Menü

Napi öt-hat étkezés ajánlott

Sajnos ma is kevesen tartják a napi étkezések rendjét és megfelelő összetételét. Tisztázzuk a tévhiteket, bemutatjuk a rossz és jó példákat.

Sokan úgy gondolják, hogy a reggelire felesleges időt és energiát pocsékolni. Mások diéta, vagy fogyókúra céljából mondanak le róla, a modern felgyorsult életvitel szintén nem kedvez a nap első étkezésének, pedig általánosan elfogadott nézet a kiemelt fontossága.

Az igazság, hogy naponta 5-6 alkalommal kellene étkezni. Semmi ördöngösség: minőségi fehérje, teljes kiőrlésű gabona, gyümölcs és zöldség. Ezeket kell rendszeresíteni, nem túlzásba vinni, de odafigyelni a mennyiségre, rendszerességre. Az 5-6 alkalomból természetesen a főétkezések a legfontosabbak, s ezek közé tartozik bizony a reggeli is.

A reggeli minősége és mennyisége felel a nap jelentős részének megfelelő energiaszintjéért. Azaz a szimpla kávé, vagy a kávé-édesség kombináció nem elegendő. Szükségünk van (lenne) teljes értékű gabonára, valamint valamilyen tejtermékre, tojásra, húsra, vagy halra. Ehhez jöhet a gyümölcs, vagy zöldség, és nem szabad megfeledkezni a folyadékfogyasztásról sem.

A főétkezések mellett érdemes tízórait és uzsonnát tartani, lehet a menü gyümölcs, joghurt, kefir, vagy valamilyen egészséges gabonaféle. A „kis étkezéseknek” azért is nagy a jelentősége, mert segítségükkel nem leszünk este farkaséhesek és kevesebb az esélye a túlevésnek.

Fehérjében gazdag ételek fogyasztása

A fehérjében gazdag táplálkozásban is fontos a változatosság. Az alábbi 10 ízletes, fehérjében gazdag étel jóllakat és közben teljes szélességgel támogatja a kitűzött fogyást.

Egészséges zsírban gazdag ételek

Együnk sok zsírt, mert az jó! Na, persze nem mindegy, hogy, milyet - csakis az egészséges fajtát!

A leggyűlöltebb ételek listája

Ha a gyerekeinket megkérdeznénk, ők biztosan tudnának olyan ételeket sorolni, amelyek jó sokáig még csak a „meg sem kóstolom többet” kategória lesz, de mi felnőttek is tudunk elég válogatósak lenni. Nos érdekes a hivatalos lista, melyen a tök, a spenót, és a kelbimbó nem az első top hármas…

Pisztáciás édességek

Nyugat-Ázsiában őshonos gyümölcs, a pisztácia fa magja. Ma már számos mediterrán országban termesztik, valamint az Egyesült Államok déli részein.

A pisztácia egészségre gyakorolt hatásai

A pisztácia (Pistacia vera) a szömörcefélék családjába tartozó, lombhullató fa. Kétlaki, vagyis külön fán vannak a hím- és a nőnemű virágok.