Menü

Gránátalma "fröcskölés mentesen"

Utálom pucolni. Illetve nem is tudom, hogyan kell. Talán kanállal. Mindenesetre az egész konyha piros tőle, ahogy szétrepkednek a konyhapulton és minden gránátalmavérben úszik. Még nem jöttem rá, hogyan juthatok a gyümölcs lényegi részéhez a legegyszerűbben, de mindenképp speciális kibontási technikára van szükség, ennek néztem most utána és sok minden mást is megtudtam erről a gyümölcsről!

A gránátalma egy olyan gyönyörű bordó színű gyümölcs, ami rengeteg magot rejt magában: egy átlagos méregtű gránátalmában közel 600 mag található. Ráadásul ezek a magok nemcsak ízletesek, hanem nagyon sok előnyös tulajdonságuk is van. Vajon melyek pontosan a gránátalma előnyei?

Például fontos szerepe van a súlykontrollban, jó hatással van a szív-és érrendszerre, C vitaminban és K vitaminban gazdag, megfázós és influenzás időszakokban fokozottan ajánlott fogyasztani, de állítólag megelőzhetjük vele a rákbetegségeket és még sorolják az internetes oldalakon az előnyeit. Sok rost van benne, mellyel segíti az emésztést és a diétát, ráadásul a gyümölcsben található anyagnak köszönhetően a bőr és a haj is egészségesebb, fénylőbb lesz.

A gránátalma kiváló antioxidáns, még a zöld teánál is jobb, várandós kismamáknál a top 10 ételben szerepel, érdemes kipróbálni! Joghurthoz, müzlihez keverve szoktam fogyasztani, de sütik, pudingok tetejére is szórhatjuk, nem hiszem, hogy elrontunk vele bármilyen ételt is, salátára is kiváló. Mi kell még? S hogyan pucoljuk?

A világhálón több pucolási módszer is kering, amely könnyű, gyors vagy fröcskölés mentes eredményt ígér, érdemes kipróbálni ezeket:

Tanácsolják több helyen, hogy áztassuk vízben! A gyümölcsöt félbevágjuk és egy tál vízben szedjük ki a magokat belőle. Jó trükk lehet, ha ütögetjük! A gránátalmát vágjuk ketté és fordítsuk egy tálba, majd fakanállal ütögessük a héját, így a magok kipottyannak belőle. Vagy legalábbis egy részük.

Végezetül jöjjön egy egyszerű recept ezzel a fantasztikus gyümölccsel: almás-diós-gránátalmás saláta. Egy kis fej jégsaláta kell hozzá, 1 db gránátalma, 2 db nagyobb alma, 5 dkg dió, 5 dkg kéksajt, 2 szál zeller, 1-2 evőkanál balzsamecet, olívaolaj, só és bors.

A jégsalátát tépkedjük el, szórjunk rá gránátalmát, csíkozzunk hozzá zellerszárat, majd locsoljuk meg a balzsamecettel, és keverjük össze a pirított dióval, szeletelt almával, s morzsoljunk rá kéksajtot. Nagyon jól hangzik, szívesen elképzelem magamnak a hűtőbe, ma vacsorára!

Ha őszinte akarok lenni, akkor semmiképp sem állíthatom, hogy a gránátalma egyszerű gyümölcs, sőt, igencsak macerás megpucolni, de megéri a próbálkozást!

A csokoládé negatív hatásai

A csokoládé karbonlábnyomát és az édesség más környezeti hatásait vizsgálták a Manchesteri Egyetem kutatói, felmérve az összetevők, a gyártási folyamat, a csomagolás, a szállítás és a keletkező hulladék környezeti hatásait.

Chia mag: csak mértékkel!

A chia mag sok egészséges, diétás recept alapvető hozzávalója, mivel különlegesebbé teszi az ételt és hamar ad telítettség érzést. A dél-amerikai növényt azonban odafigyeléssel kell használni, mert túlzott és korlátlan fogyasztása többféle panasz okozója lehet.

Hogy is néz ki a jó reggeli menü? Mennyire életszerű?

Korábbi írásomban arról elmélkedtem,, hogy vajon érdemes-e sokat enni reggelire, és ha igen, akkor miért. Most persze azt is megnézzük, mennyire életszerűek ezek a reggeli étkek, mennyire kell nagy lelkierő ahhoz, hogy esetleg változtassunk reggeli étrendünkön. És most nem is a pénztárcát veszem alapul.

Egyszerű, egészséges és nagyon finom: pudingok növényekből

A különféle ízesítésű pudingok tökéletes finomságok ebéd utáni desszertnek, vendégeknek vagy akár családi körben.

Most ez komoly?

Ne legyen cukros, zsírban úszó, vagy csupa fehérlisztes, nos ez a fő irány. A többi már csak adalék. Abszolút nem csoda, ha az ember megkeveredik a sok jótanácsban és a sok irányzatban.