Lehet kerékpárral is vásárolni
Belátom, hogy vannak szituációk, amikor elengedhetetlen a városi forgalomban is a személyautó használata. Csak kevesektől várható el, hogy a téli fagyban tekerjenek, pláne ha még hóesés is párosul mellé. Gyakori ilyen indok azonban a bevásárlás, amit, ahogy mondjuk sokan (igen, olykor jómagam is), azért mondunk le, mert a sok cuccnak kell a hely, ami csak egy autóban van meg. Még azt is értem és megértem, hogy egy áru a nagy bevásárlóközpontokban esetleg olcsóbb lehet, mint a kis sarki élelmiszerboltban. Mindazonáltal érdemes átgondolnunk vásárlási szokásainkat is. Jelenleg adunk magunknak heti 1-2 nagybevásárlást, és ekkor valóban, tele tömjük a bevásárlókocsinkat, majd a saját autónkat is. Így valóban nem fér fel kerékpárra sehogy sem az, amit venni szeretnénk.
Elsősorban Hollandiában ismerik azokat a városi kerékpárokat, amelyeknek nem a hátulján, hanem az elején is van hely, akár egy nagyobb kosárnak is, és amelyben viszonylag kényelmesen szállíthatunk kisebb, de megfelelő mennyiségű árut. Magyarországon még nincs meg ennek a típusú kerékpárnak a kultúrája. A magyaroknál a csomagtartó speciálisan hátul van, bár a városi közlekedésben saját, nem reprezentatív felmérés szerint ez is kezd visszaszorulni (bár nem kapcsolódik szorosan a témához, de sok felnőtt kerékpárosnak elsődleges a felszerelhető gyermekülés hátulra).
Magyarországon, ha nem Budapest méretű a város, vagy esetleg nem magas hegyekre, dombokra kell felkaptatni, akkor ideális megoldás lehet egy bevásárláshoz egy “elöl kosaras” kerékpár, és még egy hátizsák a hátunkon, amibe szintén belefér még néhány dolog, amit a boltban veszünk. Ha tehát csak saját félelmeink akadályoznak meg abban, hogy belevágjunk ebbe, akkor érdemes megszabadulni ezektől a félelmektől, beszerezni egy elülső kosár feleszerelésére alkalmas kerékpárt, és először csak kisebb, majd fokozatosan nagyobb terhekkel hozzászoktatni magunkat a bevásárláshoz. Egyébként én magam nem szeretem, éppen ezért nem is javaslom a hátsó csomagtartókat. Könnyebben leesnek onnan a szállított dolgok, és lopni is könnyebb, ha állunk egy lámpánál.
Mit nyerhetünk mégis vele? Kevesebb szmog, nem kell dugóban ülnünk, parkolóhelyet keresni, és még spórolhatunk is.
Szelfiturizmus?
Nem olyan rég olvastam, hogy szelfigátló paravánt húztak fel egy alpesi faluban, azóta pedig újabb és újabb települések elégelték meg a szelfituristákat.
Egy könyv jogainak védelme
Írtam egy könyvet, egy tudományos munkát, egy online cikket. Hogyan védjük meg az ötleteinket, és a szellemi jogainkat? Nem fogják ellopni az ötletemet? Mit tegyek, ha lemásolják a blogbejegyzésemet, kölcsönveszik az írásaim egy részét? Egyáltalán minek mekkora a súlya, a lopás az lopás, vagy nyilván egy cikk, nem egy kategóriába esik egy könyvvel? Ebben az írásban ezekre a kérdésekre kaphatunk válaszokat.
Elektromos vagy benzines motorkerékpár?
Miért érdemes elektromos motorkerékpárt venni benzines helyett? Ez egy nagyon aktuális kérdés lehet a mindennapi közlekedésben résztvevőknek, és a felnövekvő generációnak is. Az új motorosokat nem kötik a beégett motoros előítéletek, mint a kötelező nagy köbcenti, a nagy hang, a sok lóerő, mert attól vagyok igazi férfi, stb… Ők nyitottabbak az új technológia előnyeire, és szép lassan mindenkire hat az elektromos forradalom.
Mit vigyen a gyerek a kollégiumba?
A tanév nemcsak a bejáró és helyi diákoknak, hanem a bentlakóknak, kollégistáknak is megkezdődik, ezért némely szülőknek még az is plusz dilemmát okoz, hogy mit vigyen a gyerek a kollégiumba?
Ha a szünet után nehezen megy a korai kelés…
A kevésbé megfeszített nyári időszak, a vakáció és a nyaralások után valószínűleg sokaknak nehezére esett hosszú idő után először újra korán kelni. Akinek gyermeke van, tudja, hogy sajnos visszaállni a korai kelésre és korábbi esti lefekvésre nem könnyű feladat, sok esetben hetekbe is telhet.