Menü

A kiemelkedően sikeres emberek 11 szokása

A siker a tanulható viselkedésformák eredménye. Gyakran egy nagy rejtélynek tűnik – néhányan erre születtünk, néhányan nem. Valószínűleg azonban nem ez a valódi helyzet. Míg a szerencse és a genetika játszhat valamiféle szerepet, vannak bizonyos viselkedésformák, amelyek elsajátítása növelheti sikerünk valószínűségét. Az elkövetkezendőkben ezek közül sorolunk fel párat. Mindannyian észrevehetjük majd, hogy közülük egyik sem igényel nagy életátváltoztató mozzanatot. Helyette inkább arról szól minden, hogy a napi rutinunkba apró trükköket építünk be, ami nagy valószínűséggel kamatozni fog.

1. A sikeres emberek beszélnek önmagukhoz. Kutatók azt fedezték fel, hogy a tények önmagunknak való felvázolása ugyanúgy segíthet a stresszes helyzet megoldásában, mintha egy másik emberrel beszéltük volna meg a problémánkat. Mondatainkban az „én” szó helyett egyszerűen csak használjuk a „te” személyes névmást vagy hívjuk magunkat a keresztnevünkön. „Igen, meg tudod csinálni John.”

2. A sikeres emberek naplót írnak. Sok történelmi figura is vezetett naplót, többek között Napóleon vagy Marcus Aurelius. Bizonyított tény, hogy ha leírjuk a problémáinkat, meg fogunk könnyebbülni, és a megoldáshoz is közelebb kerülünk.

3. A sikeres emberek meditálnak. A meditációnak sok jótékony hatása van az egészségre a memóriajavítástól kezdve az immunrendszer erősítéséig. Ha tehetjük, meditáljunk minden nap!

4. A sikeres emberek kezelik az érzelmeiket. A sikeres embereknek is vannak érzelmeik, csak okosan kezelik őket. Annyi a titkuk, hogy tudatában vannak a ténynek, hogy az érzelmeik hogyan befolyásolják a gondolataikat és a viselkedésüket.

5. A sikeres emberek olvasnak. A legtöbb sikeres ember egyben könyvmoly is, gondoljunk például Bill Gates-re. De Mark Zuckerberg 2015-ben például azt fogadta meg, hogy kéthetente el fog olvasni egy könyvet. A tanács mindössze annyi: Mindegy miről olvasunk, csak érdekeljen minket, és elég, ha napi néhány oldallal kezdünk.

6. A sikeres emberek világosan kommunikálnak. Ezt a viselkedésmódot fejleszthetjük úgy, hogy tanulunk a megfelelő hangsúlyról és testbeszédről, hogy közvetlenek és őszinték legyünk.

7. A sikeres emberek önkontrollal rendelkeznek. Megértik a fegyelem és az önkontroll fontosságát. Walter Mischel az 1960-as években végzett kutatása alapján megállapította, hogy azok a gyerekek, akik képesek voltak nemet mondani a pillecukor csábításának, felnőttként sikeresebbé váltak.

8. A sikeres emberek ragaszkodnak a rutinokhoz. Egyéni szokásaik és rituáléik vannak egy-egy nap elejére és végére. Ez lehet egy reggeli meditáció vagy egy kis elalvás előtti könyvolvasás is.

9. A sikeres emberek értékelik az egyedüllétet. Minden nap van egy kis idejük az „én”-re. A mentálisan erős emberek nem félnek az egyedülléttől, mert ez egy lehetőség, hogy feltöltődjenek. Tehát minden nap legyünk legalább néhány percet egyedül a gondolatainkkal, hogy lépést tudjunk tartani magunkkal, és azzal, ami körülöttünk történik.

10. A sikeres emberek lelkiismeretesek. Ez azt jelenti, hogy szervezettek, felelősségteljesek, keményen dolgoznak, és kordában tartják az indulataikat. Egy kutatás során azt találták, hogy ez az egyetlen személyiségjegy, amely előre megjósolja a sikert. Ez részben azért van, mert a lelkiismeretes, kötelességtudó emberek jobbak a célok felállításában és elérésében az akadályok ellenére is.

11. A sikeres emberek kitartóak. Ez a legfontosabb tulajdonságuk. Mindenesetre szembe megy azzal a mondással, hogy az első gondolat a legjobb. A sikeres emberek tudják, hogy addig kell ötletekkel előállniuk, míg egyszer meg nem ütik a főnyereményt.

Forrás: www.businessinsider.com
Fotó: sxc.hu

Amikor a házikedvencünket gyászoljuk

A házikedvenc elvesztése kapcsán kialakult gyász egy teljesen természetes reakció. Vannak olyan gazdik, akiknek nagyon nehéz túltenniük magukat háziállatuk elvesztésén, de kisgyerekek esetében azt gondolom ez fokozottan nehéz.

Ambivertált személyiség

Ismerjük a fogalmakat, hogy valaki introvertált, vagy extrovertált beállítottságú, de van itt egy harmadik is, ami nem annyira ismert. Nézzük, mit lehet tudni az ambivertált személyiség.

A szorongás fajtái

Bármilyen fajta szorongástól is szenvedünk, a jó hír, hogy a szorongásos zavarok a hatékonyan kezelhetőek. A szorongászavarból való teljes gyógyulás is lehetséges, illetve csökkenthetőek a tünetek annyira, hogy az egyén képes legyen visszatérni a normális életviteléhez.

A felelősségvállalás ezer arca

A legtöbben megijjednek, ha indulatokról, egyéni hibákról beszélünk, viszont ezeket megérteni és kimondani egyfajta út a változás felé. Miért? Mert ha kimondjuk, akkor elismerjük, és ezzel igazzá válik mindaz, amit eddig el lehetett hessegetni gondolatban, ezzel pedig már elindulunk az átalakulás útján. A problémák szőnyeg alá seprésével akadályozzuk a pozitív kimenetelt, és a megoldáskeresést is.

A generalizált szorongás fogságában

A generalizált szorongás (generalizált szorongásos zavar) gyakran jelenik meg az alapellátásban. Jellegzetes tünete a nagyfokú, tartós – gyakran különösebb okot nélkülöző – szorongás és aggodalom bizonyos események vagy cselekedetek miatt. A beteg nehezen képes úrrá lenni szorongása felett, ami gyakran testi panaszokban (fáradtságérzés, izomfeszülés, nyugtalanság, szomatikus tünetek) is megnyilvánul.