A bevásárlásnál kezdődik
- Dátum: 2014.04.28., 20:27
- áru, Bevásárlás, címke, egészséges, termék
Nem lehet elégszer hangsúlyozni azt, hogy már a bevásárlásnál érdemes tudatosan keresni a megfelelő termékeket. Már ha az egészséges életmód a célunk.
Nem kell szakértőnek lenni, csak egy kis odafigyelés szükséges. Mennyi cukor, mennyi zsír, mennyi adalékanyag van a megvásárolni kívánt ételben, vagy italban? Rengeteg azonos termék közül kell választani, és a legtöbb esetben egyáltalán nem mindegy, hogy melyik típus/márkát emeljük le a polcról.
Persze nincs könnyű dolgunk. Az átlagosnál kicsivel is rosszabbul látók konkrétan egy nagyítót is vihetnek magukkal a szupermarketbe, hiszen nagyon sok terméken miniatűr betűkkel található meg az, hogy pontosan mit is tartalmaz. Van, hogy nemcsak kicsik a betűk, hanem egész egyszerűen nagyon nehéz eligazodni az ismertetőnek (?) szánt sorokon, ábrákon. Az is zavaró lehet, hogy a címkén feltüntetett energia- és tápanyagértékek egy, az adott terméknél kisebb adagban, például 100 grammban megadva szerepelnek, természetesen azokat a számokat így azonnal szorozni kell.
Ha azonban ismerjük ezeket a buktatókat, számos értékes információra lelhetünk a csomagoláson. Például azt, hogy az adott árucikk mennyi feldogozott, finomított alapanyagot tartalmat, milyen adalékanyagok (közismertebb nevükön: E-k) vannak benne. Vagy azt, hogy állunk a már említett energia és tápanyag (energia, fehérje, zsír, szénhidrát, élelmi rost) terén. Segíthet az Irányadó Napi Beviteli Érték, persze a saját szükségletünket is ismernünk kell. Attól, hogy valami light, vagy diet nem biztos, hogy egészségesebb, mint a hagyományos, sőt. Ezeknél a termékeknél sem szabad kihagyni a címke ellenőrzést.
Fotó:
pixabay.com
Napközbeni szundikálás a munkahelyen
Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.
Karácsony hitelből
Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.
Becézgetések egy munkahelyen
Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.
Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?
Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?
Cipősdoboz akció - csatlakozz!
„Cipősdoboz akció idén is! Te is segíthetsz!” – emlékeznek még a korábbi cikkeinkre erről? Ha igen, annak nagyon örülünk, ebben az esetben ideje ismét emlékeztetni magunkat erre a nagyszerű jótékonysági kezdeményezésre!