Miért hiszünk a kuruzslóknak?
- Dátum: 2014.07.09., 21:49
- Egészség, gyógyászat, gyógyszer, kezelés, kuruzslás
Rendkívül izgalmas, máig megválaszolatlan és kissé zavarba ejtő a kérdés: vajon mi veszi rá az embereket arra, hogy olyan alternatív gyógymódokra költsenek hatalmas összegeket, amelyek hatékonyságára az ég egy adta világon semmilyen bizonyíték sincs.
Józan ésszel azt gondolnánk, hogy az első lefülelt „csodagyógyszer”, „tuti módszer”, vagy „atombiztos új kezelés” bukása után az emberek elfordulnak a kuruzslástól. De nem.
Az emberek világszerte ma is rengeteg pénzt költenek olyan dolgokra, amelyeknek az esetleges placebo hatáson kívül semmilyen bizonyított és tapasztalt jótékony megoldásuk nincs az adott egészségügyi problémára. Hogy miért? Az egyik ok az lehet, hogy meggyőzik őket. Hiszékenyek vagyunk, főképp akkor, ha az egészségünkről van szó. Az emberek nagy része az egyszerű dolgokat szereti, de el kell fogadni, hogy az egészségünk, szervezetünk működése nem tartozik ebbe a kategóriába. Ha például azt mondják: ez a szer úgy helyreteszi a fáradt ízületeket, hogy bicegés helyett másnap cigánykerekezve mész dolgozni, minimum gyanakodnunk kéne. Ehelyett örülünk, hogy valaki megoldja helyettünk a gondot. Könnyen, gyorsan, és persze nem olcsón, de az „eredményességért” fizetni kell.
Legyen az potencianövelő, mágnes, vérnyomáscsökkentő, vagy bármi olyan, ami semmilyen tudományos bizonyítékot nem vonultat fel, mindenképpen csökkenti az igazi kezelések, szűrések népszerűségét és hatékonyságát.
Nyilvánvaló, hogy az egészségügy általános rossz helyzete szintén segíti a kuruzslás terjeszkedését. Az emberek nem szeretnek orvoshoz, kórházakba, rendelőkbe járni, és ezzel párhuzamosan hajlamosak elbagatellizálni problémáikat.
A különböző hatóságok persze igyekeznek harcolni az alternatívnak hirdetett, „gyógyító” termékek ellen, de munkájuk egyelőre erősen szélmalomharc jellegű.
Fotó:
pixabay.com
Napközbeni szundikálás a munkahelyen
Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.
Karácsony hitelből
Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.
Becézgetések egy munkahelyen
Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.
Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?
Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?
Cipősdoboz akció - csatlakozz!
„Cipősdoboz akció idén is! Te is segíthetsz!” – emlékeznek még a korábbi cikkeinkre erről? Ha igen, annak nagyon örülünk, ebben az esetben ideje ismét emlékeztetni magunkat erre a nagyszerű jótékonysági kezdeményezésre!