Menü

Egy jó séta?

Nemcsak a gyönyörű, napsütéses ősz miatt, hanem bármely évszakban, télen-nyáron, tavasszal-ősszel, mindig kikapcsolja az embert. Kiszellőzteti a fejünket, átmozgatja a testünket. Akár egyedül, ha épp úgy a legjobb, akár hű társunkkal, egy kutyussal, akár a családdal, barátokkal, akár testedzés gyanánt. Egy kis táska kell hozzá maximum. Mehetünk?

A séta egyrészt ingyenes, másrészt minden életkorban és évszakban számtalan pozitív hatással van az egészségünkre. Az a napi 30 perc, vagy 1 óra séta, vagy esetleg keményebb gyaloglás már remekül karbantartja a testet, elégeti a kalóriákat, elűzi a stresszes gondolatokat.

Arról nem is beszélve, hogy mennyire erősödik a szív ettől a mozgástípustól, milyen nagymértékben tud javulni a keringés, mérséklődni a vérnyomás, erősödni a szívizom. A felsorolt pozitívumok hatására pedig a szív-és koszorúér betegségek kockázata csökken.

A séta – bár kicsit alábecsüljük – egész jó edzésfajta, mert elég jól égeti a kalóriákat, melynek hatására a törzs-és a láb izmai szépen megerősödnek. Arról nem is szólva, hogy aki lesétálja az ebédet, vacsorát, a testsúlycsökkentést is elősegíti, de legalábbis a hízást karbantartja.

Nyilván nem leszünk tőle kigyúrtak vagy szálkásak, de segíthet a fogyásban. Alaposan átmozgat és a keringésnek is jót tesz.

Ha minden főétkezés után beiktatnánk 15 perc intenzív sétát, azzal javíthatnánk a glükóztoleranciát, és kordában tarthatnánk a vércukorszintet, koleszterinszintet.

Az allergiára igencsak jó hatással van a szabadban való kocogás, vagy séta. Magamon vettem észre, hogy a parlagfű sem bánt akkor, ha kora reggelente kimerészkedem kocogni egyet, vagy többet sétálok a friss levegőn. Asztmás betegeknek különösen javallott a hosszú séta a szabad levegőn, jót tesz az asztmának, allergiának.

Azt mondják, kifejezetten ajánlott egy kiadós séta azoknak, akik egész nap monitor előtt ülnek és ez valóban igaz. Egy erdőjárás, túra a természetben szükséges, ahogy ezek az ingerek is, hiszen folyamatosan monitorra fókuszálva megterheljük a szemet.

Ha már monitor és munkahely: a stresszt nem könnyű kiiktatni a mindennapjainkból, nem is lehet, de egy kiadós levegőzéssel, friss oxigénnel talán újra átgondoljuk azt, amin idegeskedtünk és más szemmel látjuk a dolgokat. Talán egész más döntést hozunk, könnyebben átlátjuk az adott problémát, elengedjük a gondokat. A fejünk kitisztul és kreatívabbnak érezhetjük magunkat. Mennyivel jobb, mintha depresszióba esnénk.

Aki nem alszik jól, annak vacsora után egy kis séta igazán sokat segíthet. Javítja az alvás minőségét. Ehhez igazán nem kell egy kis táskán és egy kényelmes cipőn kívül több.

Remek kikapcsolódás! Miért ne sétálnánk egyet ma délután vagy este? Menjünk.

Martinka Dia

Az olvasás jótékony hatásai, mentalizáció

Kutatások egész sora támasztja alá, hogy fizikailag és lelkileg is egészségesebbek leszünk az olvasástól. Köztudottan bölcsebbé válhatunk, okosabbá, empatikusabbá, de fontos megjegyezni, hogy ezek a pozitív hatások akkor figyelhetők meg, ha klasszikusan könyvet tartunk a kezünkben és úgy olvasunk, nem pedig a neten görgetünk, chatet olvasunk, közösségi oldalakat csekkolunk.

Az almaecet sokoldalú felhasználása és előnyei

Az almaecet egy sokoldalú csodaszer. Amellett, hogy a konyhákban évek óta hódít a viszonylag olcsó áron kapható ecet, a fogyókúrázók körében is népszerű. Azonban milyen jótékony és pozitív hatásai vannak annak, ha minden nap belecsempészed az ételeidbe, vagy vízzel hígítva, mézzel édesítve, iszol néhány kortyot belőle?

Klímakarbantartás: miért fontos?

A hirtelen beköszönő nyárias meleg lassan aktuálissá teszi a klímahasználatot, s ekkor különösen ajánlott otthonunk, autónk fertőtlenítése, hiszen a klímarendszerben számos kórokozó megtelepszik. A klíma karbantartása több okból is fontos, ám a menete bonyolultabb, minthogy azt házilag is teljeskörűen el lehessen végezni.

Tavaszi feltöltődés fontossága

Tavasz közeledtével ébredeznünk kellene pont úgy , mint a természetnek, de előfordul, hogy a tavaszi „kikelet” helyett, sokan bágyadtak, aluszékonyak, sőt sokan fejfájásról, szédülésről panaszkodnak.
Mára, már a tudomány is elismeri, „tavaszi fáradtság” létezik.

Futás kutyával

Egy kutya lefutotta a félmaraton, pedig csak pisilni engedték ki, olvastam a minap egy nem mindennapi cikkben. Félmaratont futókhoz csatlakozott a kutyus, aki becsülettel végig is futotta a távot Kanadában, ráadásul nem is akármilyen helyezést ért el: sikerült az első 10 között beérni, és az előkelő 7. helyen teljesítette a távot. Mire kell figyelni, ha kutyussal futunk, erről lesz szó ma.