Menü

Hogyan kerüld el a kommunikációs zsákutcákat

Vannak kommunikációs zsákutcák, amelyekbe ha belefutunk, bizony garantált a konfliktus, a vita, a feszültség, a sértődés.

Gyakran előfordul, hogy egy ártalmatlannak induló beszélgetés végül heves veszekedéssé fajul, a felek pedig már nem érvelnek, nem vitatkoznak, csak vádaskodnak, vagdalóznak, kiabálnak. A hetek óta tartó karantén valószínűleg a legharmonikusabb kapcsolatokat, házasságokat is próbára teszi, az összezártság feszültséget generál. A gondolatok és érzések megfelelő megfogalmazása, időzítése és átadása csöppet sem egyszerű, hiszen figyelni kell a másik kedvére, hangulatára, lelki állapotára. A következő kommunikációs zsákutcákra biztosan többen ráismernek.

Az időzítés például kulcsfontosságú. Nem mindegy, hogy mikor találjuk meg a másikat egy kérésünkkel, egy témával, mikor rukkolunk elő egy szívesség megfogalmazásával… Ebbe a hibába könnyű beleesni, s rosszkor megérkezni a témánkkal, például amikor a másik nyűgös, rosszkedvű, vagy éhes. Meg, ha éhes. Főleg, ha éhes.

A nem várt reakciót kapjuk akkor is, ha a partner nem épp befogadókész a sok információra, amivel elárasztjuk, ezzel felidegesítjük, s máris kialakult a feszült helyzet.

Nem jó a hiszti, a dráma. Nyugodt hangnemben beszéljünk. A férfiak egy párkapcsolati vitában nem bírják a drámázást, a hisztit, nem tudnak vele mit kezdeni. A soha és a mindig szavak kerülendőek. Nincs szükség hatásvadász mondatokra, beszéljünk higgadtan, őszintén.

Ha egy beszélgetés már veszekedéssé fajult, a legfontosabb, hogy kerüljük a káromkodást, a nyers beszólásokat, a vádaskodást és ítélkezést, ezeket később valószínűleg meg is bánjuk, de a kimondott szavakat már nem lehet „visszaszívni”.

Ha a későbbi feszültséget szeretnéd elkerülni, akkor semmiképp se minősítsd a másikat, ne tegyél bántó megjegyzéseket rá, még akkor se, ha nehéz ezt megállni.

Személyesen a legjobb! Bizonyos témákat nem való telefonon, vagy chaten keresztül megbeszélni, személytelen. A személyes kommunikáció a legjobb.

A saját igazam bizonygatása helyett érvelés. Az eszmecsere, a nézőpontok ütköztetése nem hatalmi harcokkal tud megoldódni, ha nem nézzük a másik szemével a dolgokat, nem vesszük figyelembe az ő helyzetét, nem vezet sehová a vitánk. Próbáld meg a partnered helyzetébe képzelni magad, s bármilyen nehéz is, az ő nézőpontjából is meglátni a dolgokat.

Egy párkapcsolat, vagy házasság nem mindig rózsaszín és nem mindig felhőtlen és vannak napok, amikor nem rózsaszirmok hullanak az égből, hanem konfliktushelyzetek adódnak, akár gyereknevelésből, akár anyagiak terén, vagy a munka miatt, ha netán még anyósunk is velünk él, ami eleve nehéz szituációk tömkelegét teremti. Bizony ez is hozzátartozik a mindennapokhoz, s a karantén alatt talán még fontosabb jobban odafigyelni a másikra és lehetőleg csak a felét szóvá tenni annak, ami miatt veszekedhetnénk…

Martinka Dia

Hogyan küzdjük le a vizsgadrukkot?

Mindenki átélte már, senkinek sem ismeretlen a vizsgadrukk érzése: az izgalom, a gombóc a torokban, a gyomorpanasz, az izzadó tenyér, a remegés, az izgulás. Ezzel az állapottal előbb-utóbb mindenki találkozik az élete során, a vizsgadrukk azonban leküzdhető.

Hogyan győzhető le a vizsgadrukk?

Nemrég volt az érettségi, most következik az egyetemi vizsgaidőszak: kemény időszak a diákoknak, bármivel is küzdjenek jelenleg. Adódik a kérdés, hogy milyen tüneteket okozhat a szorongás, az izgalom, és mit tehetünk ellene? A vizsgadrukk voltaképpen nem más, mint szervezetünk stresszreakciója, amely azonban leküzdhető. Megszüntetni nem lehet, de csökkenteni igen.

A soványság internetes kultusza

Az utóbbi időben szerintem mindenki megfigyelte, hogy tombol a diétaláz a különböző közösségi média platformokon, és nem is csak a hírességek miatt. Ki ne ismerné a folyamatos “előtte-utána” fotókat, vagy a “transformation” videókat. Az úgynevezett body positivity kampány a mai közösségi médiában átcsap egy folyamatos fogyás kampányba, és a soványság kultusza alakul ki az emberek körében.

Szelektálás – mit dobjunk ki és mit ne?

Amikor már túlzsúfolttá válnak a szekrényeink, szobáink, belépni sem tudunk az előszobába, halmozzuk a tárgyakat, mániákusan gyűjtögetünk és nem akarunk semmit kidobni, akkor itt az ideje egy nagyobb szelektálásnak! Ha kétségeink vannak afelől, hogy mit szabad kidobni és mit nem ajánlott, akkor olvassák el mai írásunkat.

Energiaforrások sportoláskor: gélek, gumicukor, kóla és társai

A gumicukor, csokoládé, kóla gyakori választás sportolók körében, amikor gyors energiaforrásra van szükségük, mások gélekre, energiazselékre, italporokra, gondosan kimért grammnyi adagokra esküsznek. Vajon melyek a leghasznosabb energiaforrások a sportolók számára?