Menü

Felkészülési taktikák az érettségire

Felkészülni sokféleképpen lehet. Napi három óra alvással, órákig tartó magolással, nagy kupac feladatsor megoldásával és kijavításával, vagy abszolút nemtörődömséggel és minimális erőfeszítéssel. De ha valaki szeretné megtartani az egészséges egyensúlyt a tanulás, pihenés és a közösségi élmények megélése között, annak nehéz dolga van. Ezért fontos, hogy mindenki ki tudjon fejleszteni egy saját technikát, amely könnyebbé teszi számára a felkészülést és a relaxációt is. Erre mutatunk néhány példát.

Hogyan készülj a tananyaggal?

A legégetőbb kérdés az összes közül. Hiszen az érettségit nem lehet tologatni, így aki a felkészülést halogatja, a saját dolgát nehezíti meg. Igaz, a végzősöknek nincs könnyű dolga: az iskolai teendők, a ballagás szervezése, jegyet kell szerezni minden tárgyból, mégpedig minél jobbat, hiszen ez kerül majd a bizonyítványba, ez fog beszámítani a felvételin. Közben ki kell dolgozni a tételeket, fel kell készülni az írásbelikre. Könnyebb megtartani egy bizonyos tempót, ha az érettségi tárgyakat felosztjuk napokra. Aki öt tárgyból tesz vizsgát, mindegyikre a hét egyik meghatározott napján készül. Lesz például matek-kedd, töri-csütörtök, angol-péntek, stb. Így nem minden nap ugyanazt fogod csinálni, de mindenből fokozatosan és rendszeresen készülni fogsz. Vasárnaponként pedig mindig átismételheted a héten megtanult tételeket. Természetesen vannak olyanok, akik könnyen összpontosítanak akkor is, ha egyszerre több dologra készülnek, ám ez a hatékonyságot nagyban csökkenti, ezért a sikeresség és az időpocsékolás elkerülésének érdekében oszd be a napokat és az anyagot, hidd el, meg fogod köszönni magadnak.

Hogyan pihenj eleget?

Ez talán a legegyszerűbb: aludj napi hét-nyolc órát, és ehhez minden nap ragaszkodj! Ne térj el tőle, mert a szervezetednek szüksége van az állandóságra. Tíz óra után már ne tanulj, és ha csak fél 11-kor fekszel le, akkor fél 7 előtt ne kelj fel! Ezalatt az idő alatt az agyad a hosszú távú memóriába át tudja írni az olvasott információkat. Ezt szoktuk úgy mondani, hogy ülepszik. Tehát, ha alvásról van szó, ne alkudj meg, használd ki az időt.

Na jó, de honnan legyen közösségi életed is?

A barátaidat és a kedvenc hobbijaidat elhanyagolni a tanulás mellett sem szabad. Találjatok módot a közös tanulásra, és iktassatok be sorozatnézős vagy beszélgetős szüneteket, de azért azt se vigyétek túlzásba! Minden két-három témakör után lazíthattok egy kicsit, így egymást is motiváljátok a tanulásra, és legalább kellemesen telik a készüléssel töltött idő. Hétvégenként pedig legalább egyszer egy-két órát sportoljatok vagy sétáljatok közösen! A szervezetetek is meg fogja köszönni ezt a kis ráfordítást.

Karácsonyi konyhaparti a gyerek(ek)kel

Van néhány gyerekbarát karácsonyi sütirecept, amit gyermekeinkkel együtt is elkészíthetünk. Elsősorban a közös program miatt, illetve az sem utolsó szempont, hogy közben kedvükre nassolhatnak. Ez a program mindenkinek tetszeni fog!

Mire jó a zeneterápia?

Mire jó a zeneterápia? S kik a zeneterapeuták? Orvosok, akik zenével gyógyítanak, vagy zenészek, aki mellesleg orvosként is praktizálnak?

Az éneklés egészséges energiákat ad

Mielőtt egy kisgyermek megtanul beszélni, már az úgynevezett nyelv előtti ábécé rendszerében képes kommunikálni az édesanyjával. Ez a fajta nonverbális kommunikáció, a játék a hangszínnel, hangmagasággal, hanglejtéssel, hangerővel és tempóval, megegyezik a zene kifejezőeszközeivel.

Grillázs készítése házilag

Az adventi időszak egyik legfinomabb édessége a grillázs. A karácsonyi vásárokban a forralt bor és a pirított mandula, gesztenye mellett elengedhetetlen finomság. Most lépésről lépésre megmutatjuk, hogy készítheted el házilag, hogy otthonodban is igazi karácsonyi hangulatot teremthess!

Szoktad mondani: „köszönöm”?

Köszönetünket kifejezni egy nagyon udvarias gesztus, emellett a hála érzése, a köszönet kifejezése boldoggá is tesz bennünket, s a legújabb kutatások szerint egészségesebbek is leszünk tőle.