Menü

Egészséges ebédek fűszerolajjal és zöldséggel

Örök kérdés, hogy mit főzzünk ebédre, ami egészséges, de nem szokványos. A sütőben sült zöldség kiváló választás lehet, ráadásul könnyedén elkészíthető, és változatosan variálható. A titka a sütési mód, valamint az isteni finom fűszerolaj.

Első lépésként magát az ízesítő olajat készítsük el. Egyáltalán nem késő, ha csak a zöldségek aprításakor keverjük össze egy kis tálban, vagy pohárban az olívaolajat, valamint az ízlés szerinti fűszereket: bazsalikom, oregano, kakukkfű, házi vegeta, rozmaring, vagy bármi, amit szívesen fogyasztunk. Persze még jobb, ha ezt előre elkészítjük, esetlegesen friss, kerti, vagy cserepes fűszernövényeket felhasználva.

Felhasználás előtt nyomjunk a fűszerolajba úgy 5 gerezdnyi fokhagymát, és keverjük össze. Majd aprítsuk össze a zöldségeket: lehet benne csicsóka, répa, cékla, cukkini, padlizsán, paprika (TV és kalifornai, valamint pritamin egyaránt), paradicsom, vagy bármi egyéb, amit éppen megkívánunk. Ne túl apró darabokra szeleteljük ezeket, majd helyezzük el egy szintén olívaolajjal kikent kerámia sütőtálban.

Majd a fűszerolajjal teljesen locsoljuk le a zöldségeket, és tegyük a sütőbe, ahol alufólia alatt süssük addig, amíg a zöldségek omlósra nem sülnek. Majd reszelt sajtot szórjunk a zöldség tetejére (plusz tehetünk még rá néhány paradicsomszeletet), és rövid ideig toljuk vissza a sütőbe, amíg a sajt elolvad és kicsit megpirul, a paradicsom pedig aszalódni nem kezd.

Akár köretként sovány húsok mellé, akár könnyű főételként is fogyaszthatjuk. Jó étvágyat kívánunk!

Granola, az egészséges reggeli - receptekkel

A reggeli a legfontosabb étkezés, amivel megalapozzuk a nap további részét. Energiát ad és feltölt, nem mellesleg nagyon finom is lehet! Mindezeket tökéletesen megtestesítik a müzlik és a granola, amit házilag is könnyedén el lehet készíteni!

Vitamin helyett

Egyszerű megoldás bekapkodni reggel pár vitamint és azzal letudni a vitamin – és ásványianyagbevitelt. Nem azt akarom mondani, hogy a multivitaminkészítmények nem jók, de az tény, hogy ha élelmiszer formájában viszed be a vitaminokat és ásványi anyagokat, azzal sokkal jobban jársz! Hogy is kell ezt pontosan? Mondom

Három recept szilvával

Október közepére elérkezett az igazi ősz, ami egyet jelent a színpompában úszó természettel és a rengeteg ízletes őszi gyümölccsel. A következő három recept az őszi gyümölcsök királynőjének, a szilvának különböző felhasználásához kapcsolódnak.

Tökéletes nasik bármikor

Az olajos magvak, csonthéjasok olyan „szuperélelmiszerek”, melyeket nyugodt szívvel beilleszthetünk az egészséges étrendbe.

Karalábé jótékony hatásai

Hiába szuperélelmiszer, mégsem tartozik a legnépszerűbb ételek közé a karalábé. Nekünk viszont van nyolc érvünk, amikkel bebizonyítjuk, hogy mégiscsak érdemes étrendünk részévé tenni ezt az érdemtelenül háttérbe szorított zöldséget. Ezek közül csak az egyik, hogy több C-vitamint tartalmaz, mint a citrom!