Menü

Mesterséges édesítőszer: se nem jó, se nem rossz

A cukorhelyettesítők semmilyen egészségügyi előnnyel nem rendelkeznek, viszont kárt sem okoznak – derült ki egy nemrég megjelent tudományos összefoglalóból.

Tudósok egy csoportja, akik a mesterséges édesítőszerekkel kapcsolatos tanulmányok halmazát vizsgálták át, nem találtak bizonyítékot arra vonatkozóan, hogy azok bármilyen egészségügyi kárt okoznának az emberi szervezetben.

A kutatók 35 megfigyelést célzó, illetve 21 kísérletes tanulmányt néztek át, amelyek a mesterséges édesítőszerek hatását vizsgálták gyerekekre és felnőttekre egyaránt. Egyes tanulmányok a mesterséges édesítőszerek szervezetbe való bevitelét vagy nem bevitelét célozták meg, míg mások a bevitt mennyiségeket hasonlították össze.

Nem bukkantak meggyőző bizonyítékra, ami szerint azt állíthatnánk, hogy a nem cukortartalmú édesítőszerek felnőttekben bármilyen hatást gyakorolnának az étkezési szokásokra, a rákra, a szív- és érrendszeri betegségekre, a vesebetegségre, a hangulatra, a viselkedésre vagy az észlelésre. Sőt, az egyik tanulmányban még arról is beszámoltak, hogy a mesterséges édesítőszerek minimálisan ugyan, de előnyöst hatást gyakorolnak a fogyásra, illetve a vércukorszintre.

Azok a tanulmányok, amelyek a gyerekek szervezetére kifejtett hatást vizsgálták, hasonló eredményeket mutattak. Bár egyes tanulmányok gyenge bizonyítékát tudták mutatni, hogy azoknál a gyerekeknél, akik mesterséges édesítőszereket kaptak, magasabb vércukorszint-emelkedést tapasztaltak.

A publikáció első szerzője, Dr. Joerg J. Meerpohl, a Freiburgi Egyetem munkatársa azt nyilatkozta: „a munka célja az volt, hogy összefoglaljuk a bizonyítékokat, nem az, hogy alkalmazásbeli javaslatokat tegyünk”.

Természetesen az, hogy nem találtak bizonyítékot, hogy a mesterséges édesítőszerek károsak lennének, nem zárja ki annak lehetőségét. Mindenesetre ő így nyilatkozott: „Nincs szükség arra, hogy mesterséges édesítőszerek legyenek az ételeinkben. Vannak olcsóbb és szélesebb körben elérhető alternatívák is, hogy ételeinket mesterségesen édesítsük. Mindig ihatsz vizet diétás kóla helyett”.

Forrás: https://www.nytimes.com

Természetes gyomornyugtatók

Sokszor hangsúlyozzuk a természetes gyógymódok előnyeit, de van néhány kifejezetten egyszerű és elérhető alternatíva is, egészen pontosan a kertünkben.

Az eper jótékony hatásai

Az eper korábban csak a gazdagok kiváltsága volt, azonban manapság már bárhol kapható és talán a legnépszerűbb bogyós gyümölcsök egyike. Felhasználási körét tekintve egy elég sokrétű gyümölcsről beszélünk, mivel fogyaszthatod magába nassolni valóként, frissítőnyári saláta részeként vagy akár a reggeli müzli mellé is.

Mi az a citromkúra és miért egyre népszerűbb?

A citromkúra egyre népszerűbb a diétázók körében, ami nem meglepő, hiszen rendkívül hatékony. Azonban mindennek van egy árnyoldala is.

Rossznak vélt ételek fogyasztása fogyókúra alatt

Talán meglepő lehet, de akad néhány rossznak titulált étel, amelyek fogyasztása fogyókúra alatt sem az ördögtől való. Vessünk néhányra egy pillantást!

Kalóriaszegény ételek a sikeres diétához

Itt a tavasz és szeretnénk újra formába lendülni. Sokan csak az edzést vagy a táplálkozás megreformálását választják eszköznek, de mindkettő fontos.