Menü

Proteinpor az edzőtermen túl!

Az edzőtermen túl is van élet! A proteinporok nemcsak arra alkalmasak, hogy edzések után turmix segítségével leguríts belőlük egy adagot, hanem a sütésben, főzésben is remekül helytállnak. Legyél kreatív és kísérletezz bátran! Először is tudom, hogy megkérdezed: „minek nekem egyáltalán fehérjepor?” Nos nem kötelező, viszont az izmoknak szüksége van rá, ezért súlyzós edzéshez szinte elengedhetetlen, vagy mondjuk úgy „erősen ajánlott”, illetve - és jómagam is gyakran ezért építem be az étkezéseimbe – a fehérjében szegényebb, pl. vegetáriánus, vegán étrendekhez segítség egy mérőkanál fehérjepor, ha az étkezéseinkkel nem tudjuk bevinni a kívánt fehérje mennyiséget.

A fehérjeporok hatalmas választékának köszönhetően mindenki találhat ma már diétájának megfelelőt a piacon, legyen az hagyományos, tejmentes, vagy vegán termék.

Akinek a proteinpor az élete részévé vált, annak érdemes kicsit kreatívabban megközelíteni ezt az étrendkiegészítőt és nemcsak folyadékkal összerázva felhajtania, hanem más egyéb ételekhez hozzácsapni. Tökéletes alternatíva lehet reggelire proteines zabkásaként, egy adagolókanál fehérjeport némi zabpehellyel, diétás mogyoróvajjal feldobva, vagy tejberizshez adagolva megnövelve annak fehérjetartalmát.

Sütisütésre is szuper, lisztekhez adagolva, a kívánt ízt kiválasztva remek proteinsütiket gyárthatunk, könnyű vele dolgozni, egyáltalán nem macerás, és nagyon finom a végeredmény.

A fagyasztóban is megállja a helyét ez az étrendkiegészítő, ugyanis az ebből kavart proteinfagyikrém simán csak dobozba, vagy esetleg jégkrém formákba öntve szinte finomabb nekem, mint cukros társa a szomszéd fagyasztórekeszben.

Sütés nélküli kedvenc desszertem a raffaello golyó, melyet zsírszegény túró, vaníliás fehérjepor, kevés természetes édesítőszer és reszelt citromhéj összegyúrásából készíthetünk, majd az így kapott golyókat kókuszreszelékben megforgatva, hűtőben kicsit lehűtve kiváló vendégvárónak is elkészíthetjük, én báli szezonban gyakran ezt viszem tálcán „partyfalatoknak”.

Ha fehérjében dús palacsintát szeretnénk sütni, akkor nincs más dolgunk, mint hozzáadni a fehérjeport a tésztához, jól elkeverni, majd a szokásos módon megsütni. Ha smoothiet, vagy gyümölcsturmixot készítünk, hozzáadhatunk a gyümölcsökhöz egy adagolókanál ízben passzoló fehérjeport, nagyon feldobja a shaket és a fehérjetartalma is rendben lesz.

Főzelékek, zöldséges ételekhez is el tudok képzelni ízesítetlen fehérjeport, ezzel a húst kerülőknek is megoldott a fehérjebevitele.

Nagyon könnyű és laza proteinhabos piskótát, vagy piskótatekercset készíthetünk a segítségével, amelyek torták, pohárdesszertek alapanyaga is lehet. A liszt egy részét szinte bármilyen süti receptjében kiválthatjuk fehérjeporral.

Fehérjeporokból finom kakaós, kávés vagy csokis italokat is főzhetünk, tetszőleges ízesítéssel, nekem a café latte és a forró csoki ízű fehérjeporos megoldás nagyon gyakori és kedvelt bögrés italom reggel, este, vagy a télen, hidegebb időben a nap bármely szakában, de már fehérjés bögre levesek is kaphatóak a testépítéssel foglalkozó márkaboltokban, ami munkahelyen időhiányban például remek gyorsmegoldás egy nyúlfarknyi ebédidő éhes átvészelésére.

Az elégséges fehérjebevitel nem csupán sportolók számára elengedhetetlen fontosságú. Testünk egészséges működésének megőrzésében is kiemelkedő szerepe van a helyesen megválasztott arányú szénhidrátnak, zsírnak és fehérjének.

Martinka Dia

A tiszta juharszirup jótékony hatásai

A juharszirupot az amerikai indiánok csak’’édesvíznek’’ nevezték. Manapság már leginkább a mézhez hasonlítjuk. Édes íze ne tévesszen meg senkit, ugyanis egészséges és nem terheli meg annyira a szervezetet sem. Az emberi szervezetre számtalan jótékony hatást képes kifejteni!

A krumpli különleges „unokatestvére”: az édesburgonya

Köretnek, főételnek, de még rágcsálnivalóknak is tökéletes a manapság nagy népszerűségnek örvendő édesburgonya.

Edzés utáni regeneráló ételek

Sokszor téma mi legyen egy megfelelő menü ebédre, vagy milyen egy diétás vacsora, mit esznek sokan tápláló reggeliként, azonban nagyon lényeges megtervezni, hogy mit eszünk sportolás, edzés után.

Füge áldásos hatásai

A füge nagyon gazdag béta-karotinban, A-,C-,E-, és K-vitaminban, kalciumban és más ásványi anyagokban. Összegyűjtöttünk 14 érvet, hogy miért lenne érdemes beépítened az étrendedbe.

Ezekért a szuper tulajdonságokért fogyaszt a káposzta

A káposzta egyik nagy előnye, hogy télen-nyáron könnyen beszerezhető, és C-vitamin-tartalma révén nem csupán a fogyásban segít, de az immunrendszeredet is erősíti.