Menü

Gyümölcsturmix a diétában

Akár éppen fogyókúrázunk, akár csak az egészséges életmód hívei vagyunk, a gyümölcsturmix jó szívvel ajánlható mind tízóraira, uzsonnára, vagy vacsorára is. Mindössze néhány apró trükköt, információt érdemes elsajátítanunk hozzá.

Ismerhetünk olyan diétákat, amelyek kifejezetten a turmixokra építenek - ezek esetében bizonyos porállagú készítményekből kell elkészíteni a turmixot, és ebből minél többet fogyasztani. Ilyen fajta egyoldalú, drasztikus fogyókúrát semmiképp sem javasolnánk. Helyette igyunk inkább természetes alapanyagokból készült gyümölcsturmixot, s aki ezt szeretné kiegészíteni, az válasszon minőségi fehérjeporokat - akár vegán verzióban is!

A gyümölcsturmix kiváló választás tehát, amennyiben megfelelően készítjük el. Az édességimádók számára is jó lehetőség, hogy kellemes, simogató ízekhez juthassanak "büntetlenül". Az első kritérium természetesen a cukormentesség. Helyett használjunk természetes édesítőt, vagy fokozatosan szoktassuk le magunkat a cukorról! A tejes-gyümölcsös turmixok önmagukban is édeskés hatást keltenek a gyümölcs természetes cukortartalma révén. Higgyük el, bizony meg lehet szokni, sőt meg lehet szeretni akár a teát, akár a kakaót és a gyümölcsturmixot is cukor és édesítés nélkül.

Válasszuk meg okosan, hogy milyen gyümölcsöket mikor használunk! Mivel most szezon van, sokféle friss gyümölcs áll rendelkezésre. Ha például banánturmixot kívánunk, akkor ott óvatosan bánjunk a banánfelhasználással - nincs szükség belőle sokra, hiszen önmagában is édes, ízes, és ezt inkább délelőtt fogyasszuk. Az eperturmix viszont a későbbi órákban is bátran fogyasztható.

Feldobhatjuk a turmixot, ha tejhabbal megspékeljük - finom, különleges és krémes ízt biztosít neki, s ebben a formában tejszínhabra már semmi szükség.

A sárgarépa jótékony hatásai

Finom íze mellett a répa rengeteg béta-karotint, A-vitamint, ásványi anyagokat, és antioxidánsokat tartalmaz. Egészségre gyakorolt hatásai a szemre, bőrre, emésztőrendszerre, és a fogakra is kiterjednek.

Csonterősítő szuperételek

A csontok folyamatosan megújuló szövetek, ám 30 év felett hanyatlásnak indulnak, fokozatosan csökken a tömegük. Jó hír ugyanakkor, hogy ez a természetes folyamat megfelelő táplálkozással jelentősen lassítható. Ehhez annyit kell tennünk, hogy étrendünket csonterősítő „szuperételekkel” egészítjük ki.

Az öregedés folyamatai

Az öregedés az élethez hozzátartozó biológiai folyamatok összessége, melyre a mai kor embere hajlamos betegségként gondolni, pedig ugyanolyan fiziológiai folyamat, mint az alvás vagy emésztés. Az öregedés elkerülhetetlenül bekövetkezik, annak legfeljebb ütemét és az esztétikai megjelenését lehet megváltoztatni

Mindennapi csodaszerünk, a Matcha tea

Mostanra már Európában is nagy hírnévnek örvend Ázsia legkedveltebb teája, a Matcha tea. De vajon mitől ilyen felkapott és milyen hatásai miatt szeretik ennyire?

Az alultápláltság, mint étkezési zavar

Napjaink leggyakrabban előforduló népbetegsége az elhízás, szinte a csapból is az folyik hogyan fogyjunk le, legyünk fittebbek, vagy éppen vékonyabbak. Azonban keveset hallani a legalább ennyire komoly zavarról, az alultápláltságról.