Menü

Az elménkbe férkőznek

A reklámok az elménkbe férkőznek. Ezt annyira tudatosan, ügyesen és eredményesen csinálják, hogy hamarosan külön tudományágról beszélhetünk.

Ha termékek, szolgáltatások eladásáról van szó, voltaképpen már ott tartunk, hogy az ehhez kapcsolódó stratégiát „kémcsőben”, mechanikai pontossággal mérik és dolgozzák ki olyan emberek, akiktől az ötletesség és a játékosság sem áll távol. Persze ez nem új keletű dolog, de a pszichológia fejlődésével a reklámpszichológia is óriásit lépett előre.

Az értékesítés, legalábbis a komoly, manapság gondosan el és előkészített stratégia mentén zajlik. Ugyanakkor maga a folyamat nem csak unalmas számolgatás, egyfajta speciális, semmihez sem hasonlítható kreativitás is szerepet kap benne. A jó ötletek mindig kifizetődnek.

A reklámszakemberek egyik legalapvetőbb fogása, hogy igyekeznek az érzelmekre hatni. Mitől lesz neked jobb, mitől érzed magad jobban, boldogabbnak, gazdagabbnak, mitől leszel nagyobb biztonságban? Te és a családod. Naná, hogy az ő terméküktől, szolgáltatásuktól.

A másik cél annak az elérése, hogy te, a vásárló úgy érezd, (a termék használatával, a szolgáltatással) különleges vagy, speciális, egyedi csoporthoz tartozol. Ez a legtöbb embernél beválik, hiszen ki ne akarnak elitkörbe tartozni.

Az is fontos, hogy a vásárló úgy érezze, nem verik át, megbízhat az adott cégben és annak termékében. A hitelesség, őszinteség elhitetése az egyik legalapvetőbb reklámtechnikai elem.

Manapság több olyan reklám is fut a tévékben, amelyek a konkurenciát járatják le. Persze nem direkt, hanem apró, finom utalásokkal. Ezeket nehéz elkészíteni, de ha jól sikerülnek, nagyot tudnak ütni, ráadásul kettőt egy csapásra.

Fotó:
pixabay.com

Mennyire fontos a súly az ismerkedésnél?

Ez talán az egyik legfontosabb kérdés – és a válasz az, hogy nem, vagy legalábbis nem kellene. Az, hogy valaki ennyire konkrét számokhoz köti a vonzalmat, egyfajta filterezés, ami persze praktikus lehet egy ismerkedős oldalon vagy csoportban – de veszélyesen leszűkítheti a valódi kapcsolódások esélyét. A szerelem ugyanis legtöbbször nem mérhető centiben, kilóban, vagy bicepszméretben. Az első benyomás talán igen, de az érzelmi kötődés, a mély szeretet és a társas harmónia teljesen más síkon mozog.

A biztonság illúziója: Mire fókuszáljunk a bizonytalan világban?

A mindennapok kiszámíthatatlansága óhatatlanul ránk telepszik. Egy járvány, egy hirtelen élethelyzet vagy éppen egy múltbéli esemény következménye elég ahhoz, hogy összeomoljon az a lét, amit addig megkérdőjelezhetetlennek hittünk. Munkahelyek, kapcsolatok és tervek hullhatnak szét egyik napról a másikra, és ilyenkor válik világossá, hogy sokszor nem valódi biztonságban, hanem annak illúziójában éltünk.

Generációk találkozása a munkahelyen

A modern multinacionális vállalatok sokszor válnak különböző életkorú személyek találkozóhelyévé. Ma már nem ritka, hogy egy irodában X, Y és Z generációs munkavállalók dolgoznak együtt, akik mindannyian más elvárásokkal, értékekkel és kommunikációs szokásokkal rendelkeznek. Ez a sokszínűség gazdagíthatja a szervezeti kultúrát, de komoly próbatételt is tartogathat a dolgozók részére.

A felnőttkori barátságok kihívásai és lehetőségei

A gyermekkori és a serdülőkori haverságok gyakran a spontaneitásról és a gondtalan időtöltésről szólnak. Az iskola vagy a szomszédság automatikusan biztosítják a folyamatos interakciót, amelyből mély kötelékek születhetnek. Felnőttkorba lépve azonban a viszonyok természete átalakul, és mind az újak építése, mind a régiek megtartása nehezebbé válik.

A féltékenység pszichológiája: okok, következmények és megoldási lehetőségek

A féltékenység egy rendkívül összetett érzelem, amely egyszerre tartalmazhat félelmet, dühöt, szomorúságot és szorongást. Lényege az, hogy valaki veszélyben érzi a kapcsolatát vagy a helyét egy számára fontos ember életében. Bár gyakran a párkapcsolatokban jelenik meg, nem kizárólag ezekre korlátozódik: testvérek, barátok, kollégák között is előfordulhat.