Menü

A legideálisabb napszak edzéshez

Reggeli kardió

A legjobb, ha reggel kardiózunk, ébredés után ugyanis igen magas a kortizol nevű hormon szintje. A kortizol segít üzemanyaggá változtatni a zsírt, ezért ha reggel, éhgyomorral vágunk bele a sportolásba, ami az esti órákban kevésbé kivitelezhető, szakértők szerint akár húsz százalékkal több zsírt égethetünk. Legalább 5-6 héttel a kitűzött határidő előtt érdemes belefogni a megvalósításába, hiszen a lassú, egyenletes tempóban történő súlyvesztés eredményesebb és tartósabb. Alacsony vagy közepes intenzitású, monoton edzés előtt nem feltétlen kell enned, ha mondjuk korán kelsz és nem esne jól reggelizni előtte. Más a helyzet azonban, ha HIIT-et, azaz intervallum kardiót csinálsz, vagy más magas intenzitású edzést. Ilyenkor ugyanis edzés alatt a szénhidrát a fő energiaforrásod és edzés után, a regenerálódás időszaka alatt a felgyorsult anyagcserédnek köszönhetően fogsz zsírt égetni. Ilyenkor edzés előtt kifejezetten érdemes enni valamit, ami szénhidrátot is tartalmaz, ugyanis ha több energiád van, keményebb edzést tudsz végezni, melynek következtében az utózsírégető hatás is jelentősebb lesz.

Ha túl stresszes a munkád

Ha szeretnéd levezetni a felgyülemlett feszültséget, azt megteheted egy ellazító jógaórával, spinninggel, vagy akár egy kick-boxozás során. Ha munka után szoktál edzőterembe járni, kipróbálhatnád, hogy egy hónapon át korábban felkelsz és mozgással kezded a napot. Egyébként pedig az a legésszerűbb szabály, hogy akkor mozogj, amikor tudsz rá időt és energiát szánni. A lényeg, hogy jól essen a mozgás, amely megalapozhatja a napod hangulatát.

Érvek a reggeli edzés mellett

1. Egy kutatás szerint azok, akik reggel edzenek, sokkal jobban teljesítenek a napi rutinfeladataik során.

2. A nap munkaidő utáni része megmarad a családnak, barátoknak, vagy éppen a pihenésnek, feltöltődésnek.

3. Este könnyebben alszol el, mert nem vagy felpörögve az edzéstől.

4. A reggeli alacsony vércukorszint, a kiürült glikogénraktárak segítik, hogy a szervezeted a zsírraktárakból nyerje az energiát a reggeli edzéshez. A zsírégetés egyik ellensége a magas inzulin szint. A szervezeted az inzulint az étkezés hatására kezdi termelni, tehát reggeli előtt nagyon is előnyben vagy.

5. Egy elhúzódó megbeszélés, vagy váratlan feladatok miatt nem kell kihagynod az edzést.

6.. A reggeli edzés szabályozza az étvágyat is, és felpörgeti egész napra az anyagcseréd.

7. Reggel frissebb a szervezet, hiszen nem fárasztotta le az egész napos munka. Ez a teljesítményed javulásában is megfigyelhető lesz.

8. Szervezettebbé tesz, mert időt kell szakítani az edzésre, rá kell készülni és utána le kell vezetni. Ha kevés időd van reggel, akkor is jól ki tudod használni ezt, hiszen az edzés lehet rövid és intenzív is.

9. Edzés közben hallgathatod a kedvenc zenédet, viselheted a kedvenc színedet, ez mind feldobja a hangulatodat.

Több vizsgálatból is kiderül, hogy testünk idővel alkalmazkodik a rendszeres és rutinszerű intenzív fizikai aktivitás fix időpontjához, ezért, ha minden egyes alkalommal délután 5-kor érkezünk a terembe, jobban fogunk teljesíteni. Hajrá, kezd hát a napodat egy felpörgető edzéssel!

Szerző: Udvari Fanni

Így küzdd le az édesség utáni sóvárgást

Szinte mindenki tudja milyen, amikor megkívánunk valami édeset. Ez teljesen normális, azonban mi a helyzet azzal, amikor szinte sóvárgunk utána?

Elértem a kívánt testsúlyt, mi a teendő ezután?

Sokan azt gondolják a legnehezebb feladat a fogyókúra, hiszen rengeteg erőfeszítést kíván a plusz kilóktól való megszabadulás, azonban több figyelmet kellene fordítani a súly megtartásának mikéntjére is, hiszem egészen más viselkedésformát kíván egy fogyókúra és mást a súly megtartása.

A fogszuvasodás következményei

A fogainkat leggyakrabban érintő probléma a fogszuvasodás, nem véletlen, hogy tulajdonképpen népbetegségről beszélhetünk. Nem is csoda, hogy az idősebb korosztály mintegy fele teljesen fogatlan, de sok gyermek esetében is, már több maradó fog hiánya figyelhető meg.

Talpfájdalom lehetséges okai

Egy átlagos napon hozzávetőleg 8.000-10.000 lépést teszünk meg. Nem csoda, hogy életünk során (szinte) valamennyien megtapasztaljuk, mit is jelent a lábfájás.

Az étkezési kovaföld egészségügyi előnyei

Mi az, ami elsőre eszedbe jut a mentáról? Talán az édes illata és hűvös íze. A mentol az, ami a menta karakteres aromáját adja. Levelét frissen vagy szárítva teák, italok, zselék, fagylaltok, szirupok ízesítésére használják.