Menü

Mi az, amit megennél, ha az élelmiszergyárban dolgoznál?

Az embereknek gyakran fogalma sincs arról, hogyan készülnek azok az ételek, amik minden nap az asztalukra, na és persze a gyomrukba kerülnek. Jó kérdés, hogy mi az, amit nyugodt szívvel fogyasztanál ezek közül, ha látnád, hogyan készül? Talán érdemes utánajárni, ha tudatosan szeretnél táplálkozni, hogy mi is az, amit megeszel...

Mindehhez sajnos nem elég elolvasni az élelmiszereken található összetevő-listát, noha a legtöbben még ezt sem teszik meg. S miért nem elég ennyi tájékozódás? Azért, mert ez a felsorolás vajmi keveset mond a legtöbbeknek. Annyit már belénk nevelt a média, hogy az E-betűs összetevőket érdemes (lenne) kerülni. De ez sem olyan egyszerű, mert ezek közül is van, ami ártalmatlan, és van, aminek a fogyasztását nem ajánlanánk az egészséges táplálkozáshoz (noha az élelmiszergyártási szabályozások nem korlátozzák a használatát).

Viszont még az egyszerűbb összetevőknél sem ismerik a legtöbben, hogy azok pontosan micsodák, no és az végképp nem derül ki, hogy honnan származik az a bizonyos összetevő, vagy mondjuk milyen körülmények között termelték, állították elő. Hiszen még az étteremben sem tudjuk, hogy mi kerül a tányérunkra, és mennyire tiszta, higiénikus (és etikus!) konyha rejlik a lengőajtók túloldalán!

Legalább a gyakran fogyasztott élelmiszereket nézzük meg annyira, hogy az összetevőinek utánajárunk a neten! Sőt mi több, ajánlott megtekinteni néhány videót arról, hogy miként készülnek ezek az ételek. Nem éppen étvágygerjesztő látni, hogy miből készül az átlagos virsli és a parizer, vagy éppen a gumicukor. De vannak olyan étkek is, amik nem is oly borzasztóak, mint elsőre gondolnánk. A sós chips például semmi elrettentőt nem tartalmaz - hibája "mindössze" annyi, hogy egy zacskó kalóriatartalma lefedi a napi ajánlott kalóriafogyasztás egyharmadát. Tehát nem véletlen, hogy sok élelmiszeripari dolgozó kerüli azokat a termékeket, amik a keze alól kerülnek ki...

Kiváló alternatíva lehet, ha házi élelmiszereket, helyi termelők ennivalóit fogyasztjuk. Tőlük akár közvetlenül kérdezhetünk is a termesztés, vagy az állattartás, a készítés módjáról. Sőt, egyes kistermelők betekintést engednek a házi kis üzemeikbe, ami szintén érdekes és tanulságos lehet. No de miért is lehet más a házi, mint a gyári? Például mert csak az ipari előállítás számára éri meg, és opció a mesterséges adalékanyagok használata.

Készítsünk „smoothie”-t otthon!

Gusztusosak és tény, hogy finomak a boltok polcain sorakozó gyümölcsitalok, de pillanatok alatt elkészíthetők otthon is házilag, s még olcsóbbak, frissebbek is.

Legjobb falatok grillrácson

A grillezés több, mint egy szimpla ételkészítés. Társasági program, családi élmény, csapatépítő tevékenység, s emellett egyenes út a gasztronómiai örömök világába. Sokan alig várják, hogy a hőmérő szála minél magasabbra kúszon és elővehessék a kerti grillsütőt.

Nyári méregtelenítés természetesen

A nyár tökéletes időszak arra, hogy testünket felfrissítsük és méregtelenítsük. A friss, szezonális gyümölcsök és zöldségek, valamint a megnövekedett fizikai aktivitás lehetőséget adnak arra, hogy egészségesebb életmódot folytassunk. Ebben a cikkben a méregtelenítés alapjairól, előnyeiről, valamint könnyen elkészíthető nyári italokról is kaphatunk tippeket.

Vérnyomáscsökkentő ételek

A magas vérnyomás hazánk egyik kiemelkedő helyen álló egészségügyi problémája, de nem csak Magyarországot érinti, hanem világszerte sok gondot okoz. Nézzük, hogy mit tehetünk ellene étkezésünkkel.

Miért fontos a B12 vitamin?

A vitaminok elengedhetetlenek az egészséges testi, szervi és pszichés működésünkhöz, nem lehet eleget hangsúlyozni fontosságukat. Egyik ezek közül a B12 vitamin, aminek sokféle jótékony hatása ismert.