Menü

Nyúlhús az asztalon

A nyúlhús egészséges húsféle, hazánkban nagyon kicsi (mindössze néhány dkg) az egy főre jutó éves fogyasztása. A világátlag a fejlett országokban egyébként 8-10 kg/év, tehát a halfogyasztáshoz hasonlóan, nyúlfogyasztásban is jócskán elmaradunk az európai és észak-amerikai átlagtól. Ennek oka egyrészt az, hogy az aranyos állatot, sokan nem szeretnék megenni. A csirke, pulyka, sertés, marha nem olyan „cuki”.

A nyúl, szőrös barát, inkább háziállatként gondolunk rá. Ráadásul mérete és szőrössége sokak kedvenc háziállatához, a macskához teszi hasonlatossá, ezért elvi okokból nem esznek nyulat. Másrészt pedig a legdrágább húsokhoz tartozik, ezért gyakori fogyasztására egyszerűen a legtöbb embernek nincs módja.

Ha idén kipróbálnánk a nyúlhúst, válasszunk egyszerű, receptet, ne álljunk neki magunktól, mert olyan gyorsan elkészül, mint a csirke, de kicsit mégis más elkészítést igényel.

Süthető egészben is, de ilyenkor látszik leginkább, hogy milyen állatról van szó, ezért, ha nekünk, vagy a család bármely tagjának ellenérzései vannak a nyúl elfogyasztásával kapcsolatban, ne ezt az elkészítést válasszuk. Hiszen meglátva, hogy egy nyuszi fekszik a tepsiben, nem biztos, hogy jóízűen fogjuk enni. Aki szereti, készítheti csak sózva is, de a nyúlhúshoz nagyon jól illik a bazsalikom, babér, lestyán mag, majoránna, rozmaring, és zsálya is. Ha nyulat készítünk, a köret vagy az előtte tálalt leves fűszerei is lehetnek ezek. Egy natúrabb ízű sülthez (amit pl. csak sóval dörzsöltünk be), készíthetünk rozmaringos zöldség, vagy burgonya köretet. A kockákra vágott zöldségeket enyhén sózva néhány szál rozmaringgal a hús mellé halmozva, amit így át fog járni a hús szaftja és a fűszer is, és nem utolsó sorban együtt készülhet a hússal, időt és szennyes edényt spórolva ezzel.

Jó szívvel ajánlom: a zsályás ragulevest is. Igaz, manapság a tárkonyos verzió az igazán népszerű, de a zsálya is nagyon finom a sokzöldséges levesekhez. Itt is, mint mindig, törekedjünk az egyensúlyra, ha nyúlhúst kínálunk, ahhoz már ne egy húsos, nehéz levest készítsünk. Jó választás lehet a medvehagyma krémleves is, de ez esetben, a főétel köretében mindenféleképpen legyen zöldség is, hiszen a krémlevesben nincs annyi zöldség, hogy a szükséges rost mennyiséget fedezze. ( Ebédnél 15-20 dkg zöldségfélét kellene enni, a megfelelő emésztés, és vitaminellátottság érdekében.) Természetesen, egy szelet répatortával is kiegészíthetjük az étkezést, a zöldségbevitel növelését célozva. A levesek, a folyadékbevitelt is növelik a zöldségbevitelen túl, ezért ajánljuk fogyasztását a hideg napok után is.

Nyissunk az újdonságok felé, próbáljuk ki ezt az egészséges húsfélét is! Ragunak, vagy sültnek, böngésszünk a neten, és amelyik recept megfog minket, azt válasszuk. A kifejtett egyensúlyi törekvések betartásával, egészséges ünnepi főétel válik majd belőle.

Természetes gyomornyugtatók

Sokszor hangsúlyozzuk a természetes gyógymódok előnyeit, de van néhány kifejezetten egyszerű és elérhető alternatíva is, egészen pontosan a kertünkben.

Az eper jótékony hatásai

Az eper korábban csak a gazdagok kiváltsága volt, azonban manapság már bárhol kapható és talán a legnépszerűbb bogyós gyümölcsök egyike. Felhasználási körét tekintve egy elég sokrétű gyümölcsről beszélünk, mivel fogyaszthatod magába nassolni valóként, frissítőnyári saláta részeként vagy akár a reggeli müzli mellé is.

Mi az a citromkúra és miért egyre népszerűbb?

A citromkúra egyre népszerűbb a diétázók körében, ami nem meglepő, hiszen rendkívül hatékony. Azonban mindennek van egy árnyoldala is.

Rossznak vélt ételek fogyasztása fogyókúra alatt

Talán meglepő lehet, de akad néhány rossznak titulált étel, amelyek fogyasztása fogyókúra alatt sem az ördögtől való. Vessünk néhányra egy pillantást!

Kalóriaszegény ételek a sikeres diétához

Itt a tavasz és szeretnénk újra formába lendülni. Sokan csak az edzést vagy a táplálkozás megreformálását választják eszköznek, de mindkettő fontos.