Menü

A legideálisabb napszak edzéshez

Reggeli kardió

A legjobb, ha reggel kardiózunk, ébredés után ugyanis igen magas a kortizol nevű hormon szintje. A kortizol segít üzemanyaggá változtatni a zsírt, ezért ha reggel, éhgyomorral vágunk bele a sportolásba, ami az esti órákban kevésbé kivitelezhető, szakértők szerint akár húsz százalékkal több zsírt égethetünk. Legalább 5-6 héttel a kitűzött határidő előtt érdemes belefogni a megvalósításába, hiszen a lassú, egyenletes tempóban történő súlyvesztés eredményesebb és tartósabb. Alacsony vagy közepes intenzitású, monoton edzés előtt nem feltétlen kell enned, ha mondjuk korán kelsz és nem esne jól reggelizni előtte. Más a helyzet azonban, ha HIIT-et, azaz intervallum kardiót csinálsz, vagy más magas intenzitású edzést. Ilyenkor ugyanis edzés alatt a szénhidrát a fő energiaforrásod és edzés után, a regenerálódás időszaka alatt a felgyorsult anyagcserédnek köszönhetően fogsz zsírt égetni. Ilyenkor edzés előtt kifejezetten érdemes enni valamit, ami szénhidrátot is tartalmaz, ugyanis ha több energiád van, keményebb edzést tudsz végezni, melynek következtében az utózsírégető hatás is jelentősebb lesz.

Ha túl stresszes a munkád

Ha szeretnéd levezetni a felgyülemlett feszültséget, azt megteheted egy ellazító jógaórával, spinninggel, vagy akár egy kick-boxozás során. Ha munka után szoktál edzőterembe járni, kipróbálhatnád, hogy egy hónapon át korábban felkelsz és mozgással kezded a napot. Egyébként pedig az a legésszerűbb szabály, hogy akkor mozogj, amikor tudsz rá időt és energiát szánni. A lényeg, hogy jól essen a mozgás, amely megalapozhatja a napod hangulatát.

Érvek a reggeli edzés mellett

1. Egy kutatás szerint azok, akik reggel edzenek, sokkal jobban teljesítenek a napi rutinfeladataik során.

2. A nap munkaidő utáni része megmarad a családnak, barátoknak, vagy éppen a pihenésnek, feltöltődésnek.

3. Este könnyebben alszol el, mert nem vagy felpörögve az edzéstől.

4. A reggeli alacsony vércukorszint, a kiürült glikogénraktárak segítik, hogy a szervezeted a zsírraktárakból nyerje az energiát a reggeli edzéshez. A zsírégetés egyik ellensége a magas inzulin szint. A szervezeted az inzulint az étkezés hatására kezdi termelni, tehát reggeli előtt nagyon is előnyben vagy.

5. Egy elhúzódó megbeszélés, vagy váratlan feladatok miatt nem kell kihagynod az edzést.

6.. A reggeli edzés szabályozza az étvágyat is, és felpörgeti egész napra az anyagcseréd.

7. Reggel frissebb a szervezet, hiszen nem fárasztotta le az egész napos munka. Ez a teljesítményed javulásában is megfigyelhető lesz.

8. Szervezettebbé tesz, mert időt kell szakítani az edzésre, rá kell készülni és utána le kell vezetni. Ha kevés időd van reggel, akkor is jól ki tudod használni ezt, hiszen az edzés lehet rövid és intenzív is.

9. Edzés közben hallgathatod a kedvenc zenédet, viselheted a kedvenc színedet, ez mind feldobja a hangulatodat.

Több vizsgálatból is kiderül, hogy testünk idővel alkalmazkodik a rendszeres és rutinszerű intenzív fizikai aktivitás fix időpontjához, ezért, ha minden egyes alkalommal délután 5-kor érkezünk a terembe, jobban fogunk teljesíteni. Hajrá, kezd hát a napodat egy felpörgető edzéssel!

Szerző: Udvari Fanni

Miért fontos a fényvédő?

Bőrgyógyászok és kozmetikusok egyaránt nem győzik kiemelni, hogy mennyire fontos a fényvédő gyakori kenése az arcra. Nemcsak nyáron, de télen is szükség lenne rá, azonban erről sokan megfeledkeznek.

A legjobb természetes vérhígítók

A vérhígítókat számos betegség kezelésére használják, mivel megakadályozzák a vérrögök képződését, amelyek szívrohamot vagy stroke-ot is okozhatnak. Vannak természetes anyagok, amelyek szintén ilyen tulajdonsággal rendelkeznek.

Egyél epret!

Tudtad? Az ókori rómaiak szerint az eper gyógyhatású, ezért orvosságként használták a depressziótól az ájulásig, a lázig, a vesekőig, a rossz leheletig és a torokfájásig.

Nyári arcpakolások

Ki gondolná, hogy bizonyos gyümölcsöknek nemcsak belsőleg, hanem külsőleg is jó hatása van a szervezetünkre? Készítsünk gyümölcsös, nyári arcpakolásokat!

A lecsökkent fizikai aktivitás és a táplálkozás kapcsolata

Sajnos napjainkban a gyermekeinknek kevesebb lehetősége van a mozgásra, sportolásra az iskolán kívül, mint korábban. Sok esetben nem nincs meg a lehetőség kerékpárral iskolába járni, az iskolatáskát gyalogszerrel húzni, vonni, cipelni.