Menü

Hízókúra? Hogy micsoda?

Pedig de. Bizony ám. Vannak, akik hízni szeretnének. A saját családomból is tudok rá példát mondani. Nem is könnyű elviselni azt a nyafogást, mikor a férjem egy tábla csokival a kezében sajnáltatja magát, hogy miért nem tud felszedni végre pár kilót… A mostanság annyira divatosan elnevezett táplálkozási típusok közül ő valószínűleg a fehérje, a szénhidrát és az egyensúlyi típus mellett a negyedik lenne valószínűleg, azaz az „ellenszenves táplálkozási típus”.

Tudom, ezt a cikket kevesebben olvassák majd, hiszen többen vagyunk, akik inkább fogyni szeretnének, pedig aki hízni szeretne, éppúgy nincs könnyű dolga, mint a fogyókúrázóknak. Higgyétek el, nagyon nehéz jól hízni. Hiszen a vékonyabb testfelépítésű emberek sem hájra, pocakra, zsíros combokra, vagy narancsbőrös hátsóra vágynak, tehát nem az „edd magad tele csokival” kezdetű gúnyos tanácsokra van szükség és nem is a „miért nem eszel többet?” jellegű ostoba kérdésekre. Esznek. Többet. Mégse sikerül. Lóg rajtuk minden. Nem találnak ruhát. Nem mernek strandra menni. Utálják a bikinit. Fáznak, rettenetesen fáznak. Sokszor. Minden alá garbót húznak. Anorexiásnak gondolják őket és azt hiszik, koplalnak.

42 kilós barátnőm egy ültő helyében vág be egy óriáspizzát és mégse látszik rajta. Valójában fogalmam sincs, hová tűnik el benne az a rengeteg kaja. És szeretne hízni. Igen. Hízni. Pluszkilókat szeretne. Egy kis formát. Nőies alkatot. Rövidnadrágot. Bikinit. Megvető pillantások nélkül. Oké tudom, mennyire bosszantó, mikor a szupervékony bombázó mellettem eszi a sültkrumplit a strandon (ez épp tegnap történt és annyira felbosszantott) de sokszor a genetika a vékony alkatúaknak is probléma.

Hogyan hízzunk egészségesen? Minőségi ételekkel?

A napot célszerű itt is több étkezésre bontani és több kalóriát elfogyasztani. Változatosan kell táplálkozni, az étrendben legyenek szénhidrátok, fehérjék, és rengeteg rost a normális anyagcseréért. Ha szeretne valaki, mondjuk 3000 kalóriát elfogyasztani naponta, akkor vegyünk magunkhoz 3 nagyobb étkezés alatt 600-650 kalóriát és 3 kisebb étkezés alatt 400-450-et. A reggeli szénhidrátokban és jó zsírokban dús fogás legyen, például egy zabkása gyümölccsel, magvakkal, mogyoróvajjal, vagy akár egy adag tojásrántotta teljes kiőrlésű, magvas kenyérrel, esetleg alacsony cukor tartalmú müzli, vagy házi készítésű granola tejjel, joghurtokkal. Tízóraira gyümölcsöt és teljes kiőrlésű pékárut lehetne fogyasztani, ebédre pedig sovány húsokat, halat, grillezett zöldségekkel és mellé egy jó adag basmati vagy barna rizzsel, vagy egy kiadós tésztaételt durumtésztával, vagy teljes kiőrlésű tésztával. Uzsonnára lehet túrót enni puffasztott rizzsel, vagy egy doboz natúr tonhalat abonettel, magvas pékáruval, vacsorára pedig lehet inni egy fehérjeturmixot, mellé csirkét, salátát, rizzsel, puffasztott rizzsel, vagy tonhalas tésztát, esetleg pizzát teljes kiőrlésű lisztből. Nassolnivalónak mogyoró, kesudió, vagy gyümölcs, esetleg cukormentes reformédességek, turmixok fogyaszthatóak.

Az egyoldalú étkezés itt sem követendő, tehát hiába hízhatna valaki attól, hogy egész nap péksüteményeket majszol, vagy csokit eszik, attól valószínűleg hamar tápanyaghiányos lenne, s az egészsége látná kárát. Sportolni a hízni vágyóknak is különösen fontos, azonban a kardió jellegű edzések, hosszú futások helyett konditermi edzés javasolt, súlyzó, saját testúlyos edzések, s az izomtömeg növelő edzések mellé nagyobb mennyiségű fehérjére és egészséges zsírokra van szükség.

A hízókúra legalább olyan nehéz, mint a fogyókúra. A türelem, az eltökéltség és az egészséges táplálkozás ugyanolyan fontos szempont a siker érdekében, mint amikor valaki fogyni szeretne.

Szemölcs kezelése

Felmerül a kérdés, hogy amennyiben nem fáj és nem látványos helyen van, miért szükséges eltávolítani a szemölcsöt. A válasz egyszerű: mert fertőz. A környező bőrfelületre rendkívül könnyen átterjed, de emberek között is gyakori a vírus átadása. Ilyen például az úgynevezett uszodaszemölcs, melyért egy vírus felelős, és apró, főleg végtagokon jelentkező szemölcsöket okoz.

Súlyos okai is lehetnek a lábszárviszketésnek

A bőrszárazság a viszketés egyik leggyakoribb oka, amellyel többek között az a probléma, hogy bár a vakarás időlegesen enyhíti a tünetet, könnyen gyulladást eredményezhet, ami tovább súlyosbítja a helyzetet. Idősebb korban a bőr elvékonyodik, kevesebb nedvességet köt meg, ami hamarabb kiszáradáshoz, viszketéshez vezet.

Tornázzunk le az arcunkról pár évet!

Ha szeretnénk, hogy sokáig vékony és fiatalos maradjon az arcunk, akkor a kedvenc hidratáló krémünk mellé kipróbálhatjuk az arcjógát, mely segít, hogy a bőr fiatalos és feszes maradjon.

A világ legegészségesebb sajtja

A sajt rengeteg koleszterint, telített zsírsavat és nátriumot tartalmaz, nem véletlen, hogy sokáig mumusnak számított a táplálkozás szakértők számára. A szakemberek arra intettek, hogy ha szeretnénk elkerülni az elhízás és a szívbetegség veszélyét, akkor ne nagyon együnk sajtot. Az elmúlt években azonban átértékelték a sajtféléket, miután több kutatás is bizonyította pozitív hatásukat.

Miért ébredünk fel éjszaka közepén?

A gyakori éjszakai felébredés rendkívül kellemetlen dolog. Nem tudjuk magunkat kipihenni, gyengül az immunrendszerünk, az anyagcserénk, a koncentrációs képességünk. Az állandó kimerültség miatt csökkenhet a munkahelyi teljesítményünk, illetve védtelenebbé válunk a bakteriális vagy vírusos fertőzések ellen. Extrém példa, de a súlyos alvásmegvonás halállal is járhat.