Menü

Mennyi vegyi anyagot kentél ma magadra?

Segítek. Körülbelül hétfélét. Szakemberek szerint (mert ők biztos tudják) Európában naponta átlagosan körülbelül hétféle kozmetikai terméket használunk. Szerintem ennél még többet is. Sorolom: a kedvenc arclemosód, egy szappan, esetleg sampon, ha ma hajat is mostál, izzadásgátló dezodor és fogkrém, párunknál borotvahab, arcvíz, borotválkozás utáni balzsam, nőknek szépségápolási termékek, dekorkozmetikumok, ha sminkelsz, végül parfümök, hajlakkok. A kozmetikumok rengeteg vegyi anyagot tartalmaznak, te meg szoktad nézni az összetevőket?

Képzeljünk el egy átlagos napot. Egy hagyományos női fürdőszobaszekrényt vagy egy klasszikus fésülködőasztalt. Arclemosó tej, arctonik, hidratáló krém nappalra meg előtte éjszakára, a krémek alá esetleg arcszérum, nappalra fényvédő, zuhanyozáskor tusfürdő vagy fürdéskor habfürdő, ha hajat mosunk, akkor sampon, utána balzsam, végül hajpakolás, szérumok, hajhab. Izzadásgátló dezodor nyilván alap, némi testápoló is heti többször, sminkeléshez alapozó, korrektor, púder, pirosító, szemceruza, szemhéjpúder, rúzs, szájfény, parfüm, hajunkra még egy kis hajlakk. Még egy kis parfüm. Egy nőnél ez egy teljesen átlagos nap, de mi van akkor, ha még buliba, moziba, randira, színházba, bálba is készülünk? Akkor mennyi mindent fújunk, kenünk magunkra?

Ijesztő ez a sok vegyszer, különösen, ha még allergiás reakciót is kiválthat, attól a sok tartósítószertől, amivel próbálják meghosszabítani a szavatosságát. Természetesen nemcsak a kozmetikumokban van ennyi vegyi anyag, egy mosogató - vagy mosószerben, tisztítószerben is számos vegyszerrel találkozhatunk, s sajnos belélegezhetünk. S ha belélegeztük a vegyi anyagokat, mennyi idő alatt hány százalékuk szívódik fel és kerül a szervezetünkbe, keringésünkbe, vérünkbe? Ez nem riogatás, hiszen magamból indultam ki, én biztos használok ennyi vackot, de közben miért nem gondolkozom el azon, hogy ezzel együtt milyen összetevőket juttatok a szervezetembe?

Észre kellene venni, hogy miközben a reklámok újabb és újabb kozmetikai készítményekkel bombáznak bennünket, addig folyamatosan nő a bőrbetegségek, allergiákban szenvedők száma. Félelmetes statisztikák! Természetesen a gyártók megmagyarázzák, hogy a termékeikben a kritikus összetevők csak a hivatalosan megengedett mértékben fordulnak elő, de ők nem számolják, hogy hányféle termékükből mennyit használunk naponta, hetente, havonta, évente! Ezek mind összeadódnak!

Már egy jó ideje kevergetem otthon az arcpakolásaim mézből, tojásból, joghurtból, zablisztből, olívaolajból, vagy használok almaecetet, uborkakarikákat a bőrömre, vagy öntök sört a hajamra (amíg a férjem erre szépen rá nem jön) de számtalan ötlet kering a világhálón, én is onnan gyűjtöm és próbálom ki a természetesnél természetesebb (és persze olcsóbb) házi kencéket. Nem rosszabbak, mint a bolti elegáns üvegcsébe csomagolt méregdrága krémek, s egy biztos: vegyszert nem tartalmaznak.

Azt tanácsolom, a szépségiparban egy percig se bízz! Keresd, kutasd a természetes anyagokat, kozmetikumokat, a bőrbarát termékcsaládokat, a vegyszermentes és állatkísérlet nélküli márkák termékeit! Nézd meg az összetevőket! Én pedig elkészítek egy mézes-joghurtos, kurkumás arcpakolást. Ma olvastam a neten.

Esküvői szokások és hiedelmek

Talán még nincs itt szezonálisan az esküvők ideje, de a tavasz, nyár beköszöntével elérkeznek ezek a jeles napok is. Aki ismeri az esküvővel kapcsolatos népi hiedelmeket, az tudja, hogy az esküvőket számos babona övezi.

Elhíznak a gyerekek az online világban?

Az otthoni tanulás, home office, online lét bizony kedvez a túlsúly megjelenésének. Kevesebbet mozgunk mi is és a gyerekek is, a testnevelés órák hiányoznak, gép előtt ülünk, a kamaszok nagy többsége egész nap a szobájában kuksol. Valóban sokat híznak a járvány idején a gyerekek?

Az alacsony vérnyomás hatásai

Az alacsony vérnyomás a génekbe van bekódolva. S ha nem okoz nagy gondot, az alacsony vérnyomásra, csak a vérnyomás mérésénél jönnek rá.

A sikeres vállalkozás titkai

A legjobbnak vélt ötlet a zsebünkben, elegendő forrás a számlánkon, lelkesedésünk töretlen, belevágunk egy saját vállalkozásba.

Y és a Z generáció a munkaerőpiacon

A vállalatok folyamatosan keresik az ideális megoldást a fiatal tehetségek kiválasztására és megtartására. Az igazi kihívás a cégek számára – még úgy is, hogy az Y és Z generációs munkavállalók egyre többen vannak a munkaerőpiacon – a tehetségek megszólítása és érdeklődésének felkeltése a szervezet és a munka világa iránt.