Menü

Íme 6 technika, melyeket minden nap alkalmazva könnyen növelheted az önbizalmadat!

Bizonyos alkalmakkor még a legnagyobb vezetők is küszködnek önbizalomhiánnyal. Az önbizalom nem egy állandó tulajdonság, inkább egy tudatállapot, amit nem egyszerű megtartani, ha éppen nehéz időszakon megyünk keresztül. Tanulni és gyakorolni kell, mint minden más képességet. De ha egyszer mesteri szintre emeltük a tudásunkat, örökre meg fogunk változni! A továbbiakban 6 hatékony módot olvashattok, melyek elősegítik, hogy minél hamarabb az önbizalom mestereivé válhassunk!

1. Figyeljünk a testbeszédünkre!

A testbeszéded mindig az igazat sugározza: magabiztosságot vagy bizonytalanságot. Mutassunk be magunknak egy módot, ami azt sugározza, hogy képesek vagyunk átvenni a hatalmat bármely szituáció felett. Ha magabiztosnak látszunk, és betöltjük azt a szerepet, amit el szeretnénk érni, nemcsak azt fogjuk érezni, hogy uralni tudjuk magunkat, de az emberek is jobban fognak hinni bennünk. Emeljük fel a fejünket, húzzuk ki magunkat, és nézzünk egyenes a másik emberre, amikor kommunikálunk. Kerüljük az erőtlen kézfogást, és a beszélgetések során végig tartsuk fenn a szemkontaktust!

2. Öltözködjünk magunkhoz méltóan!

Ha jobban nézünk ki, jobban is érezzük magunkat. Ha olyan ruhát és kiegészítőket választunk, amelyik illenek hozzánk, az életmódunkhoz, és jó érzést keltenek bennünk, automatikusan növekedni fog az önbecsülésünk. Mondhatjuk, hogy a siker érdekében öltözzünk szépen! Hagyjuk, hogy a személyiségünk megcsillanhasson a kiegészítő választásunkban! Akár egy bátor ékszer vagy egy színes nyakkendő is válhat egy gyújtóponttá, mely egy beszélgetés kezdetét jelentheti.

3. Beszéljünk magabiztosan!

Legközelebb, ha a kedvenc előadónkat hallgatjuk, figyeljük meg hogyan beszél! Egy jó előadó magabiztosan, állandó, ritmikus tónusban ad elő. A töltelékszavak és a hosszú „ő”-zések helyett – amelyek megszakítják a folyamatot – szüneteket használnak, hogy nagyobb hatást érjenek el. Tegyünk magunkévá egy stílust, amely magabiztos, de nem agresszív! Beszéd közben kerüljük az éles, ideges csacsogást és kacarászást!

4. Gondolkodjunk és viselkedjünk pozitívan!

A pozitív energia pozitív kimenetelhez vezet, tehát minden helyzethez úgy kell hozzáállnunk, hogy igenis meg tudjuk csinálni! Vonatkoztassunk el a negatív, kevésbé magabiztos gondolatoktól! Mosolyogjunk, nevessünk, és magunkat boldog, pozitív emberekkel vegyük körül! Ettől mi is jobban érezzük magunkat, és az emberek is élvezni fogják a társaságunkat! Vezessünk egy naplót, amelybe a nap végén leírjuk a legjobb pillanatainkat és köszönetünket!

5. Aktívan tegyünk lépéseket a magabiztosság felé!

A magabiztosság többről szól, mint hogy hogyan nézünk ki. Függ a viselkedésünktől is. Szólítsunk meg egy idegent egy eseményen, vagy fogadjunk el egy feladatot, amit normál esetben visszautasítanánk. Gyakoroljuk a magabiztosságot, hogy minél hamarabb a természetünk részévé váljon! A nem aktív élet csak kétséget és félelmet szül, míg a tettek önbizalmat és bátorságot hoznak. Jegyezzük le az erősségeinket és a gyengeségeinket! A legtöbb ember azt fogja mondani, hogy a gyengeségeinken dolgozzunk, de inkább használjuk azt, amit az élettől kaptunk, és az erősségeinket használjuk ki!

6. Legyünk felkészültek!

Minél felkészültebbek vagyunk, annál magabiztosabbnak fogjuk magunkat érezni. A felkészülés segíteni fog, hogy ne érezzük magunkat az élet által elgáncsolva egy-egy váratlan fordulat során. Tanuljunk meg mindent, ami a szakterületünkhöz, a céljainkhoz tartozik! Mielőtt belekezdünk egy feladat teljesítésébe, képzeljük el, hogyan fogjuk érezni magunkat, miután befejeztük! Ne várjunk el magunktól sokat egyszerre, az összetett feladatokat pedig bontsuk kisebb, teljesíthetőbb darabokra, és így kezdjünk hozzájuk!

Forrás: www.entrepreneur.com
Fotó: sxc.hu

Az énerő miértje és fejlesztése

Az életben számos olyan kérdés van miszerint: milyen tulajdonságokat szeretünk leginkább magunkban? Mely képességeinkre támaszkodhatunk a nehéz helyzetekben? Úgymond mindenki életében vannak krízisek, mélypontok, amelyekkel akkor is meg kell küzdeni, ha az számunkra nem komfortos. Ehhez a küzdéshez énerőre van szükség, amelyet leggyakrabban a múltbéli helyzetekből, és tapasztalatokból merítünk. Ebben a cikkben arra kaphatunk választ, hogy miből táplálkozhat a belső énünk, vagyis miből meríthetünk erőt a mindennapi stresszhelyzetekkel való megküzdéshez.

A betegségtudat valós okai

Az egészségszorongás kapcsán fontos kiemelni annak két „végpontját”: amikor a személy nem észleli testi jelzéseit, vagy nem veszi tudomásul azokat, illetve amikor felnagyítja őket olyannyira, hogy akár ennek hatására halálfélelmet is átél.

Lélekerősítő technikák

Van, hogy minden összejön: szerelmi csalódás, fejmosás a főnöktől, apró baleset, betegség, balul sikerült ötlet, oktalan felszólító levél. Mindenkinek vannak jobb és rosszabb periódusai az életben. Van, aki könnyen túlteszi magát a problémákon, másnak meg gombóc nő a torkában és összeszorul a gyomra, és a legszívesebben meglapulna, elbújna a főnök, a kollégák, a család elől.

Szorongásos kórképek

A szorongásos zavarok az emberiség leggyakoribb betegségei. Élete folyamán a népesség legalább 25%-a fog megélni valamilyen szorongásos betegséget. Világszerte a családorvosi rendelőkben jelentkezők 30-40%-a szenved szorongásos betegségben. A szorongásos kórképek nőknél 2-4-szer gyakoribbak.

Hogyan tegyünk szert a pozitív kisugárzásra?

A belső kisugárzás, ha van, ha észrevehető, szerintem soha nem lehet igazán negatív. Úgy képzelem el, mint valamiféle fényt, valamilyen bizsergető, vonzerővel bíró aurát, ami körül lengi a tulajdonosát. Ráadásul mindenkinek nyitva áll az út ahhoz, hogy ilyen belső fénnyel, vonzerővel rendelkezhessen. Igen, mindenkinek.