Stresszmentesen! De hogyan?
- Dátum: 2018.03.05., 20:31
- Martinka Dia
- átgondol, bevásárló lista, család, egyszerű, élet, előkészítés, emlékeztet, emlékeztető, én-idő, feszültség, füzet, gyerek, határidő, házimunka, háztartás, idegeskedés, időbeosztás, intelligens, jegyzetelés, kapkodás, kisautó, konfliktus, kosár, könyv, környezet, kütyü, legó, megelőzés, megoldás, mosógép, Murphy-törvény, notesz, okostelefon, olvasás, pakolás, pénztárca, pluszmunka, porszívó, portörlés, probléma, reggeli, rendszerező eszköz, rohanás, spórol, stressz, stresszmentes, szervezés, szétszórtság, szülői értekezlet, találkozó, tároló, teendők, tervezés, tízórai, törölgetés, trükk, vacsora, vásárlás
Stresszmentesen. Könnyű mondani, ó ha ez ilyen egyszerű lenne! Az életünk természetes velejárója egy-egy családi, vagy munkahelyi probléma, időnként adódik egy konfliktus, mert nyakunkba szakad egy határidős feladat, vagy kapkodással indul a nap reggel, de sorolhatnám tovább: késés egy találkozóról, rohanás a gyerekért, közben folyton cseng a telefon, elfelejtettünk boltba menni. A háztartás ezer arca pedig hab a tortán, vagy meggy a habon, a tortán, vagy csoki reszelék a meggyen, a habon, a tortán. Hidd el szükség van apró megoldásokra, kis trükkökre, amelyek segítségével, - amennyire csak lehet - kiküszöbölheted az idegeskedések egy részét. Mindet nem, de a szükségtelent igen!
Saját példámból tudom, az előkészítés, az előre gondolkodás, a tervezés nagyon sokat segít a szétszórtság, a kapkodás megelőzésében.Ha nem tudjuk megjegyezni a fontos teendőket (én már nem tudom követni), akkor írjuk fel noteszbe, vagy pötyögjük be a telefonunk emlékeztető-listájába, én is így teszek, igaz óránként jelez, amit már a környezetem hangos sóhajjal vesz tudomásul, de legalább semmit nem felejtek el!
Igaz, hogy állandóan riaszt az idegesítően okos telefonom (ez van, ha már én nem vagyok ennyire okos) de én aztán oda is érek minden szülőire, pontosan érkezem a megbeszélésekre, ma sem felejtettem el füzetet meg radírt venni a gyereknek. Tudom, hogy sütit kell vinni az oviba, egyedül a műkörmöst felejtettem el estére, de már emlékeztetett az intelligens kütyüm.
Nagyon sok múlik az időbeosztáson! Ha már tervezünk és jegyzetelünk, meg noteszt használunk, akkor igazán átgondolhatjuk, hogy mit mikor kell elvégezni. Én tudom, hogy 4-re megyek a fiaimért az oviba, suliba, majd 5-től 6ig a gyerekkel kell tanulni, addig mehet a mosógép is, bekapcsolom a sütőt a vacsorával és a kicsi is eljátszik szépen a szobában. Így terveztem.
Persze Murphy-törvény, hogy egyszerre kell átforgatni a húsokat sütés közben és kiteregetni, mert lejárt a mosógép, a nagyfiam is épp kérdez valamit a leckével kapcsolatban, a kicsinek meg tutira kakilnia kell - olykor szétszakadunk. Ez van. Ilyenkor borul a terv.De az esetek többségében szépen lehet tervezni, beosztani azt a kevés időt.
A bevásárló lista rengeteg időt megspórol nekünk, ha pedig még tartjuk is magunkat a leírtakhoz, a pénztárcánk sem bánja! Jó elismerem, az akciós élelmiszereket nem hagyom ki, mert egy másik alkalommal meg épp ezzel nyerünk időt az esti vacsoránál, amikor csak kivesszük a fagyasztóból azt az akciós csirkehúst, amit csak gyorsan fűszerezni kell és mehet is a sütőbe.
Ha fagyasztóból főzünk, vegyük ki előző este az ételt, ne menjen felesleges idő a kiolvasztással, mert néha nagyon macerás tud lenni! Ha nincs időd főzni, rendelj ételt! Ha főzöl, akkor dobj össze gyorsan elkészíthető ételeket, mosogass el mindig magad után. Nincs szükséged 20 edényre, vegyél elő kettőt, öblítsd el őket és már használhatod is újra
Amikor megtervezed a hetet és a napjaid, legyen hely benne fél óra "én-időnek", vagy inkább legyen egy óra. Igen, legyen annyi! Ennyi igazán jár nekünk. Kelj fel reggel előbb, hogy sportolhass egyet munka előtt, vagy szobabiciklizz az esti sorozatod alatt, tegyél fel egy pakolást és vonulj a fürdőszobába fél órára, vagy készíts egy finom turmixot/teát/kávét és olvass valamit.
A házimunkát nem lehet kikerülni, ám könnyebb, ha a takarítást egy gyors rendrakással kezdjük, melyet porszívózás, törölgetés és felmosás követ. Ne fordítva dolgozzunk, mert plusz munkát csinálunk magunknak. A portörlést mindig felülről lefelé csináld.
Nem kell minden nap mindent elvégezni, ha egyik nap porszívózol, a másik nap törölgess.
Javaslom, használj az otthonodban rendszerező eszközöket, tárolókat. Ezek nagyon hasznosak tudnak lenni, én nagyon szeretem őket, különösen a gyerekszobában praktikus egy nagykosárba, vagy tárolóba pakolni a kisautókat, legókat. Kosár- és tárolómániás vagyok, mindenhol veszek egy kosarat, de a férjem is látja már, hogy mennyivel könnyebb ezekbe visszaszórni azt a halom apróságot, amivel játszanak a gyerekek.
Említettem a cikk elején az előkészítést! Nem is hinné az ember, mennyit számít, ha előző este kikészítjük a saját és gyermekink másnapi ruháját, megcsináljuk a tízórait, vagy a reggeli szendvicset. Én a zabkását is megfőzöm este, másnap csak megmelegítem és átkeverem.
Ha este mindent elrendezünk, megtervezünk, előkészítünk, másnap nincs kapkodás, jól indul a reggel, s már a napindításnál megspóroljuk a felesleges stresszt. Minden aggódást és idegeskedést nem tudunk kizárni az életünkből, nem is kell, de amennyire lehet, a felesleges dolgokon spóroljuk meg a feszültséget.
Az igazán fontos dolgokkal foglalkozzunk és a családunkra mindig legyen időnk!
Napközbeni szundikálás a munkahelyen
Mit nyerhetnek a hivatalos szieszta bevezetésével a vállalatok, és hogyan érdemes alkalmazniuk a HR-eseknek? A munkahelyi alvás koncepciója jelentős fejlődésen ment keresztül az elmúlt években, világszerte számos cég alkalmazza a mentális jólét érdekében, a Google, a Nike, a Procter & Gamble és a Facebook főhadiszállásain például már évek óta vannak alvókabinok. Jelen helyzetben nem arról van szó, hogy átaludja a fél csapat az éjszakai műszak egyharmadát, hanem hogy hivatalosan is pihenhet az alkalmazott munkaidőben.
Karácsony hitelből
Egy friss reprezentatív felmérés szerint a magyarok átlagosan 102 ezer forintot szánnak a karácsonyi kiadásokra, ebből 46 ezer forintot költenek ajándékokra. Háromból két ember állít karácsonyfát, amelyre közel 14 ezer forintot fordítanak – olvasom a netes összefoglalókat.
Becézgetések egy munkahelyen
Hogyan működik a becenevek használata a munkahelyen? A becézés alatt jelen helyzetben nem a keresztnév rövidítését értik (például Benedek helyett Beni), hanem olyan nevek használatát, ami újfajta identitást ad az adott személynek. Mint például a Főni, a Mester, a kobra vagy más opciók a populáris kultúrából.
Álláskeresés: hogyan kezdjünk neki?
Az álláskeresés nem könnyű feladat és sok esetben hosszas folyamat, amibe legtöbbször sok időt és energiát kell fektetni, de ha felkészülten állunk neki a folyamatnak könnyebben és gyorsabban találjuk meg a megfelelő munkát. Hol érdemes elkezdeni az álláskeresést?
Cipősdoboz akció - csatlakozz!
„Cipősdoboz akció idén is! Te is segíthetsz!” – emlékeznek még a korábbi cikkeinkre erről? Ha igen, annak nagyon örülünk, ebben az esetben ideje ismét emlékeztetni magunkat erre a nagyszerű jótékonysági kezdeményezésre!