Menü

Hogy is néz ki a jó reggeli menü? Mennyire életszerű?

Bevallom, jó magam sem táplálkozom egészségesen reggel, már ami a hivatalos álláspontot illeti. Ha valóban laktató ételt akarok enni, akkor ugyanis nem ajánlott sem a pékáru, sem a joghurt, igaz utóbbi csak éhgyomorra nem. Pedig általában ezeket, illetve tejet fogyasztok reggelire. Tehát változtatni kell. Szintén kerülendőnek tartják a szénsavas üdítőket, a citrus gyümölcsöket vagy a paradicsomot is.

Hogy mit érdemes enni? Nekem is mondták már, hogy fogyasszak több zabpelyhet, tojást, búzacsírát reggelire. Bevallom, ezeket kevésbé szoktam enni, bár első körben a zabpelyhet éppen elfogadhatónak tartom. Emellett könnyen, bár talán drágábban, de hozzá lehet jutni az élesztő nélküli teljes kiőrlésű kenyérhez is. Akad pár olyan gyümölcs, a dinnye, a szőlő, az áfonya, amik általában szezonális jellegűek. Mivel jó magam is gyomorsavas vagyok, így erre hatványozottan oda kell figyelnem, így valóban, olyanokat kell, kellene ennem, amik ezt csökkentik, a kialakulásukat megakadályozzák.

Bevallom egyébként, ha eljön a szezonjuk, nagyon szeretek dinnyéket, sárgát és görögöt egyaránt enni, pont ezekért is, mert kellemesen érzi magát tőle a gyomrom. Amit még érdemes kipróbálni, és megtalálható a háztartásokban, az a méz, ami állítólag az agyi működést is serkenti. Van azért néhány olyan étel, mint a kukoricakása vagy a dió, amit férfiasan bevallom, nem szeretek. Ez persze mindenkinek egyéni meggyőződése és ízlése.

Mindenkinek érdemes áttekinteni, miket lehet és érdemes reggelizni. Meg kell találni az egyensúlyt a laktató és az egészséges étel között, a különböző érzékenységekkel is, mint például a már említett savasodás, számolva. Azt is el kell döntenie, melyik a legfontosabb étkezés, mire fordít nagyobb figyelmet. Vagy esetleg az összesre, és életének egyik központi kérdésévé teszi a helyes táplálkozást. Persze nem mindenki viseli ezt ennyire a szívén. Az ételallergiáról pedig még egy szót sem ejtettünk.

Ultrafeldolgozott élelmiszerek

Amikor belépünk egy üzletbe, kedvünkre vásárolunk a polcokról, de valószínűleg sokszor azt se tudjuk, hogy konkrétan milyen élelmiszer került a kosárba. Pedig a boltokban rengeteg a feldogozott termék, ilyen az ultrafeldolgozottak köre is.

Reggelizéssel kapcsolatos tévhitek

Ahányféle diéta és trend, annyiféle útmutatás az étkezésekről. Tények és tévhitek a reggeliről, pro és kontra.

Ashoka jótékony hatásai

Az Ashoka szó szerinti jelentése: „gondok nélkül”. A hinduk egyik legfontosabb fája, amely egész India szerte honos.

Szezonális zöldségek májusban

Elérkezett az a tavaszi hónap, amikor a piacon már csupa friss és szezonális zöldséget találhatunk. Érdemes tudni, miért fontos ezeknek az idény zöldségeknek a fogyasztása, és hogyan csempészhetünk többet belőlük az étrendünkbe. Felejtsük el végleg a telet, és készüljünk tápanyaggal és vitaminokkal teli friss ételekkel a nyárra!

Prebiotikum, probiotikum, szimbiotikum

A Prebiotikum és a probiotikum között csupán egyetlen betű a különbség, de ennek ellenére merőben eltérő funkciókat töltenek be az emberi szervezetben. Nézzük melyek ezek!