Menü

Facebook-ban első, digitális tájékozottságból utolsó...

Érdekes adatokkal szolgálnak az internetkutatók, ami kis hazánkat illeti: a népességhez arányosítva világviszonylatban a legnagyobb facebook felhasználók vagyunk, viszont összességében a digitálisan felkészületleség és elmaradottság jellemző ránk.

No de mit is jelent ez utóbbi? A felmérésekben azt vizsgálták, hogy a vállalkozások mennyire tudják kihasználni az internetben, a digitális világban, valamint az internetes reklámokban rejlő lehetőségeket, továbbá hogy a nem vállalkozó közösség milyen mértékben tudja az internetet a saját javára és boldogulására fordítani. Tehát mennyire ismeri a különböző tájékozódási lehetőségeket, és használja-e a hasznos módon is a világhálót.

Ezen két adat egymás mellé állítva nem igazán ad okot örömre, ugyanis azt jelenti, hogy bár az emberek jó része rendelkezik internet előfizetéssel (ez természetesen gazdasági és szociális szempontból is pozitív hír), azonban a netezés által nyújtott eszközöket és lehetőségeket egyoldalúan használja.

A szakemberek szerint ezeknek az adatoknak köze van azokhoz a számokhoz, amelyek feltárják, hogy a magyar népesség sajnos listavezető a depresszió, az öngyilkosság és az öngyilkossági hajlam, valamint a boldogtalanságérzet tekintetében.

No de hogyan tudnánk ezen változtatni? Természetesen hasznos lenne, ha az oktatás, az informatikaórák nem csak a gyakorlatlan, valamint a korosztály számára haszontalan információtömeggel árasztanák el a gyerekeket, hanem - vélhetően számukra is érdekes módon - feltárnák előttük az internet nyújtotta szélesebb lehetőségeket. De az oktatást mint olyan ne csak önmagában ítéljük el - ha a tanterv nem is tartalmazza a megfelelő elemeket, sok múlik a tanárok, valamint a szülők kreativitásán és leleményességén.

Fontos, hogy felismerjük: ne alapjaiban akarjuk megváltoztatni a generációt, hanem próbáljunk velük együttműködni, és valamilyen szinten követni a trendeket, de egyúttal példát, valamint irányokat mutatni nekik. Tehát fejlesszük a digitális intelligenciánkat!

Illik pénzt adni karácsonyra?

A karácsony az ajándékozás, az összetartozás és a figyelmesség időszaka. Ebben az időszakban mindenki szeretné kifejezni szeretetét és megbecsülését szerettei felé, ám évről évre felmerül a kérdés: vajon illik-e pénzt adni karácsonyra, és ha igen, kinek, milyen formában és milyen összegben?

Magány az ünnepek alatt: Ne a ChatGPT-vel töltse az ünnepeket

Az ünnepek időszaka sokak számára meghitt, családias hangulatú periódus, másoknak viszont fájón kiélezheti a magány érzését. És igen, bármennyire is cuki társaság tud lenni elsőre egy chatgpt, teljesen jogos a cikk címe: az ünnepek nem arról kell szóljanak, hogy valaki kizárólag egy mesterséges intelligenciával beszélgessen.

Karácsonyi meglepetések az irodába – amit imádnak majd a kollégák

Karácsony közeledtével minden irodában felmerül a nagy kérdés: mivel lehet úgy meglepni a kollégákat, hogy ne csak a kötelező kör legyen, hanem tényleg mosolyt csaljon az arcokra?

Advent: a lassulás művészete egy zajos világban

Ahogy közeledik az év vége, a városok fényei egyre élesebben rajzolódnak ki a korai sötétedésben, és velük együtt megérkezik az advent hangulata is. Ez az időszak eredetileg a várakozásról szólt – arról a csendes, bensőséges állapotról, amikor nem rohantunk, csak hagytuk, hogy megérkezzen az ünnep.

Négynapos munkahét – Feszített tempó vagy több pihenés?

A négynapos beosztás gondolata régóta kering a közbeszédben, de az utóbbi években lett igazán komoly alternatíva. A modell lényege, hogy hétfőtől csütörtökig tartanak a kötelező teendők, napi nyolc vagy tíz órában. A péntek szabad, a hétvége pedig ezáltal hosszabb és regenerálóbb. A kérdés az, hogy ez a gyakorlatban is működik-e, vagy csak egy jól hangzó ígéret.