Menü

Hogyan (ne) viselkedjünk konditeremben?

Magas, kigyúrt srác lép be a konditerembe. Sosem láttam még azelőtt. Udvariasan köszön, cipőt húz, majd kedvesen megkérdezi, zavarna-e, ha zenét kapcsol, végül elkezdi a tervezett edzésprogramját. Nem beszélgetünk, de ha úgy adódik, udvariasan szól, kedvesen segít. Súlyzóit a végén visszapakolja, köszön, jó edzést kíván és távozik.

Egy másik alkalommal ugyanebben a konditeremben Mr. Izomagy betoppan az ajtón, engem nem vesz észre, csak magát látja a tükörben. Szétdobálja a súlyzóit, a rádió helyett „tuctuc” zenét bömböltet, folyamatos mobilozása nyomokban edzést is tartalmaz, szóra se méltat, köszönés nélkül távozik. Súlyzóit én pakolom el. Vajon mi az a bizonyos szint, amit mindenkinek meg kellene ütni, aki közösségben végzi az edzéseit? Néhány egyszerű illemszabály betartásával mindenki kellemesebben és családias légkörben érezheti magát az edzőteremben, mely dolgokra figyeljünk oda, ha a sportnak ezt a fajtáját választjuk?

Először is vigyázzunk, figyeljünk másokra. Ne dobáljuk a súlyokat. Ha egy-egy széria után nagy hanggal földre dobáljuk a súlyokat, akkor egyrészt nem vigyázunk az edzőterem tulajdonára, másrészt zavaró és balesetveszélyes a többi teremlátogatóval szemben. Nem illendő hagyni, hogy elguruljon a súlyzó és esetleg odalapítsa valakinek a lábát, miközben ő épp a sorozatát végzi.

Tegyük a helyére a súlyokat. Fontos konditermi illemszabály. Ha valaki elég erős ahhoz, hogy felemelje a súlyokat, akkor annyi ereje is van, hogy visszategye őket a helyükre. Így más is meg fogja találni azokat. Ne bámuljunk! Nem illik. Még ha jó pasi/szép hölgy is edz mellettünk, akkor sem illendő bámulni őket, amikor edzenek. Rendkívül zavaró tud lenni.

Ne zavarjunk senkit súlyzózás közben. Megzavarni valakit edzés közben nem csak, hogy illetlen, de veszélyes is, ugyanis sérülést okozhat, ha eltereljük a figyelmét a gyakorlatról. (Én már estem le úgy futópadról, hogy a mellettem lévőnek válaszoltam)

Figyeljünk a higiéniára. Mosakodjunk, használjunk törölközőt, óvjuk a mellékhelyiségek tisztaságát. Ez egyébként mindenki számára olyan természetes kellene, hogy legyen, mint a fogmosás. A higiéniához hozzátartozik az is, hogy letöröljük magunk után a gépeket a teremben.

A mobilt némítsuk le, vagy hagyjuk az öltözőben. Nem a konditerem az a hely, ahol a telefonjainkat le kell bonyolítanunk, vagy közösségi oldalakon való csevelyünk miatt folyamatos csipogást, pityegést, csörgést kell hallgatnia miattunk a többieknek. Az edzőtermi etikett mindenkinek természetesnek kellene, hogy legyen, persze mindig akad kivétel, aki nem ismeri ezeket.

A konditermi edzés kiváló testmozgási lehetőség, azonban nem szabad megfeledkezni az „illemszabályokról” sem, amelyek ugyan nincsenek kőbe vésve, de mindenkinek jobb lesz, ha betartjuk őket.

Hogyan küzdjük le a vizsgadrukkot?

Mindenki átélte már, senkinek sem ismeretlen a vizsgadrukk érzése: az izgalom, a gombóc a torokban, a gyomorpanasz, az izzadó tenyér, a remegés, az izgulás. Ezzel az állapottal előbb-utóbb mindenki találkozik az élete során, a vizsgadrukk azonban leküzdhető.

Hogyan győzhető le a vizsgadrukk?

Nemrég volt az érettségi, most következik az egyetemi vizsgaidőszak: kemény időszak a diákoknak, bármivel is küzdjenek jelenleg. Adódik a kérdés, hogy milyen tüneteket okozhat a szorongás, az izgalom, és mit tehetünk ellene? A vizsgadrukk voltaképpen nem más, mint szervezetünk stresszreakciója, amely azonban leküzdhető. Megszüntetni nem lehet, de csökkenteni igen.

A soványság internetes kultusza

Az utóbbi időben szerintem mindenki megfigyelte, hogy tombol a diétaláz a különböző közösségi média platformokon, és nem is csak a hírességek miatt. Ki ne ismerné a folyamatos “előtte-utána” fotókat, vagy a “transformation” videókat. Az úgynevezett body positivity kampány a mai közösségi médiában átcsap egy folyamatos fogyás kampányba, és a soványság kultusza alakul ki az emberek körében.

Szelektálás – mit dobjunk ki és mit ne?

Amikor már túlzsúfolttá válnak a szekrényeink, szobáink, belépni sem tudunk az előszobába, halmozzuk a tárgyakat, mániákusan gyűjtögetünk és nem akarunk semmit kidobni, akkor itt az ideje egy nagyobb szelektálásnak! Ha kétségeink vannak afelől, hogy mit szabad kidobni és mit nem ajánlott, akkor olvassák el mai írásunkat.

Energiaforrások sportoláskor: gélek, gumicukor, kóla és társai

A gumicukor, csokoládé, kóla gyakori választás sportolók körében, amikor gyors energiaforrásra van szükségük, mások gélekre, energiazselékre, italporokra, gondosan kimért grammnyi adagokra esküsznek. Vajon melyek a leghasznosabb energiaforrások a sportolók számára?