Menü

A változatos étrend előnyei

Hogyan is néz ki a kiegyensúlyozott étrend?

Az egészséges táplálkozás kiegyensúlyozott étrendet jelent, a kiegyensúlyozott étrend pedig változatos étrendet. Ha különböző típusú ételeket kínálunk a gyerekeknek különböző ételcsoportokból az a jól átgondolt és egészséges étrendet jelentené.

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) adatai szerint a krónikus, nem fertőző betegségek 2012-ben világszerte 38 millió halálesetért, az összes haláleset közel hetven százalékáért voltak felelőssé tehetők. Ezen belül a halálozás 46 százalékát szív- és érrendszeri betegségek, 22 százalékát pedig különböző daganatok okozták. A cukorbetegség további másfél millió áldozatot szedett.

Tippek az egészséges étkezéshez

Együnk minden főétkezéshez piros, narancs és sötétzöld színű zöldségfélét, például sárgarépát, paradicsomot vagy brokkolit, változatos formában: nyersen, főve, párolva, zöldséglének, salátának vagy szendvicskrémnek elkészítve.

Tizóraira, uzsonnára, desszertként kiváló választás a gyümölcs.

Heti 2-3 alkalommal elropogtathatunk 1-1 kis maréknyi nem sózott olajos magvat, például mandulát, diót, tökmagot. Remekül kiegészítheti a tízórait vagy uzsonnát.

Naponta egyszer együnk teljes értékű gabonafélét, például kenyér, péksütemény, müzli, levesbetét vagy köret formájában.

Minden nap szerepeljen az étrendünkben tej vagy tejtermék! A tejtermékek, pl. sajtok, joghurtok, tejföl közül zsírtartalmuk alapján válasszunk. Kerüljön nagyobb hangsúly a sovány alternatívákra, pl. Óvári vagy Tolnai sovány sajt, 12%-os tejföl.

Hetente legalább egyszer kerüljön az asztalunkra tengeri hal, de jó választás a busa, a pisztráng és a kecsege is.

Igyunk meg naponta 8 pohár (2-2,5 dl/pohár) folyadékot. Ebből legalább 5 pohár ivóvíz legyen.

Hetente legfeljebb kétszer fogyasszunk desszertet, édességet! Törekedjünk a felhasznált cukormennyiség csökkentésére!

Csak alkalmanként csemegézzünk a nagy zsírtartalmú fogásokból, élelmiszerekből, mint például a kolbászok, szalámifélék, tejszínes mártások és desszertek, majonéz.

Az egészséges fogyás heti maximum 0,5-1 kg, amivel nem terheljük meg a szervezetünket és hosszabb távon is tartható lehet. Ha ennél többeket veszítesz hetente, akkor átgondolásra szorul a diétád, mert garantáltan nem csak zsírt, hanem folyadékot és izmot is veszítesz.

Tehát a jó megoldás egy akár élethosszig tartható egészséges, kiegyensúlyozott, személyre szabott étrend felépítése. Ami némi odafigyelést ugyan igényel, de megéri a befektetett energiát, mert szervezeted meghálálja és ez a pozitív változás az alakodon is hamarosan meg fog látszani.Táplálkozási napló és a tervezés nagy segítség a kezdő életmódváltóknak

Életmódváltáshoz hatalmas segítség a táplálkozási napló írás, valamint, hogy mindig tervezz előre 2-3 napra minimum. Tudd mit és hol fogsz enni-inni. Ehhez nagy segítség a jó bevásárlólista. Én mindig írok előre magunknak és a gyerekeknek egy étlapot és ennek alapján tervezem meg a bevásárlásainkat is.

Azért fontos (különösen az elején) előre gondolkozni és tervezni, hogy egy-egy étkezésnek ne legyen ötletszerű nassolás a vége épp ott, ahol megéhezünk.

Szerző : Udvari Fanni

Kutyapanziók

Minden állattartóval előfordulhat, hogy el kell utaznia és nem tudja magával vinni házi kedvencét, rokonai, barátai pedig nem tudják vállalni az állat gondozását, ilyenkor jelent megoldást a kutyapanzió.

Sportesemény-etikett. Mit illik, mit nem

Léteznek illemszabályok a sportban? Igen! A futás, kerékpár, úszás, mint sportok és sok ehhez kapcsolódó futó-kerékpáros és triatlonversenyek tömegeket vonzanak és mozgatnak meg, éppen ezért fel kell hívni a figyelmet arra, hogy itt is vannak bizonyos illemszabályok.

Ezért jó a délutáni szieszta

Azt eddig is tudtuk, hogy a délutáni alvás, szieszta: kifejezetten jót tehet az egészségnek, de ezt most már a tudomány is alátámasztja. szakemberek szerint elég hetente egy-két alkalommal szunyókálni délután, hogy csökkentsük a szívroham és a stroke rizikóját.

Unatkozik a gyerek

"Anya/Apa unatkozom!" - egy olyan mondat, amit szülőként gyakran hallunk. Azonban pszichológusok szerint nem is akkora baj, ha a gyermek unatkozik időnként. Többek között azok miatt az okok miatt sem, amelyről mai cikkünkben lesz szó.

Napi 10 ezer lépés!

Hallottuk már párszor, igaz? Ez a szám az ajánlás arra, hogy mennyit kell megtenni naponta a hosszabb, egészséges életért. Vajon sok vagy reális? Egyáltalán hol és hogyan tudunk ennyit gyalogolni, sétálni?