Menü

Tippek túlköltekezés ellen II.

Az előző cikkemből kiderült, hogy mit tehetünk azért, hogy kevesebb fölösleges holmi kerüljön a kosarunkba és több pénz maradjon a pénztárcánkban, most pedig a túlköltekezés ellen ígért cikkem második része következik. (anyu, becsszó, én is nagyon figyelek)

Első tanács, amiről mondjuk én leszoktam, pedig jó bevált, a bevásárlólista!

No meg az ahhoz való ragaszkodás. Semmi akciós ágyneműhuzat garnitúra, vagy női pizsama, esetleg futócucc a lidliben, semmi kifutó modell a futócipők polcain, semmi fociskártya a fiamnak, csak mert nyafog érte - és valójában 5 percig játszik vele -, a férjemnek pedig nincs újabb barkácsszerszám, jobb, ha meg sem nézi az ember a katalógust, prospektust.

A bevásárlólistát pedig ne éhesen írjuk és ne is menjünk korgó gyomorral bevásárolni.

Folyamatosan mérlegeljük szükségleteinket! Jóllakottan vásároljunk, különben egy halom kajával térünk haza, aminek a fele lejár és kidobjuk.

Ne tévesszen meg bennünket az egyet fizet, kettőt vihet akció, mert ezt az árengedményt más termékek árába fogják beépíteni, de mindenképp mi fizetjük meg.

Nem és nem és nem megyünk gyerekkel vásárolni.

Ha igen, akkor sem! Garantált az anyagi csőd.

Vásárláskor számoljunk utána, hogy az az ár hány grammra vonatkozik, valóban akciós, tényleg annyira megéri, hogy most be kell tárazni belőle?

Nézzünk bele otthon időnként a szemetesbe! Mennyi kenyér és zsemle landol a kukában, lejárt joghurt, vagy penészedett kenyér, sajt, lejárt felvágott, amit nem fogyasztottunk el, csak akkor és ott a boltban úgy éreztük (éhesen persze), hogy ezt, de megkóstolnánk és azt is, meg emezt is.

Minimalizáljuk a kísértést!

Manapság már minden percben reklámok és vásárlása ösztönző üzenetek sokaságával találkozhatunk: hírlevelek, kihagyhatatlan akciók bombáznak minket smsben, emailben, okostelefonunkon. Érdemes kikapcsolni az értesítéseket és letiltani a promóciós hirdetéseket.

A megfontolt vásárlással időt, pénzt és pazarlást spórolhatunk meg magunknak és a környezetet is kíméljük a kevesebb hulladék termelésével. Ha pedig nem éhesen megyünk bevásárolni, kevesebb csoki, cukor, szelet és nasi landol a kosarunkban, aztán a pocakunkban, végül rajtunk pluszkilóként.

Martinka Dia

„Me-time” mini szokások – 10 perces énidő, ami csodákra képes

A mindennapok rohanásában olyan könnyen elfelejtjük, hogy mi is emberek vagyunk, nem csak feladatokat teljesítő gépek. Pedig néha elég 10 perc énidő, és mintha újraindítanánk a lelkünket.

Szüreti mulatságok Magyarországon – hagyomány, közösség és bor ünnepe

Az ősz beköszöntével, amikor a szőlőfürtök megérnek, és a természet színei aranyba, vörösbe és barnába öltöztetik a tájat, elérkezik a szüret ideje. Magyarországon a szőlő és a bor kultúrája évszázadokra nyúlik vissza, így a szüreti időszak nem csupán a termés betakarításáról szól, hanem a közösségek egyik legfontosabb ünnepe is.

Autó helyett bicikli és séta – új szemléletet hoz a Mobilitási Hét

A lakóhelyemen működő sportegyesület idén is aktívan bekapcsolódott az Európai Mobilitási Hét programsorozatába, amelyet szeptember 16. és 22. között rendeznek meg szerte Európában. Az esemény célja, hogy felhívja a figyelmet a környezetbarát, fenntartható közlekedési formákra – így természetesen a kerékpározásra is.

Az olvasás világnapját ünnepeljük!

Az UNESCO 1965-ben hirdette meg az Olvasás világnapját, felismerve, hogy a tanulás, a fejlődés és a társadalmi részvétel alapja az olvasni tudás. Az olvasás nemcsak tudást, hanem élményt is ad: történeteket, kultúrákat és emberi sorsokat tár fel, miközben fejleszti a kritikus gondolkodást és a kreativitást.

Generációk találkozása a munkahelyen

A modern multinacionális vállalatok sokszor válnak különböző életkorú személyek találkozóhelyévé. Ma már nem ritka, hogy egy irodában X, Y és Z generációs munkavállalók dolgoznak együtt, akik mindannyian más elvárásokkal, értékekkel és kommunikációs szokásokkal rendelkeznek. Ez a sokszínűség gazdagíthatja a szervezeti kultúrát, de komoly próbatételt is tartogathat a dolgozók részére.