Menü

Ezek az ételek rendben tartják az emésztést!

Az emésztési problémáknak sok oka lehet, amely közül egy a kevés mozgás. A karantén hetei alatt kevesebb lehetőség van a rendszeres sportra, de érdemes odafigyelni rá. Az emésztésre mindig nagyon fontos odafigyelni, de most különösen is. Sokakat érint, hogy bár ugyanannyit esznek, kevesebbet mozognak, ami az elhízás mellett az emésztőrendszernek sem tesz jót. Ezek az ételek és tippek segíthetnek rendben tartani a gyomrodat.

A zöldségek közül az édesburgonya az egyik legjobb táplálék, mivel rostokban rendkívül gazdag. Fogyasztását héjával is ajánlják, hogy még több rost miatt az emésztés is rendben legyen. Az édesburgonya sütés-főzés szempontjából is tökéletes választás, mert nagyon egyszerűen különleges és finom ételek készülnek belőle.

A joghurt a kiegyensúlyozott étkezés része, azonban ezt sem szabad túlzásba vinni. Régi trükk és nagyon hasznos, egy pohár joghurt tökéletes rendben tartja az emésztést. Ez így is van, a joghurtba pedig mehet lekváron kívül bármilyen bogyós gyümölcs, banán vagy zabkása is. Az emésztő és bélrendszer mellett pedig az immunrendszert is megerősíti.

A gyömbér immunerősítő hatása mellett az emésztés rendben tartásában is segít. Egy frissel reszelt gyömbérből készült teával a gyomorrontás tüneteit is kezelni lehet.

A gyömbér mellett a borsmenta is olaj vagy tea formájában hasznos lehet gyomorpanaszok esetén.

Az alma és a cékla mind magas rosttartalma miatt tökéletes táplálékok, az emésztőrendszer szempontjából is. Nyersen fogyasztva a legfinomabb, de a céklát salátaként vagy megfőzve is el lehet készíteni.

A banán leginkább hasmenés esetén lehet jó választás, ez is magas rosttartalma miatt. Csakúgy, mint az almát székrekedés esetén is nyugodtan lehet fogyasztani.

A zabpehely is sokat segít emésztési panaszok esetén. Nagyon sokféle módon építhető be az étrendbe és emellett finom is. Tápláló reggelinek vagy könnyed vacsorának is tökéletes egy gyümölcsökkel ízesített zabkása.

A rendszeres gyümölcs és zöldségfogyasztás és a kiegyensúlyozott táplálkozás mellett elengedhetetlen a mozgás. A karantén miatt erre korlátozott lehetőségek vannak, de mindenképp érdemes a mindennapi testmozgást bevezetni a napirendbe. Ez lehet egy kiadós séta vagy jóga is, a legfontosabb a rendszeresség és hogy a sok ülés után alaposan átmozgassuk a testünket.

Veszélyes kánikula

Szinte soha nem látott mértékű kánikulai forróság jellemzi napjainkat, ami egy bizonyos pontig a vakáció és a nyár velejárója, ám van egy határ, amikor már veszélyes is lehet. A napszúrás akár halálhoz is vezethet, de a nagy hőségben a hőguta is veszélyeztet minket. Honnan ismerhetjük fel a tüneteket? Mire kell figyelnünk strandoláskor és a szabadban?

Guillain Barre szindróma

A Guillain-Barré szindróma egy ritkán előforduló autoimmun betegség, amely a perifériás, - elsősorban motoros – idegek gyulladásával jár. A Guillan-Barré szindróma során a szervezet immunrendszere megtámadja az egészséges perifériás idegsejteket. Ezt olyan tünetek kísérik, mint az izomgyengeség, zsibbadás, hangyamászás-érzés, sőt esetenként akár bénulás is jelentkezhet.

Veszélyes visszatartani a tüsszentést

Mindenki volt már olyan szituációban, hogy nagyon erősen tüsszenteni kellett (volna), de úgy döntöttünk, hogy a körülmények miatt, akárhogyan is legyen, de visszatartjuk?
Most elmondjuk miért nem helyes visszafogni a tüsszentés ingert.

Mikor jelent problémát az alacsony pulzus?

A szívverés ritmusa attól függ, milyen gyorsan keletkeznek elektronikus jelek a szívizomzat összehúzódásait szabályozó ingerületkeltő központban, az úgynevezett szinuszcsomóban. Átlagosan 70-75 dobbanás történik percenként, de 60 és 100 között minden szám normálisnak tekinthető. Edzett sportolóknál gyakran alacsonyabb a pulzus ennél, de ez természetes jelenség.

Öregségi foltok eltüntetése házilag

A napfény csak az egyik összetevő, ugyanis a foltok megjelenésében szerepet játszhat például az öregedés, a genetika, bizonyos gyógyszerek, vitaminhiány, a stressz vagy a várandósság is. Ha a kiváltó okokat elkerüljük, például azzal, hogy rendszeresen használunk fényvédő krémet vagy kiegyensúlyozottan, egészségesen táplálkozunk.