Menü

Ebédopció egészségesen

Nincs lehetőség a munkahelyeden, hogy megmelegítsd az ebédedet, de nem akarod minden nap ugyanazt a sajtos szendvicset nyammogni? Úgy érzed, nem jó az emésztésed, és nem laksz jól, hiába fogyasztasz el 3 szendvicset is főétkezésként? Most tálcán kínáljuk Neked a megoldást! Az egészséges étkezés mellett az a remek az egészben, hogy nem igényel sok előkészületet sem.

Végy egy ételes dobozt (személy szerint azt javaslom, amelyik kemény üveg aljjal rendelkezik, mert környezetbarát és egészségügyileg is biztonságosabb), önts bele egy pohár natúr joghurtot, szórj bele olajos magvakat (én legutóbb sótlan mandulával gazdagítottam) és annyi zabpelyhet, amennyi tetszik. Kóstold meg, és ha túl savanyúnak ítéled, egy kis mézzel feldobhatod, de semmiképpen se használj cukrot, mert ezzel az erővel akár gyümölcsjoghurttal is készíthetted volna, ami szintén nem előnyös, mert magas a hozzáadott cukortartalma. Mire eljön az ebédidő, szépen összeérnek az ízek. Nyugodtan fogyassz mellé rizspuffancsot vagy kukoricából, zabpehelyből készült extrudált kenyereket.

A joghurtnak számos előnye van (és ez nem vonatkozik az ízesített variációkra). Például kalciumforrás és probiotikum is, tehát segít az egészséges bélflóra fenntartásában, illetve újjáépítésében. A természetes probiotikumok közül a joghurt az egyik legjobb választás.

Az olajos magvak – ha szóba jönnek – rendszerint kettéosztják a társaságot, hiszen magas zsírtartalommal, kalóriatartalommal bírnak. Ez valóban nem jó, de ezen felül nagy mennyiségben tartalmaznak fehérjét, illetve rostot is, ami viszont nélkülözhetetlen a normális emésztéshez.

A zabpehely is remek fehérjeforrás, és ráadásul olyan szénhidrátokat tartalmaz, hogy a cukorbetegek is nyugodt szívvel fogyaszthatják. Szerencsére sokoldalúan felhasználható, így könnyen feldobhatjuk vele ételeinket, illetve az interneten található receptek segítségével új fogásokat is kreálhatunk magunknak.

Cukkinis finomságok recepttel

A hetvenes évek végén a cukkini még ritkaságnak számított hazánkban. Szorgos kertészeknek és a természet sokoldalúságának köszönhetően ma már kerekded, hajlított alakban, sárgán-zölden-feketén, csíkosan, egyszínűen és foltosan egyaránt megtalálhatjuk. A cukkini virágát is használja a francia és az olasz konyha. Kecskesajttal, paradicsommal és fűszerekkel megtöltve, zsiradékban kisütve fogyasztják.

Baj ha túl sok fehérjét fogyasztunk?

Tény, hogy a magas fehérjetartalmú étrendek mostanában nagyon divatosak, különösen a fogyni vágyók és a sportolók körében népszerűek, azonban arról is beszélni kell, hogy a túlzásba vitt fehérjefogyasztás egyáltalán nem jó és nem egészséges hosszútávon.

A nap legfontosabb étkezése cukorbetegként

A reggelit egyébként is a nap legfontosabb étkezésének tartják, de cukorbetegnél kiemelt fontosságú, mivel indítják a napot.

Mi az a chutney és hogyan lehet elkészíteni?

Azok, akik szeretnek kipróbálni új ízeket és textúrákat, megismerni különböző konyhákat, élvezik a gasztronómia világát, ők biztosan szeretni fogják a „chutney”-t. egy indiai eredetű szószról van szó, mely különböző összetevőkből áll, ezek lehetnek gyümölcsök, de legtöbbször azonban zöldségekből készül. a chutney kiváló kísérője a burgonyának, sajtoknak és húsoknak.

Ne keressen tovább – ez a legjobb természetes édesítő

Sokan használnak alternatív megoldásokat a cukor helyett, de a megfelelő édesítőt megtalálni nehezebb feladat, mint gondolnánk.