Menü

Tökéletes nasik bármikor

Az olajos magvaknak, dióféléknek rengeteg pozitív hatása van a szervezetünkre, sok antioxidáns, vitamin és legfőképp jótékony zsiradék található bennük. Az olajos magvak méltán rászolgáltak, hogy beillesszük őket étrendünkbe mértékkel, akár minden nap.

A mandula, a lenmag, a tökmag, diófélék, fenyőmag, mogyoró és napraforgómag mind nagyon egészséges és hozzájárulhatnak szívünk egészségének megőrzéséhez. A lenmag emellett nagyon jó emésztésserkentő, segít a székrekedés megelőzésében. A tökmag nagyon jótékony hatással van az immunrendszerünkre, a koleszterinszintünkre, ráadásul, a tökmagnak jóval alacsonyabb a zsiradéktartalma, mint a többi olajos magnak.

A dióban nagy mennyiségben találhatóak egészséges zsírsavak, melyek segítségével csökkenthető bizonyos daganatos betegségek rizikója. A dió nagy mennyiségben tartalmaz melatonint is, amely egyrészt segít a jobb alvásban, másrészt az anyagcsere működésében is fontos szerepet játszik. Napi mértékletes napraforgómag fogyasztásával csökkenthetjük az asztmarohamok számát, a magas vérnyomást, a szívrohamok és stroke-ok esélyét. A fenyőmagban sok az antioxidáns, nagyon hatékony a szabadgyökök ellen, s remekül feldobja a salátáinkat.

A kellemes ízű kesudió nagyszerű réz-, magnézium-, kálium- és vasforrás, emellett pedig A-, K- és E-vitamin is található benne. A kesudiót azoknak a hölgyeknek is érdemes fogyasztaniuk, akik a menstruációt megelőző héten olyan kellemetlen tüneteket tapasztalnak, mint a puffadás, a fejfájás.

A mogyoró a csonthéjasok közül a legtöbb magnéziumot tartalmazza, ez az ásványi anyag segíthet a görcsös fájdalmak enyhítésében. A mogyoró sózatlan változata a legegészségesebb.

Sokakat az olajos magvak ára rettent vissza a fogyasztásuktól, ami érthető, hiszen egy csomag kesudió, mandula nem olcsó élelmiszer, viszont például a tökmag nem kerül sokba, s mégis szintén nagyon jó hatással lehet a szervezetünkre! A tökmag rendszeres fogyasztása erősíti az immunrendszerünket, jótékonyan hat a vércukorszintre.

Az olajos magvakat érdemes egy-egy étkezés részévé tenni: például salátákra, tésztaételekre, vagy akár uzsonnára gyümölcsök és sajt mellé fogyasztani. Az alma vagy a körte és sajt is nagyon finom dióval például, a pirított tökmag kitűnő választás sütőtökkrémlevesbe, s bármely fent említett olajos ropogtatni való remekül beilleszthető a reggeli müzlibe, zabkásába is.

A fogyókúrák nagyobb része általában tiltja az olajos magvak fogyasztását magas kalóriatartalmuk miatt, azonban egyik legjobb tulajdonsága, hogy eltelít, ezért mértékkel beépíthetjük az étrendünkbe akkor is, ha fogyni szeretnénk.

Az olajos magvak kínálata nagyon széles, hiszen a fent említetteken túl ide tartozik többek között a makadámdió, pisztácia is. Azon túl, hogy nagyon finomak, táplálkozás élettani szempontból is értékes összetevői táplálkozásunknak. Magas kalóriatartalmuknál fogva egy zárt maréknyit ajánlott fogyasztani belőlük, szem előtt tartva, hogy „a mérték az érték”, ám sajnos ezt néha igen nehéz betartani.

Diéta és a vitaminhiány

Sajnos nem minden diéta egészséges, a fogyókúrák többsége egyoldalú, a súlycsökkentő étrendre való törekvés gyakran szélsőséges étkezésekhez vezet, ami súlyos vitaminhiányt alakíthat ki. Dietetikusok szerint az egyes diétáknál a vitaminpótlásra nagyon kell figyelni.

Természetes gyomornyugtatók

Sokszor hangsúlyozzuk a természetes gyógymódok előnyeit, de van néhány kifejezetten egyszerű és elérhető alternatíva is, egészen pontosan a kertünkben.

Az eper jótékony hatásai

Az eper korábban csak a gazdagok kiváltsága volt, azonban manapság már bárhol kapható és talán a legnépszerűbb bogyós gyümölcsök egyike. Felhasználási körét tekintve egy elég sokrétű gyümölcsről beszélünk, mivel fogyaszthatod magába nassolni valóként, frissítőnyári saláta részeként vagy akár a reggeli müzli mellé is.

Mi az a citromkúra és miért egyre népszerűbb?

A citromkúra egyre népszerűbb a diétázók körében, ami nem meglepő, hiszen rendkívül hatékony. Azonban mindennek van egy árnyoldala is.

Rossznak vélt ételek fogyasztása fogyókúra alatt

Talán meglepő lehet, de akad néhány rossznak titulált étel, amelyek fogyasztása fogyókúra alatt sem az ördögtől való. Vessünk néhányra egy pillantást!