Menü

Nem járt le a szappan ideje!

Régen a legfőbb, sokáig az egyetlen bőrápoló és bőrtisztító szer a szappan volt. Mára azonban a szappanok használata méltatlanul háttérbe került, pedig egy jó szappannal akár több bőrápoló szert is helyettesíthetünk, hiszen nem pusztán tisztító hatással bír.

Egy jó szappan a tévhittel ellentétben nem szárítja a bőrt, legalábbis nem káros mértékben. Sőt, bár a szappan vizes oldata enyhén lúgos, a bőr pedig enyhén savas kémhatású, a szappannal történő tisztálkodás esetén bőrpuhító és szaruoldó hatás érhető el, amely segíti a bőr egészségének megőrzését. Egy jó minőségű szappan valójában nem szárítja ki bőrünket, hanem akár még olyan bőrpanaszok megszüntetésére is alkalmazható, mint például az ekcéma.

A szappanok főként növényi és állati zsírokból készülnek, minőségüket az alapanyagok természetessége határozza meg, illetve az érlelési és szárítási eljárás végrehajtásának módja. Amikor szappant vásárolunk, érdemes tanulmányozni az összetevők listáját. Bőrünk szépségének megőrzése érdekében olyan természetes szappant válasszunk, mely nem tartalmaz tartósítószereket, illetve mesterséges színezékeket és illatanyagot. A bőrbarát szappanok kizárólag természetes alapanyagokat tartalmaznak, illatosításuk pedig nem parfümmel, hanem illóolajokkal történik. Ha van rá lehetőségünk válasszuk a kézműves szappanokat, melyek nemcsak a zsíros szennyeződésektől szabadítják meg bőrünket, hanem üdébbé és frissebbé is varázsolják azt.

Fotó:
Pixabay.com

Baj ha túl sok fehérjét fogyasztunk?

Tény, hogy a magas fehérjetartalmú étrendek mostanában nagyon divatosak, különösen a fogyni vágyók és a sportolók körében népszerűek, azonban arról is beszélni kell, hogy a túlzásba vitt fehérjefogyasztás egyáltalán nem jó és nem egészséges hosszútávon.

Mit jelent a túlfogyasztás és mit tehetünk ellene?

„Az emberek jelenlegi fogyasztásukat tekintve úgy élnek, mintha 1,7 Föld állna rendelkezésünkre, pedig csak ez az egy bolygónk van” – idézem Antal Alexát, a WWF Magyarország kommunikációs vezetőjét. A túlfogyasztás korunk egyik legnagyobb problémája, melynek száma országonként más és más.

A Pomodoro technika – tanulj többet, ugyanannyi idő alatt!

A megfelelő minőségű alvás nagyon fontos a hatékony tanulás szempontjából, mindössze arról van szó, hogy egy kicsit szervezni kell. Ennek pedig az egyik kulcsa a Pomodoro módszer. A következőkben tehát arról lesz szó, hogy hogyan használd ki jobban a tanulásra szánt időt.

Mozgás lefekvés előtt – pro és kontra

Nagyon megosztó téma, hiszen gyakori tanácsként azt halljuk, hogy jobb, ha nem edzünk lefekvés előtt, mert megzavarhatja az alvásukat, másfelől viszont azt mondják, hogy az esti edzések ugyanolyan egészségesek és hatékonyak, mint a reggeliek és nincs semmi baj az elalvás előtti sporttal. Most akkor, hogy is van ez?

Miért tegyünk nyelvvizsgát?

Nyilván a legtöbben azért mennek el nyelvvizsgázni, mert kötelező, kell ugyanis a diplomához. A covid időszak alatt nagyon sokan átvehették diplomájukat nyelvvizsga nélkül is, azonban ettől függetlenül érdemes körül járni a témát, hogy mi mindenre jó még egy nyelvvizsga.