Menü

A nyár és a kalandvágy

"Ez a nyár az én nyaram lesz"

"Idén megmutatom, hogy kell élni"

"Ez a nyár a lehetőségek nyara lesz"

Ezek a mondatok gyakorta hangzanak el bármely nem bármely korosztályának szájából. Nemcsak újévkor fogadunk meg dolgokat, nemcsak akkor érdekel a változás, nemcsak akkor törekszünk új célokat, kihívásokat és szórakozást találni. Hajlamosak vagyunk a nyárra is vízválasztóként tekinteni. Ebben részben annak van szerepe, hogy szeretjük határidőkhöz és időszakokhoz kötni a változásokat. Másrészt pedig a nyár, és a vele járó (sokszor, de nem mindig) több szabadidő hasznos tevékenységekért kiált. Az idő jobb, a kedvünk jobb, a szabadidőnk több, vagy legalábbis jobban hasznosítható, a világ kinyílik, és úgy érezzük, lecsökkennek a távolságok. Minden ideális ahhoz, hogy egy percet se pocsékoljunk el.

A lelkesedés sokszor kitart egészen nyár végéig, sőt, olykor tovább is. Néhány nyári kaland ugyanis valóban maradandó változást hoz az életünkbe. Olykor nemcsak szórakozást és pillanatnyi örömöt kaphatunk az újításoktól, hanem igazi új szemléletet. Ez lehet egy új hobbi, életmód, életstílus. Ha valaki megérzi az ízét egy igazán jó, felszabadító ritmusnak, azzal nehezen hagy fel, és nem is kell felhagynia. Hiszen olyan kevés dolgot irányíthatunk az életünkben, miért ne lehetne ez az egyik?

Ha valaki mégis ideje korán felhagy a kalandos életvitelével, az sem feltétlenül probléma. Hiszen maga a kipróbálás, a nyitottság a lényeg. Van, aki nem szereti az újdonságokat, az állandóság híve, örül, ha a napjai megszokott ritmusban zajlanak. Ha ezt fel tudja ismerni, és ebben is tud örömet látni, akkor számára is hasznos volt egy kis kalandozás.

Kalandnak tekinthetjük azt is, ha valaki talál egy új szenvedélyt, elkezd utazni, beiktat egy addig nem gyakorolt szokást, megismer új embereket és helyzeteket. Tehát bármi, ami megtöri a mindennapok szokásos, néha talán unalmas rendjét.

Ha nyáron tehát motiváltabbak az emberek, vagy nyitottabbak, az egyáltalán nem csoda. Az időjárás és mások hangulata is befolyással bír a saját kedélyállapotunkra. Érdemes meglovagolni a lelkesedés hullámait, és belevágni abba, amire késztetést érzünk, persze, ésszerű keretek között. Ha pedig mégsem érünk célt vele, soha nincs rossz időpont újat kezdeni.

Varga Ágnes Kata

Baj ha túl sok fehérjét fogyasztunk?

Tény, hogy a magas fehérjetartalmú étrendek mostanában nagyon divatosak, különösen a fogyni vágyók és a sportolók körében népszerűek, azonban arról is beszélni kell, hogy a túlzásba vitt fehérjefogyasztás egyáltalán nem jó és nem egészséges hosszútávon.

Mit jelent a túlfogyasztás és mit tehetünk ellene?

„Az emberek jelenlegi fogyasztásukat tekintve úgy élnek, mintha 1,7 Föld állna rendelkezésünkre, pedig csak ez az egy bolygónk van” – idézem Antal Alexát, a WWF Magyarország kommunikációs vezetőjét. A túlfogyasztás korunk egyik legnagyobb problémája, melynek száma országonként más és más.

A Pomodoro technika – tanulj többet, ugyanannyi idő alatt!

A megfelelő minőségű alvás nagyon fontos a hatékony tanulás szempontjából, mindössze arról van szó, hogy egy kicsit szervezni kell. Ennek pedig az egyik kulcsa a Pomodoro módszer. A következőkben tehát arról lesz szó, hogy hogyan használd ki jobban a tanulásra szánt időt.

Mozgás lefekvés előtt – pro és kontra

Nagyon megosztó téma, hiszen gyakori tanácsként azt halljuk, hogy jobb, ha nem edzünk lefekvés előtt, mert megzavarhatja az alvásukat, másfelől viszont azt mondják, hogy az esti edzések ugyanolyan egészségesek és hatékonyak, mint a reggeliek és nincs semmi baj az elalvás előtti sporttal. Most akkor, hogy is van ez?

Miért tegyünk nyelvvizsgát?

Nyilván a legtöbben azért mennek el nyelvvizsgázni, mert kötelező, kell ugyanis a diplomához. A covid időszak alatt nagyon sokan átvehették diplomájukat nyelvvizsga nélkül is, azonban ettől függetlenül érdemes körül járni a témát, hogy mi mindenre jó még egy nyelvvizsga.