Menü

Hihetetlen mennyiségű szemetet termelünk! 2. - Tudatos vásárlás és környezetvédelem

A tudatos vásárlás nemcsak anyagi okokból fontos, hanem jelentős színtere lehet a környezetvédelemnek is. A vásárlási szokások ugyanis nagymértékben meghatározzák a hulladéktermelést, vagyis a környezetterhelés mértékét is.

Folytatva előző cikkünk témáját, ezúttal konkrétan a tudatos vásárlás és a környezetvédelem összefüggéseire nézünk példákat. Lássuk milyen környezettudatos szempontokat érdemes érvényesíteni vásárlási szokásaink között!

Fontos szempont lehet, ha eleve az őstermelőket részesítjük előnyben, és a bevásárló központok termékei helyett a piacokon szerezzük be élelmiszereinket. Ha így teszünk, akkor érdemes például üres, használt tojástartókkal, befőttes üvegekkel, és flakonokkal felszerelkezve neki indulnunk a vásárlásnak. Így lehetővé válik, hogy a megvásárolt élelmiszerekhez ne használjunk fel minden alkalommal újabb „csomagolást”, ez jelentősen csökkenti az általunk termelt szemétmennyiséget. Régen egyébként divatos volt a kosár (fonott kosarak bevásárláshoz) használata, mely mára visszaszorult, pedig a nejlon zacskók használatának elterjedése rendkívül nagy környezetterhelést jelent.

A tisztítószereknek nemcsak a hatóanyagaik környezetszennyezőek, hanem csomagolásuk is, ezért ha olyan környezetbarát tisztítószereket használunk, melyek nemcsak természetes alapanyagúak (például mosó szóda, ecet), hanem még csomagolásuk visszaváltható is, akkor különösen sokat tehetünk környezetünk megóvása érdekében.

Hasznos ökotipp lehet, a „Tudatos Vásárló Kedvezmény” kártya használata is. A kártya lényege, hogy miközben kedvezményekhez juthatunk, egyben támogatjuk a Tudatos Vásárlók Egyesületének munkáját is. A rendszer révén olyan helyeken költjük a pénzünket, ahol például környezetbarát tisztítószerekkel takarítanak, vagy például gondoskodnak arról, hogy a keletkezett hulladék illetve felhasznált energiamennyiség csökkenjen, vagy például ahol kis ökolábnyomú kereskedelemből származó termékeket forgalmaznak.

Fotó:
pixabay.com

Napközbeni szundikálás a munkahelyen

Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.

Karácsony hitelből

Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.

Becézgetések egy munkahelyen

Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.

Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?

Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?

Cipősdoboz akció - csatlakozz!

„Cipősdoboz akció idén is! Te is segíthetsz!” – emlékeznek még a korábbi cikkeinkre erről? Ha igen, annak nagyon örülünk, ebben az esetben ideje ismét emlékeztetni magunkat erre a nagyszerű jótékonysági kezdeményezésre!