Menü

Kávézok, tehát vagyok

A kávé, mint ital több száz éve jelen van az európai kultúrájú ember életében, azonban – mondhatni – kultuszi rangra csak az elmúlt században emelkedett. A kávézás már szinte minden felnőtt reggeli rituáléjának része, elmaradhatatlan eleme, ami nélkül „nem tudunk igazán felébredni”.

Jó a kávé?

Az elmúlt évtizedek kutatásai egyre inkább olyan eredményekkel szolgáltak, amik a kávét, mint az egészség megőrzését elősegítő italt tüntették fel ellentétben a nyolcvanas évektől élő szemlélettel, miszerint a napi ötnél több kávé nagyobb eséllyel okoz koszorúér-problémákat. Természetesen ehhez hozzájárul az életmód is, a megfelelő táplálékok fogyasztása és a rendszeres mozgás.

A dietetikusok szerint a rendszeresen kávézók esetében kisebb az esélye például a cukorbetegség kialakulásának. Emellett kimutatták a fogvédelemre gyakorolt pozitív hatását, a mozgás utáni izomláz fájdalmának csökkentését és a menstruációs görcsöknél is segítség lehet.

Más kutatások szerint, a rendszeres kávéfogyasztó nagyobb eséllyel él hosszabb életét. Az Egyesült Királyságban tartott felmérésen fél millió ember vett részt, akiknek majdnem 80%-a kávézott, a kutatás ideje 10 év volt. Az eredmények azt mutatták ki, hogy a napi 2-5 csésze kávét ivók a vizsgált idő alatt 12 százalékkal kisebb eséllyel haltak meg, mint akik egyáltalán nem ittak. Az érték pedig növekedett a kávé minél nagyobb arányával. Természetesen az eredményben nem csak a kávé-ivás játszik közre, azonban az ismét nyilvánvaló lett, hogy a kávé jó hatással van a szervezetre.

A kávé mindamellett, hogy több pozitív hatást is gyakorol az egészségünkre, lehetnek kevésbé kedvező következményei is. A kulcs a megfelelő mennyiségben van. A felelőtlen kávéfogyasztóknál növeli a szívkárosodás esélyét és a stresszt is, valamint csontritkuláshoz is vezethet.

Hogyan kávézzunk?

Kevesen vannak, akik a kávét csak feketén isszák, legtöbben tej, cukor és egyéb ízesítők kíséretében fogyasztják. Itt is fontos figyelni a mennyiségre, mivel a túl sok cukor is több káros következménnyel járhat az egészségünkre nézve. Érdemes kipróbálni a mézes ízesítést, ami ugyanúgy ellensúlyozni tudja a kávé keserűségét, ám sokkal egészségesebb.

Sok veszély leselkedik a kicsikre a strandon!

Nem tudom, hogy az ijesztőbb, hogy újra kellett éleszteni egy kisfiút az egyik strandon, vagy az döbbent le jobban, hogy a kicsit 10-15 percig nem keresték a szülei. „Nem lehet elégszer elmondani” jellegű írásom következik.

Miért fontos a B12 vitamin?

A vitaminok elengedhetetlenek az egészséges testi, szervi és pszichés működésünkhöz, nem lehet eleget hangsúlyozni fontosságukat. Egyik ezek közül a B12 vitamin, aminek sokféle jótékony hatása ismert.

Az allergiát kezelni kell!

Az allergia, mivel az immunrendszer téves reakciója folytán alakul ki, nem gyógyítható, viszont hatékonyan kezelhető betegség Az elhanyagolt és kezeletlen allergia azonban szövődményeket okozhat, szénanáthás tüneteinket már a pollenszezonban vagy azt megelőzően fontos kivizsgáltatni és elkezdeni az esetleges kezelés.

Tanácsok orrfolyás ellen

Orrváladék minden nap termelődik, hogy az orrnyálkahártyát nedvesen tartsa, megelőzze a kiszáradását, a száraz orr kialakulását. Fontos szerepe van abban, hogy megakadályozza a kórokozók, por és pollenek tüdőbe jutását.

Egészséges fogyás a hasról

Egyre több a túlsúlyos és elhízott ember, köztük sokan gyerekek. A kevés mozgás, az ülőmunka, a sok tv-nézés és mobil és számítógép-használat, a gyors ételek nem könnyítik meg a fogyni kívánók dolgát. Ilyen feltételek mellett, hogy lehet egészségesen leadni a fölösleges kilókat?