Menü

Az eleme és a táplálkozás

Felvételizik? Vizsgázik? Állásinterjúra készül? Vagy csak jobban szeretne teljesíteni a munkahelyén? Tudta, hogy megfelelő táplálkozással fokozhatja szellemi képességeit?

Az E-vitaminokban gazdag ételek segítik a memória működését, az omega-3 zsírsavat tartalmazó élelmiszerek csökkentik bizonyos demencia kórképek kialakulásának kockázatát, a folsav pozitívan hat az agyi működésre, csokoládéval pedig szintén memóriaélesítő hatást érhetünk el.

De pontosan milyen élelmiszereket fogyasszunk annak érdekében, hogy elérjük ezeket a pozitív hatásokat?

A neuronok védelmét szolgálják például a következő E-vitaminokban gazdag élelmiszerek: avokádó, olívaolaj, mandula, gabonacsírák. Halfogyasztással pedig értékes omega-3 zsírsavakhoz juttathatjuk szervezetünket. Többek között tonhal, makréla, lazac, szardínia rendszeres fogyasztásával, tudományos kutatások szerint még az Alzheimer-kór kockázatát is csökkenthetjük. Ügyeljünk azonban arra, hogy ezeket az ételeket párolással, vagy főzéssel készítsük el, és ne olajban sütéssel.

Memóriánkat B-vitaminokban gazdag spenóttal, brokkolival, leveles kellel élesíthetjük, ha például egy nehéz vizsgára készülünk. Bizonyos piros bogyós gyümölcsöknek is - mint például a fekete áfonya, és az eper- jelentős memóriajavító hatása lehet.

Köztudott, hogy csokoládét érdemes vizsgák előtt fogyasztani, mivel pozitívan hat az agyi működésre. Ennek az általános vélekedésnek van igazság alapja, mivel az étcsokoládé olyan antioxidáns hatású flavonoidokat tartalmaz, melyek fokozzák az agyi vérkeringést. A koffein frissítő hatása is közismert, de nem árt vigyázni vele, mivel csak rövidtávon fokozza szellemi teljesítőképességünket.

Ha viszont sok folyadékot fogyasztunk, kerüljük a dohányzást, és figyelünk testsúlyunk kordában tartására, hosszú távon is karbantarthatjuk szellemi képességeinket.

Fotó:
pixabay.com

Miért fontos a B12 vitamin?

A vitaminok elengedhetetlenek az egészséges testi, szervi és pszichés működésünkhöz, nem lehet eleget hangsúlyozni fontosságukat. Egyik ezek közül a B12 vitamin, aminek sokféle jótékony hatása ismert.

Hideg gyógyteák meleg napokra

Nyáron is érdemes gyógyteákat fogyasztani, hiszen jótékony hatással van az immunrendszerünkre. Hogyha a kánikulában nem szeretnénk forró italt inni, kiváló megoldás lehet egy hidegen fogyasztható gyógytea elkészítése. Ezzel kapcsolatban olvashatsz elkészítési tippeket és teafajtákat ebben a cikkben!

Az érrendszer megerősítése érdekében szedj Q10-et

A Q10 koenzim, közismert nevén CoQ10, egy létfontosságú antioxidáns, amelyet a szervezet természetes módon elő tudja állítani. A bőrápolásban döntő szerepet játszik a fiatalos megjelenésű bőr fenntartásában.

Ételek, amiket jobb kerülni migrénnel küzdőknek

Rengeteg ember küzd a fejfájás valamilyen formájával, megkeserítve mindennapjaikat, ezért van, amire érdemes odafigyelni, ha nem akarunk erősebb fájdalmakat átélni, ilyen az étkezésünk is.

Túlsúlyos gyerekek

Gyakran olvasni szomorú statisztikákról, mely szerint az elhízás mértéke Magyarországon a felnőtt lakosság körében 30 százalék, a túlsúlyosak aránya pedig ennél is több. S ami még döbbenetesebb, hogy gyermekkorban az esetek kevés százalékában áll csak valamilyen betegség az elhízás hátterében, sokkal inkább az életmód az, ami ezért az aggasztó állapotért felelős.