Menü

Állapotunk inkább hozzáállás, mint életkor függvénye

„Ehhez én már túl öreg vagyok!” – hallhatjuk sokszor bizonyos tevékenységekkel kapcsolatban a kifogásokat, legyen szó akár valamilyen programról, új kihívásról, változásról. Érdekes módon a változtatás, vagy a kihívás elfogadásának hiányát nem csak az idősebbek fogják az életkorukra, hanem a fiatalabb korosztályra is jellemző, hogy e mögé a mondat és hiedelem mögé bújnak. De vajon van olyan, hogy valamihez már túl öregek lennénk?

Érthető, hogy az ember már nehezebben képes bizonyos ismeretek elsajátítására, kihívások teljesítésére, ha előrehaladottabb életkorban jár. Az esettanulmányok azonban azt igazolják, hogy egyáltalán nem az életkorunktól, hanem sokkal inkább a hozzáállásunktól függ, hogy mire vagyunk képesek. A hozzáállás pedig fiatalkorban is ugyanúgy meghatározó, mint a későbbiekben.

Legutóbb a Margit-szigeten ultramaratont (kb. 50 km) futó ciszterci atya sztorija kavarta fel az állóvizet, akire még azt sem mondhatjuk, hogy „neki könnyű, mert mindig sportolt”: ugyanis 55 évesen (!) kezdett el futni. Mindig is megmozgatták az embereket az ilyen rendhagyó esetek. A youtube-on az egyik legnézettebb videó volt, amikor a pap reverendában görkorcsolyázott. A nyolcvanas években pedig nagy sikerrel futott a gyerekeknek szóló Szupernagyi sorozat, amely a szupererővel bíró, bármire képes nagymamáról szólt.

Hasonlóan közkedvelt volt az a videó, ahol az idősödő elhízott férfi a jóga segítségével menekült meg a kerekesszéktől, és fogyott le. Rengeteg példát lehetne felsorolni, bizonyára mindenki ismer aktív időseket, akik életkoruktól függően szeretnek utazni, járnak kirándulni, és nyugdíjas létükre is gumicsizmában táncolnak a pocsolyában az unokáikkal. A legtöbb ember felnéz rájuk, de amikor ő áll válaszút előtt, akkor mégis legyint: „ez már nem nekem való”… Pedig milyen jó lenne, ha végre tudatosodna bennünk: minden csak rajtunk és a hozzáállásunkon múlik! Vegyünk példát Marton Bernát atyáról: soha semmit nem késő elkezdeni, és nem mondhatjuk, hogy valamihez már túl öregek lennénk. Ha elterjedne ez a hozzáállás, bizonyosan kevesebb depressziós ember lenne, és jóval kevesebb szomorú nyugdíjas. Bármikor felhúzhatjuk a futócipőt, nekiállhatunk sportolni, utazni, vagy egyszerűen csak tenni valami szokatlant, vagy legalábbis magunkhoz képest szokatlant. Bizonyított, hogy az én-határaink feszegetése jó hatással van a személyiségünkre!

Fotó:
pixabay.com

A falusi fiatalok összetartó közössége

Sokszor felmerül a kérdés, hogy szép dolog falun lakni, mert csend, nyugalom van, de mit is kezdjen ott magával az ember, főleg egy fiatal?! Igen is van mit csinálni, erre egy nagyon jó példa egy kis falu fiatal közössége, akik nagyon kreatívan fogják össze a falu népét, hogy együtt szórakozhassanak, és felpezsdítsék nem csak a fiatalok, hanem az idősebb korosztály életét is. Interjú a KIFLI közösségével és egy oszlopos tagjával, Bódog Bencével.

Mezítláb járni egészséges

Elődeink évezredeken át mezítláb jártak, ma már azonban cipőt, zoknit hordunk, pedig a mezítláb járásnak nagyon sok előnye van, erre én magam akkor jöttem rá, mikor a fiam ortopéd orvosa egész nyárra ezt tanácsolta, lúdtalp-problémánk kezelésére.

Házi mosogatógép tabletta

A mostani elsivatagosodó világunkban, ahol nagy kincs az egészség, Földünk és vizünk tisztaságának megóvása, sok módszert alkalmazhatunk, hogy vigyázzunk ezekre, magunkra és még spórolhatunk is vele, így kipróbáltuk a házi mosogatógép tablettát, íme, az eredmény.

A 10 legjobb kutyafajta kisgyerekes családokba

A kutya az ember legjobb barátja, az egyik legszebb mondásunk nem véletlen ilyen ismert és népszerű. Az állatoktól kapott feltétel nélküli, tiszta és őszinte szeretet és hűség, ami miatt családtagnak számítanak. Vajon kisgyerekek mellé milyen kutyatípusokat keressünk, melyik a legideálisabb a kicsik mellé? Ennek nézünk ma utána!

Mennyi alkoholt szabad maximum inni fogyókúra alatt?

Az alkohol fogyasztása gátolja a fogyási folyamatokat, nagyon sokat számít belőle a mérték. A fogyókúra beindításához az alkohol mennyiségére is oda kell figyelni, nem csak a rendszeres mozgás és a bevitt táplálék számít. Az alkoholfogyasztás túlzó mértékben jelentősen gátolja a fogyást.