Menü

Alma és az egészség viszonya

A lédús, édes gyümölcsöket mindenki szereti, jótékony hatásuk ismert, ennek ellenére mégsem fogyasztunk eleget belőlük. Ilyen például az alma is, amely az egyik legismertebb gyümölcsünk, illetve több ezer fajta közül válogathatunk, ha a vitaminraktárunkat akarjuk feltölteni.

Minden kontinensen megterem. Ezt bizonyítja az is, hogy több nép mitológiájában is jelen van. Fogyasztása pozitív hatással van a szervezetre, melyre már ősidők óta rájöttek. Magyarországon Szabolcs-Szatmár-Bereg és Zala megye a leghíresebb almatermelő vidék, de kiskertekben is nagy számmal megtalálható az almafa.

Tárolása is egyszerű, hiszen nagyobb mennyiségben, hűvös helyen remekül tárolható. Ha viszont a reggelire szánt almánkat hosszabb ideig szeretnénk tárolni, akkor hűtőbe rakva tökéletesen eláll.

Hogyan fogyasszuk? Lehet csak szimplán magában héjastul, vagy akár a reggeli müzlinket is feldobhatjuk egy-két alma darabkával. Aszalt alma karikákat is vásárolhatunk magunknak a boltokban, de ha csak a levére tartunk igényt, akkor facsarjuk ki, és egy vitaminbomba italunk keletkezik. Ha pedig elcsábulnánk és valami édességre vágyunk, akkor számtalan olyan sütemény receptet találunk, melynek alapja: az alma. Ezek mellett, még találkozhatunk vele saláta alapanyagként is.

Na de most nézzük meg, milyen jótékony hatással bír a szervezetünkre. Az alma növeli a nyáltermelést, távol tartja a baktériumokat és csökkenti a fogszuvasodás kialakulásának az esélyét. Segíthet a köszvény, vérhas és a bélfertőzések megelőzésében. Jó hatással lehet székletünk rendszerességére is. Tea is készíthető a gyümölcsből, melyet a hurutok és bélgondok megelőzésére ajánlják. Remek immunerősítő, mivel rengeteg C-vitamint tartalmaz.

A gyümölcsben található savak segítik az emésztést, és serkentik az agyat. Így remek táplálék lehet a diákoknak. De optimalizálhatja a vércukorszintet, csökkenti a rák és a stroke kockázatát. Segíthet az asztma kialakulása ellen, és védhetjük csontjainkataz alma fogyasztásával. Segíthet a fogyásban is, viszont ilyenkor ügyelnünk kell arra, hogy ne vigyük túlzásba a fogyasztását, hiszen a célunk fordítottja is előfordulhat.

Ha pedig almát vásárolni indulunk, akkor nem kell feltétlenül a külföldről behozott csillogó, piros, hibátlan almát választanunk. Inkább menjünk ki a piacra, mert a kisebb foltosabb alma is tökéletesen megfelel a cél eléréséhez. Azzal is ugyan úgy hozzájárulhatunk az egészségünkhöz.

Ha tehetjük, válasszunk piros almát, naponta egyet-kettőt együnk meg belőle a héjával együtt, és ahogy már említettem fő a mértékletesség!

/Szerző: Kohajda Wentholin Loretta/

Avokádó - a zöld csoda

Az avokádó bár már hazánkban sem számít újdonságnak, mégis kevesen tudják számos jótékony hatását. Ebből a cikkből most kiderül, miért is egy csoda ez a gyümölcs…

Mi az a superfood?

Bár az utóbbi időben kevésbé találkozhattunk ezzel a szóval, azonban a superfood kifejezés pár éve futótűzként terjedt el a köztudatban, holott nem egy új jelenségről van szó. Mi az a superfood és miért kapta fel ennyire a média?

Mi az a mochi?

A japánok táplálkozásáról csak jókat hallunk: egészségesen étkeznek, halakat, zöldségeket fogyasztanak, és friss hozzávalókból főznek. Az édességekkel is körültekintően bánnak: minőségi alapanyagok és mértékletes fogyasztás. Ilyen japán különlegesség a Mochi is!

Cukor álruhában

A feldolgozott cukrot sokféle álnéven eladják nekünk, sokszor tudtunkon kívül, méghozzá a kristálycukor árának többszöröséért, jól csengő neveken. A hozzáadott cukor általában szacharóz (répacukor, nádcukor), glükóz, vagy fruktóz szokott lenni, melyeket hangzatos neveken említenek a gyártók, de vannak még számtalan más megnevezései is.

5 recept hétvégére, ha nem tudod, hogy mi legyen a menü

Sokszor neked is komoly dilemma kitalálni, hogy mi legyen a hétvégi menü? A szokásos rántott hús és sültkrumpli kettőst, már meguntad? Akkor próbálj ki valami újdonságot, és dobd fel vele a hétvégi ebédet. Nézzünk hát meg öt receptet, köztük levest és főételt is.