Menü

Változtassunk, de csak kicsit!

Az év eleji fogadalmak rengeteg lelkesedést tükröznek és ez igaz az életmód változtatással kapcsolatos ígéretekre is. Ahogyan az is, hogy a kezdeti lendület gyorsan alábbszáll. Gyakori, hogy januárban, februárban tele vannak a különböző fitnesztermek és telítve a mindenféle mozgásokkal foglalkozó csoportos foglalkozások, azonban néhány hét múlva meredeken csökken az aktívak száma, hogy aztán a tömeg nyári strandszezon előtt ismét sorban álljon a fölös kilók leadásának szándékával.

Ezt a felesleges és hosszútávon semmire sem vezető forgatókönyvet lehet elkerülni a nagy elhatározás - kis lépések taktikával.

Ha megvan a szándék, nem kell mindjárt 10 kilométerekkel és méteres salátaágyakkal kiköveznünk a mindennapjainkat. Változtassunk, de csak kicsit. A kevés, de rendszeres mozgás sokkal jobb, mint a nagy intenzitású, néhány hétig tartó sportolás.

És ez igaz a táplálkozásra is. Nézzük meg, milyen hizlaló és/vagy káros dologról tudunk lemondani, vagy helyettesíteni azt étrendünkben! Túl sok kenyeret eszünk? Térjünk át részben, vagy egészben a teljes kiőrlésű termékekre! Cseréljük le olykor a hagyományos tésztákat, ismerkedjünk újfajta zöldségekkel, gyümölcsökkel! Használjunk kevesebb olajat a sütéshez, főzéshez, próbáljunk a cukormennyiségen csökkenteni. Fogyasszunk sok folyadékot!

Ez a néhány pofonegyszerű alaptipp már komoly lépést jelent, és akár egy átfogó életmódváltozás alapjait is megteremtheti.

Hogyan győzhetjük le az őszi fáradtságot?

A tavaszhoz hasonlóan ősszel is sokakon úrrá lesz a tartós fáradtság, és az állandó levertség. Hosszabb távon pedig a depresszió. Ez ráadásul párosul a hűvös és borongós őszi időjárással. Mit tehetünk ellene?

Cukkinis finomságok recepttel

A hetvenes évek végén a cukkini még ritkaságnak számított hazánkban. Szorgos kertészeknek és a természet sokoldalúságának köszönhetően ma már kerekded, hajlított alakban, sárgán-zölden-feketén, csíkosan, egyszínűen és foltosan egyaránt megtalálhatjuk. A cukkini virágát is használja a francia és az olasz konyha. Kecskesajttal, paradicsommal és fűszerekkel megtöltve, zsiradékban kisütve fogyasztják.

Baj ha túl sok fehérjét fogyasztunk?

Tény, hogy a magas fehérjetartalmú étrendek mostanában nagyon divatosak, különösen a fogyni vágyók és a sportolók körében népszerűek, azonban arról is beszélni kell, hogy a túlzásba vitt fehérjefogyasztás egyáltalán nem jó és nem egészséges hosszútávon.

Mit jelent a túlfogyasztás és mit tehetünk ellene?

„Az emberek jelenlegi fogyasztásukat tekintve úgy élnek, mintha 1,7 Föld állna rendelkezésünkre, pedig csak ez az egy bolygónk van” – idézem Antal Alexát, a WWF Magyarország kommunikációs vezetőjét. A túlfogyasztás korunk egyik legnagyobb problémája, melynek száma országonként más és más.

A Pomodoro technika – tanulj többet, ugyanannyi idő alatt!

A megfelelő minőségű alvás nagyon fontos a hatékony tanulás szempontjából, mindössze arról van szó, hogy egy kicsit szervezni kell. Ennek pedig az egyik kulcsa a Pomodoro módszer. A következőkben tehát arról lesz szó, hogy hogyan használd ki jobban a tanulásra szánt időt.