Menü

A takarékosság öröm

A pazarlás olyan, mint a testsúly: mindig megfogadjuk, hogy odafigyelünk rá, hosszú távon valahogy mégsem sikerül fenntartani az életmódunkban eltervezett pozitív változtatást. Pedig a hangsúly épp itt van. A hosszú táv és a fenntarthatóság a kulcsa annak, hogy egészségesen és hosszú generációkon keresztül élhessünk még a Föld nevű bolygón.

Miről is van szó? Természetesen arról, hogy a nyugati ember sokkal, de sokkal többet fogyaszt (vásárol) annál, mint amire valójában szüksége van. Sokan persze ezt kapásból letagadják, hogy pazarolnának, de ha jobban belegondolunk... Na, ugye! Elég csak arra a szemétmennyiségre gondolni, amelyet az ember nap, mint nap hétről hétre ürít. Jobb esetben szelektíven...

Kutatások szerint kontinensünkön az élelmiszerek mintegy fele végzi a kukában. Ez durva statisztika, és szinte kivétel nélkül mindenki kiveszi belőle a részét. A megoldás nehéz ügy, hiszen a világban szinte minden arra ösztönöz, hogy vásárolj és fogyassz. Persze egyáltalán nem lehetetlen. Aki még nem űzi, annak érdemes kipróbálni a tudatos bevásárlást, valamint a tudatos főzést. Megtervezni, hogy mi készül majd a héten és ahhoz mik a hozzávalók, bevásárlólistát írni, stb...

De nem csak az élelmiszert pazaroljuk. Ott van például a víz, amelyet úgy fogyasztunk, mintha kifogyhatatlan erőforrás lenne. Általában a konyhában, a fürdőszobában és a mellékhelyiségben is több víz folyik le annál, mint amennyi megengedett lenne.

Bőven van takarékoskodási lehetőség az árammal kapcsolatban is. Ha átgondoltunk, hol tudunk visszafogottabbak, ügyesebbek lenne, tervezzünk és cselekedjünk. Nemcsak a pénztárcánkban marad több, bolygónknak is jót teszünk, mindezzel együtt ráadásul plusz örömet okozhatunk magunknak.

Napközbeni szundikálás a munkahelyen

Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.

Karácsony hitelből

Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.

Becézgetések egy munkahelyen

Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.

Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?

Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?

Cipősdoboz akció - csatlakozz!

„Cipősdoboz akció idén is! Te is segíthetsz!” – emlékeznek még a korábbi cikkeinkre erről? Ha igen, annak nagyon örülünk, ebben az esetben ideje ismét emlékeztetni magunkat erre a nagyszerű jótékonysági kezdeményezésre!