Menü

Hogyan érdemes reggelizni?

Tudom, a korán kelés önmagában is nagy feladat, és a felébredés hosszú ideig is eltarthat. Éppen ezért még nehezebb rávenni magunkat, hogy korábban keljünk fel csak azért, hogy tápláló reggelivel indíthassuk a napot. Pedig valóban megéri. De hogyan és mit készítsünk?

Azt szokták mondani, hogy minden tápanyagcsoportnak szerepelnie kell a reggeliben, de nem azonos mennyiségben. Legjobb, ha sok fehérjéből áll a reggelink, például tojásból. A tojás rengeteg formában elkészíthető, épp ezért nem is lehet megunni, hiszen minden nap számtalan lehetőséget teremt a számunkra. A főtt tojás szinte mindenhez jó, akár szendvicsbe is, de a tükörtojás, omlett és a rántotta is szinte bármilyen formában elkészíthető, ezért csak az ízlésünk szabhat határt a lehetőségeknek. A tojáson kívül egyes tejtermékek is jótékony hatással lehetnek az egészségünkre. Ezért hideg vagy felforralt tejet, zsírszegény sajtot, joghurtot vagy kefirt is tartalmazhat a reggelink. Ha változatosan szeretnénk étkezni, akkor minden nap másképp csempészhetjük bele a tejtermékeket az ételeinkbe.

Mindemellett fontos, hogy valamennyi szénhidrátot is tartalmazzon a reggelink, hiszen ez ad energiát a nap további részében. Ezt különböző pékáruk, gabonapelyhek is tudják biztosítani. A gabonapehely azért is jó választás, mert minél több rostot fogyasztunk, annál jobb. Ezért választhatunk a reggelihez zabpelyhet, kukoricapelyhet, vegyes müzlit. Ezekben az esetekben viszont figyelnünk kell rá, hogy ne túl magas cukortartalmú termékeket válasszunk, hiszen az semmiképpen nem egészséges.

Kis mértékben zsírt vagy zsiradékot fogyasztani is ajánlott, ám ez nem jelenti azt, hogy olajban sült dolgokat illesszünk az étrendünkbe. Egy vékony vajréteg egy kenyéren a zöldségek mellé, egy csepp olívaolaj a reggeli salátára vagy az omlett alá éppen eléggé finom és mégis egészséges megoldást biztosít erre a kérdésre.

És milyen italt fogyasszunk? A kávé nem a legjobb megoldás jelen esetben, bár a legtöbben nagyon ragaszkodnak hozzá. Aki erről a szokásról képtelen lemondani, az készítheti sovány növényi tejjel és édesítőszerrel, a cukor és a zsíros tejszín helyett. A bolti gyümölcslevek sem túl egészségesek, helyettük készíthetünk házi turmixokat vagy frissen facsart gyümölcsleveket, minden nap másféle gyümölcskombinációval.

Tehát ne sajnáljuk ezt a plusz fél órát, amivel kellemesebbé tesszük nemcsak a reggelünket, hanem az egész napot. A korábban keléshez igencsak hamar hozzá fogunk szokni, főképpen akkor, ha ilyen reggelivel lepjük meg magunkat minden nap.

A vegán húsok világában

Se vegetariánus, se vegán életmódot nem folytatok. Habár volt néhány év, amíg nem ettem húst, ennek is vége már. Azóta mindössze annyit teszek, hogy tudatosan figyelek a mennyiségekre, miből mennyit fogyasztok. Inkább a mértékletesség határozza meg a mindennapjaimat. Ennek ellenére mindig érdekelnek az új megoldások, a különböző lehetőségek, így jutottam el oda, hogy érdekelni kezdett a vegán hús mibenléte. Egyféle van? Sokféle létezik? Jobb vagy rosszabb, mint a nagybetűs hús? Nézzük meg, milyen következtetéseket vontam le!

Finom és egyszerű pástétomok– avagy hogyan dobjuk fel a vacsorát!

Háziasszonyok számára nem elhanyagolható, hogy előre elkészíthető egy étel. Amikor a rántotta, a virsli és a melegszendvics, meg a felvágott egy idő után unalmassá válik, akkor jók a szendvicskrémek, pástétomok, melyeket akár előző este is elkészíthetünk, de frissen összedobva sem tart pár percnél tovább.

Miért fontos az omega-3 fogyasztása gyerekeknek?

Az omega-3 nagyon fontos tápanyag, különösen a gyerekeknek elengedhetetlen. Vajon miért olyan fontos és hogyan segíti a fejlődésüket?

Veszélyes adalékanyagok

Vásárlásunkkor érdemes odafigyelni, hogy az adott élelmiszer milyen összetevőket tartalmaz, mert bizony sok olyan van, ami sajnos káros. Mik azok, amikre figyeljünk?

A legjobb vírusölő gyógynövények

A téli hónapokban gyakoribbak a vírusos fertőzések, amik ellen sajnos nem működnek az antibiotikumok. Mutatjuk, milyen gyógynövények segíthetnek ilyen esetben.