Menü

Nyújtás tökéletesítésének módszerei

Nyújtás-avagy a stretching kedvező élettani hatásai

Mivel folyamatos ellazulást követel, ezért megtanít kikapcsolni, elvonni a figyelmedet minden másról, így csökkenti a belső feszültséget. Továbbá redukálja az izomláz kockázatát, gyulladáscsökkentő és pozitívan hat a központi idegrendszerre. Segíti a megfelelő izomkoordinációt, így ha rendszeresen végzed, garantáltan nem billensz ki az egyensúlyodból. Egy kutatás során stabilométeres vizsgálattal figyelték a résztvevők egyensúlyérzékét, és azt találták, hogy azok, akik előtte 30 percet nyújtottak, sokkal tovább bírták, szemben azokkal, akik kihagyták ezt az előkészületet. Érdekesség még, hogy a testmozgás köztudottan segít a glükóz szint egyensúlyba tartásában, de ennek fő oka talán pont a nyújtásban található.

Egy felmérésből az derül ki, hogy azok a felnőttek, akik már 2-es típusú cukorbetegségben szenvedtek, 40 perces nyújtással képesek voltak a megivott cukros üdítő hatását jelentősen csökkenteni. Másrészről a nyújtás hat a légzésünkre is, ami elengedhetetlen része az életünknek. A hanyag testtartás, az előreesett vállak idővel megrövidítik az izmokat, végül megmerevítik az ízületeket is. A helyes mellkasi légzés szükséges feltétele, hogy a vállöv és a mellkas ízületei szabadon mozoghassanak. Sok lazító gyakorlat extrém módon tágítja, vagy nyomja össze a mellkast, így tüdőnk kapacitása növekedhet. A szapora légzés, a sietség, a nyugtalanság és a kiegyensúlyozatlanság jele, ebben segít a helyes légzéstechnika. Nyújtás közben a legtöbben visszatartjuk lélegzetünket. Ha azonban nem felejtünk el lassan ki- és belélegezni, fenntarthatjuk izmaink folyamatos oxigénellátását, ami segíti őket az ellazulásban.

4 nyújtó gyakorlat

1, Derék: Tenyeredet próbáld a földhöz érinteni álló helyzetben úgy, hogy a térded nyújtva maradjon, illetve arcodat a térdedhez közelítsd.

2, Combizomzat: Kapaszkodj meg valamilyen stabil tárgyban, egyik lábaddal állj teli talpon, a másik lábfejedet megfogva közelítsd a sarkad a feneked felé. Végezd el ezt a másik irányba is.

3, Váll és lapocka: Válladat húzd hátra, kulcsold össze az ujjakat, és kezeddel nyújtózz lefelé.

4, Hát, láb, derék izomzat: A feladat elvégzése közben arra ügyelj, hogy derékból ne dőlj nagyon hátra, sarkadat pedig közelítsd a talaj felé - így a vádli izomzata is nyúlik.

Jó, ha tisztában vagy pár alapvető szabállyal

-A bemelegítés legyen alapos, hiszen ezzel készítjük elő a testünket a terhelésre.

-Hogyha egy irányban dolgoztunk, akkor foglalkozzunk a hozzá tartozó ellentétes oldallal is (pl.: ha nyújtottuk a térdhajlító izmokat, akkor nyújtsuk a térdfeszítőket is).

-A gyakorolt testhelyzetet mozgáshatárig, légzésszinkronnal, figyelemvezetéssel, izomkontrollal lassan vegyük fel. Ezáltal elkerülhető, hogy a figyelmetlenség, a gravitáció vagy a lendület húzódást okozzon.

Tehát a stretching, a lélekre és a szellemre is hatást gyakorol, ahogyan azt már az ókori rómaiak is tudták. Hiszen testünk állapota mutatja lelkünk mélységeit is. A laza, rugalmas izmok nyugodtabb lelkiállapotot teremtenek, melynek következtében a teherbíró képességünk akár meg is sokszorozódhat. A lazítás tehát olyan a testnek, mint a meditáció a szellemnek.

szerző Udvari Fanni

Ne keressen tovább – ez a legjobb természetes édesítő

Sokan használnak alternatív megoldásokat a cukor helyett, de a megfelelő édesítőt megtalálni nehezebb feladat, mint gondolnánk.

Miért fontos a hyaluronsav?

Sokszor mondjuk, hogy mi bizony nem dőlünk be a csodát ígérő krémeknek és kozmetikumoknak, hiszen jól tudjuk, nincs ilyen szer, mégis eladhatóvá válik egy kence, ha több divatos kifejezéssel ruházzuk fel.

Megduplázza a mozgás hatását, ha ezeket eszed edzés után

Az edzés célja nemcsak a fogyás lehet, de az izomtömeg növelése is. A két folyamat azonban nem zajlik párhuzamosan, mert a testnek az építkezéshez felhasználható extra energiára van szüksége, ami egy kalóriadeficittel rendelkező étrendben nincsen meg. Ahhoz, hogy a sportolásba ölt órák meglátszanak rajtad, az étkezésedet is a céljaidnak megfelelően kell alakítani.

Legerősebb természetes tisztítószerek, amivel minden vegyszert kiválthatsz

Kell egy flakon vízkőoldó, valami a fertőtlenítéshez, némi por, hogy megtisztítsd a ruhákat, valami mindent átmaró anyag, hogy megszüntesd a dugulást, és persze a szagokat is jó lenne semlegesíteni.

Látásjavító zöldség, gyümölcs és hal

A szem egészségének megőrzéséért sokat tehetünk szemtornával, szemcseppekkel, de helyes táplálkozással is. Rengeteg olyan vitamin, ásványi anyag és más összetevő létezik, melyek megfelelő bevitele a szem karbantartásában is segíthet!