Menü

Milyen a jó állatorvos?

Házi kedvencünknek nem is olyan egyszerű megfelelő állatorvost találni. Segíthet, ha tudjuk, hogy milyen szempontok alapján válogassunk. Összegyűjtöttük az állatdoktorok pozitívumait és negatívumait.

Előnyös, ha az állatorvos:

- Jól ismer bennünket és a kedvencünket. Persze lehet, hogy sok állattal foglalkozik, de legalább a számítógépes rendszer alapján legyen "képben" a páciensével kapcsolatban. Bizalomkeltő, ha megnézi a kórelőzményt, és a kutya adatait, mielőtt bármilyen vizsgálatba, tevékenységbe kezd.
- Mit jelent az, ha az állatorvos nem csak az állatot, hanem a gazdit is ismeri? Ha nem is fejből, de legalább a rendszerben tárolt feljegyzései alapján tudja, hogy mi vagyunk a kutya gazdája (az első vizsgálatkor beazonosította a chipet!), sőt esetleg a gazdi és az állat kapcsolatáról is van információja, pl. esetleges nehézségek.
- Természetesen vezeti az oltási kiskönyvet, de nem csak abban, hanem saját maga is számon tartja, hogy mikor esedékesek a következő kötelező és ajánlott oltások. A precíz (és ez nem azt jelenti, hogy drága) rendelőkben erről még e-mailt is küldenek a gazdiknak.
- Nem akar mindent saját maga megoldani a profit érdekében, hanem a lelkiismeretességet tartja szem előtt. Ha olyan probléma adódik, amelyet ő nem tud megoldani, vagy olyan vizsgálatra van szükség, amit ő a rendelőjében nem tud elvégezni, akkor továbbirányít bennünket más megbízható szakemberhez, legyen az nagyobb állatorvosi rendelő, vagy állatklinika.
- Feltétlenül barátságos velünk és az állattal is, és minden esetben igyekszik részletes tájékoztatást adni, hogy mi történik, vagy mi az esetleges probléma. A rendelőből pedig csak akkor küld ki bennünket, ha tényleg feltétlenül muszáj, egyébként megengedi, hogy kedvencünk mellett maradjunk.
- Tud ajánlani számunkra megfelelő állatpatikát, sőt szakértő állatpatikust, (már ha nincs egy épületben a rendelőjével).

Óvakodjunk az olyan állatdoktortól, aki:

- Nem foglalkozik a lehető leglelkiismeretesebben a higiéniával. Nem egyszer hangzott már elő állatorvosi rendelőkben hasonló mondat: "Tessék, ez itt most a Te injekciós fecskendőd. Ráírjuk a nevedet, és máskor is ez lesz a tiéd!" Ne higgyük, hogy ez valamiféle kedves figyelmesség, vagy környezetvédelem, szó sincs róla, inkább az előírások, alapvető higiénia be nem tartása.
- Sorozatgyártáshoz hasonlóan foglalkozik az állatpáciensekkel. Felületesen vizsgálja meg az állatot, és különösebb odaadás, egyéni figyelmesség nélkül bánik velünk.
- Nem veszi figyelembe, vagy lekezeli az aggodalmunkat. Az állatorvos számára természetes kell, hogy legyen, hogy akár apróbb betegségek, problémák esetén is kétségbe esünk, hiszen az állat nem tud beszélni, hogy elmondja, mekkora a baj, vagy mennyire fáj neki valami, mi pedig laikusként érthetően nehezen tudjuk ezt felmérni.
- Láthatóan a profit hajtja, és amiatt rendel vissza bennünket újra és újra, vagy olyasmire próbál bennünket rábeszélni, amivel nem értünk egyet, csupán azért, hogy több bevételre tegyen szert.

Így maradnak tovább frissek az élelmiszereink

A mostani vírushelyzetben még fontosabb az elegendő zöldség- és gyümölcsfogyasztás, azonban nem mindegy, hogyan tároljuk őket. Egyszerű praktikákról van szó, mégis tovább frissek maradnak az élelmiszerek és nem mennek kárba.

A sikeres vállalkozás titkai

A legjobbnak vélt ötlet a zsebünkben, elegendő forrás a számlánkon, lelkesedésünk töretlen, belevágunk egy saját vállalkozásba.

Méregtelenítés. Valóban szükséges?

Nagy divat a méregtelenítés, a lúgosítás, a tisztítókúrák virágkorát éljük, de vajon tényleg szükséges méregteleníteni a szervezetünket? Valóban ilyen módon kell megszabadulnunk a felhalmozódott salakanyagoktól?

Amit jó, ha tudsz a fényvédelemről

Mindenki szereti a napfényt, csupa pozitívumot ad, jó kedvre derít, D vitamin nyerünk belőle, jobb lesz a hangulatunk, szebb a bőrünk, kellemesebb a közérzetünk. A napfény jó tulajdonságait nem is kell bemutatni, azonban a napozásnak vannak veszélyei is.

Y és a Z generáció a munkaerőpiacon

A vállalatok folyamatosan keresik az ideális megoldást a fiatal tehetségek kiválasztására és megtartására. Az igazi kihívás a cégek számára – még úgy is, hogy az Y és Z generációs munkavállalók egyre többen vannak a munkaerőpiacon – a tehetségek megszólítása és érdeklődésének felkeltése a szervezet és a munka világa iránt.