Menü

Hogyan érdemes reggelizni?

Tudom, a korán kelés önmagában is nagy feladat, és a felébredés hosszú ideig is eltarthat. Éppen ezért még nehezebb rávenni magunkat, hogy korábban keljünk fel csak azért, hogy tápláló reggelivel indíthassuk a napot. Pedig valóban megéri. De hogyan és mit készítsünk?

Azt szokták mondani, hogy minden tápanyagcsoportnak szerepelnie kell a reggeliben, de nem azonos mennyiségben. Legjobb, ha sok fehérjéből áll a reggelink, például tojásból. A tojás rengeteg formában elkészíthető, épp ezért nem is lehet megunni, hiszen minden nap számtalan lehetőséget teremt a számunkra. A főtt tojás szinte mindenhez jó, akár szendvicsbe is, de a tükörtojás, omlett és a rántotta is szinte bármilyen formában elkészíthető, ezért csak az ízlésünk szabhat határt a lehetőségeknek. A tojáson kívül egyes tejtermékek is jótékony hatással lehetnek az egészségünkre. Ezért hideg vagy felforralt tejet, zsírszegény sajtot, joghurtot vagy kefirt is tartalmazhat a reggelink. Ha változatosan szeretnénk étkezni, akkor minden nap másképp csempészhetjük bele a tejtermékeket az ételeinkbe.

Mindemellett fontos, hogy valamennyi szénhidrátot is tartalmazzon a reggelink, hiszen ez ad energiát a nap további részében. Ezt különböző pékáruk, gabonapelyhek is tudják biztosítani. A gabonapehely azért is jó választás, mert minél több rostot fogyasztunk, annál jobb. Ezért választhatunk a reggelihez zabpelyhet, kukoricapelyhet, vegyes müzlit. Ezekben az esetekben viszont figyelnünk kell rá, hogy ne túl magas cukortartalmú termékeket válasszunk, hiszen az semmiképpen nem egészséges.

Kis mértékben zsírt vagy zsiradékot fogyasztani is ajánlott, ám ez nem jelenti azt, hogy olajban sült dolgokat illesszünk az étrendünkbe. Egy vékony vajréteg egy kenyéren a zöldségek mellé, egy csepp olívaolaj a reggeli salátára vagy az omlett alá éppen eléggé finom és mégis egészséges megoldást biztosít erre a kérdésre.

És milyen italt fogyasszunk? A kávé nem a legjobb megoldás jelen esetben, bár a legtöbben nagyon ragaszkodnak hozzá. Aki erről a szokásról képtelen lemondani, az készítheti sovány növényi tejjel és édesítőszerrel, a cukor és a zsíros tejszín helyett. A bolti gyümölcslevek sem túl egészségesek, helyettük készíthetünk házi turmixokat vagy frissen facsart gyümölcsleveket, minden nap másféle gyümölcskombinációval.

Tehát ne sajnáljuk ezt a plusz fél órát, amivel kellemesebbé tesszük nemcsak a reggelünket, hanem az egész napot. A korábban keléshez igencsak hamar hozzá fogunk szokni, főképpen akkor, ha ilyen reggelivel lepjük meg magunkat minden nap.

A XXI. század népbetegsége: a gluténérzékenység

A gluténmentes diéta napjainkban nagyon divatosnak számít, de sokan tényleg küzdenek a cöliákia tüneteivel. Gyomorpanaszoktól elkezdve kiütésig, sokféle jelet küld a testünk, hogy mellőzni kell a gluténalapú ételek fogyasztását.

Az érzelmi evés hátterében álló okok

Az első lépés ahhoz, hogy elejét vegyük e rossz szokásnak, ha megpróbáljuk beazonosítani, mi váltotta ki belőlünk. Milyen szituációk, helyek vagy érzések vezettek ahhoz, hogy az evés kényelmével akarjunk javítani negatív állapotainkon.

Káliumban gazdag ételek

A kálium az emberi szervezet számára nagyon fontos ásványi anyag, melynek pótlásáról azonban viszonylag kevés szó esik a mindennapokban. A szükséges mennyiség bevitele csökkenti a vérnyomást, ezzel együtt a szívroham kockázatát, erősíti az izmokat, és segít a fáradtság legyőzésében is.

Vegetáriánus könnyű, nyári receptek

Sokan egészségügyi okokból válnak vegetáriánussá, mivel el akarják kerülni azokat a betegségeket, amiket a húsfogyasztásnak tulajdonítanak. Íme pár recept a menü tervezéséhez.

Az esti étkezésben rejlő praktikák

Egyesek szerint este vétek kalóriát juttatni szervezetünkbe, hiszen arra a mozgáshiány miatt nincs szükségünk, azt testünk nem fogja elégetni, hanem testzsírként raktározza el.