Menü

Tudj meg többet a gyümölcslevekről!

Manapság a szörpök fogyasztása teljesen visszaszorult, és fokozatosan az egészséges életmód népszerű témái mellett előtérbe kerültek a különböző gyümölcslevek.

A gyümölcslevek, akár csak a gyümölcsök fogyasztása számos pozitív hatással lehet szervezetünkre. A gyümölcslé azonban nem lehet a fő folyadékforrás, többek között magas kalória tartalma miatt sem. Ráadásul fontos tudni, hogy az áruházakban kapható különböző gyümölcslevek között nagyon sok különbség lehet, és természetesen nemcsak ízvilágukban. Az „igazi” gyümölcslevek (juice) 100 százalék gyümölcshányadot tartalmaznak, ezekben a termékekben nem lehetnek étkezési savak, hozzáadott cukor és különböző adalékanyagok sem. Ezzel szemben a gyümölcsnektárok, melyeknek 25-50 százalékos gyümölcstartalma van, tartalmazhatnak természetes aromákat, színezéket és állományjavítókat is. A 12 százalékos gyümölcsitalok esetében pedig a tartósítószerek használata is megengedett. Ha tehát valóban egészségesen szeretnénk táplálkozni, akkor fogyasszunk 100 százalékos gyümölcsleveket, melyek nagyon jó étrendkiegészítői lehetnek táplálkozásunknak.

A „folyékony gyümölcs” (eredeti összetételeinek megváltoztatása nélkül készült) számos pozitív hatással bír egészségünkre nézve. Először is természetes cukor forrása, energetizáló hatását kihasználhatjuk sportolás vagy munka közben is. A gyümölcslevek sok élelmi rostot tartalmaznak, és számos értékes vitamint. Rendszeres fogyasztása ellenállóvá teszi a szervezetet a bélhuruttal szemben, hasznos lehet a krónikus székrekedés megszüntetésében is.

A hozzáadott cukor nélküli, friss, rostos gyümölcslevek fogyasztása elősegíti emésztőrendszerünk egészséges működését. A rostos gyümölcsleveknek erőteljes tisztító hatása is van, segítik szervezetünk salaktalanítását. Kismamák számára is különösen ajánlott a jó minőségű gyümölcslevek fogyasztása, mivel nagymértékben fokozhatják a tejképződést.

A gyümölcslevek egészségre gyakorolt jótékony hatásai nem különböznek a gyümölcsökétől, melyből készülnek. A gyümölcslé nem lehet a fő folyadékforrás, és nem helyettesíti a gyümölcsfogyasztást sem. Szörpök és üdítőitalok helyett mindenképpen érdemes előnyben részesítenünk a 100 százalékos gyümölcstartalommal bíró gyümölcsleveket, de ne hagyjuk el a gyümölcsük fogyasztását sem (ezek ugyanis jóval több rostot tartalmaznak, gazdagabb vitaminforrást jelentenek , és fogazatunk állapotára is jótékony hatással lehetnek).

Fotó:
pixabay.com

Finomságok édesburgonyával - válogatás

Az édesburgonya az utóbbi időben nálunk is egyre elterjedtebb - mutatjuk, mi mindent csinálhatsz belőle!

Így hat ránk a csípős paprika

A paprika közismerten igen magas C-vitamin-tartalmú zöldség. Számos más vitamint és fontos növényi hatóanyagokat - karotinoidokat, luteint, likopint, zeaxantint - tartalmaz, így fogyasztása mindenképpen egészséges.

Miért együnk diót?

A dió az egyik legértékesebb gyümölcsünk. A dióbél nemcsak ízletes, hanem bizony egészséges is.

Ashwagandha: Az álombogyó jótékony tulajdonságai

Az álombogyó (Ashwagandha, Withania somniferam farkascseresznye) amellett hogy az egyik legismertebb és legtöbbet használt gyógynövény az ayurvéda, siddha és kínai gyógyászatban, a nootropikumok jellegzetességeit is magában hordozza, ezért mind a mai napig tökéletes a neurodegeneratív betegségek, pl. az Alzheimer-kór és a depresszió kezelésére.

Miért olyan fontos a B vitamin és milyen tünetek jelzik a hiányát

Minden vitamin nagyon fontos a szervezetünknek, de a B vitamin bevitel különösen ajánlott az immunrendszer támogatása érdekében. A legjobb megoldás élelmiszerek formájában bevinni.