Menü

Kezdődik a tél

A téli időszakban szinte lehetetlen teljesen egészségesnek maradni. Nem is az a cél, hogy minden apró megfázást elkerüljünk, bár ez lenne az optimális. De mégis fontos lenne elkerülni a magas lázzal, torokgyulladással, tüdőgyulladással járó vírusokat, járványokat, amelyek napokra, vagy olykor hetekre ledöntenek a lábunkról, és kivonnak a munkából vagy a tanulásból. A tél beállta, a legyengült immunrendszerünk és a közösségben töltött idő pedig mind növelik a megbetegedés esélyét. De nem muszáj ennek megtörténnie.

Az, hogy rétegesen öltözködjünk, húzzunk sapkát és sálat, és ne fogyasszunk túl hideg ételeket és italokat, nem újdonságok számunkra. Ezekre már szüleink is megtanítottak minket. De ezen kívül is rengeteg dolgot tehetünk magunkért. Legfőképpen az étkezés terén. Először is, hogy attól, hogy tél van és hideg, nem muszáj átalakítani az étrendünket zsíros és fűszeres verzióra. Maradhatunk nyugodtan a könnyebb, fehérjedús vacsoráknál, a rostban gazdag reggeliknél és a kiadósabb, levest is tartalmazó ebédeknél. Ezzel a koleszterinünkön kívül az emésztésünknek is jót teszünk. Mindemellett vitaminban és ásványi anyagokban gazdag étrendre a téli időszakban még inkább szükségünk van, mivel kevesebb a friss zöldség és gyümölcs.

Ami pedig elmaradhatatlan, de mégsem közhelyes: mozgás, mozgás, mozgás. Nem elég a buszunk után futni, rendszeres sportolásra is szüksége van a szervezetünknek. Egyrészt, mert ez a rendszeresség biztos hátteret és jó közérzetet biztosít, másrészt pedig, mert nagyon jó hatással van az immunrendszerünk, tüdőnk, sőt, az egész légút egészségére. Mivel ilyenkor problémásabb a szabadban sportolni, itt az ideje a benti sportok iránti szerelmünknek is adni egy löketet. Foci, úszás, spinning, aerobik, zumba, vagy akár tánc, mindegy, csak mozgás legyen, és megszabadítson a téllel érkező hihetetlen fáradtságtól és a nyomott hangulattól. Természetesen ezzel szervezetünk védekezőképességét is növeljük, ami az influenzajárvány szezonjában nem utolsó szempont.

És az influenzáról szólva: adassuk be a védőoltást? Nos, nyilván az orvosok nem véletlenül hangsúlyozzák ennek a jelentőségét. De érdemes tudni, hogy betegen nem adathatunk be védőoltást. Másik fontos információ, hogy attól, hogy beolttattuk magunkat, még megbetegedhetünk, és ez nem az orvos és a gyógyszeripar hibája. A vírusok így működnek. Viszont ez nem azt jelenti, hogy óvatosságból nem védekezhetünk a megbetegedések ellen minden lehetséges módon. Hiszen a tél szépségeit csak így tudjuk élvezni.

Alkoholról való leszokás módszerei

A terápia hatásának kulcsa a beteg együttműködése. Megfelelő motiváció hiányában a visszaesés valószínűségének esélye igen nagy. Az alkoholbeteg segítségre szorul, ez pedig nehezen képzelhető el a potenciális segítők előítéleteinek félre tétele nélkül.

Immunerősítés ősszel

Bár olykor az időjáráson sem látszik meg, de valóban elkezdődött az igazi őszi időszak. Viszont ez a kései nyár számos lehetőséget tartogat számunkra, ha szeretnénk az egészségünket felkészíteni a jóval vitaminszegényebb téli hónapokra.

Mindössze 15-20 perc!

Bármennyire is kellemetlennek, vagy kínosnak, vagy kiszolgáltatottnak érezzük, a szűrővizsgálatok valljuk be, pár percig tartanak, kibírhatóak és csakis magunknak teszünk jót velük. Mégis sokan akár évekig is halogatnak egy egyszerű szűrővizsgálatot, pedig életet menthet. Miért hanyagoljuk el mégis?

Tippek tanuláshoz

Már egy hónapja tart a tanév és egyre közelebbé válik az egyetemisták számára a vizsgaidőszak, az iskolásoknak pedig a félévzárás. A tanulás folyamatában nagyon hangsúlyos, hogyan, kivel, mennyit és hol tanulunk, nem is gondolnánk mennyire. Lássunk pár tippet, ami segíthet a teljesítmény növelésében!

Segítsünk a madaraknak túlélni a telet!

A madaraknak gyakorlatilag az első fagyok megjelenésétől nagyjából márciusig, a tavasz beköszöntéig van nagy szükségük segítségre, az etetést illetően. Akár a kertünkbe, udvarunkon, akár a társasházi lakások ablakaiba helyezünk el eleséget, sokat segíthetünk abban, hogy a madarak túléljék a telet.