Tippek túlköltekezés ellen II.
- Dátum: 2020.11.14., 15:32
- Martinka Dia
- akciós, árengedmény, bevásárlólista, bolti trükk, email, fölösleges, gyerek, hirdetés, holmi, kétszatyornyi, kidob, kifutó modell, kísértés, költekezés, lejár, marketing, megfontolt, nasi., okostelefon, promóció, reklám, sms, spórolás, szavatosság, szemetes, termék
Az előző cikkemből kiderült, hogy mit tehetünk azért, hogy kevesebb fölösleges holmi kerüljön a kosarunkba és több pénz maradjon a pénztárcánkban, most pedig a túlköltekezés ellen ígért cikkem második része következik. (anyu, becsszó, én is nagyon figyelek)
Első tanács, amiről mondjuk én leszoktam, pedig jó bevált, a bevásárlólista!

No meg az ahhoz való ragaszkodás. Semmi akciós ágyneműhuzat garnitúra, vagy női pizsama, esetleg futócucc a lidliben, semmi kifutó modell a futócipők polcain, semmi fociskártya a fiamnak, csak mert nyafog érte - és valójában 5 percig játszik vele -, a férjemnek pedig nincs újabb barkácsszerszám, jobb, ha meg sem nézi az ember a katalógust, prospektust.
A bevásárlólistát pedig ne éhesen írjuk és ne is menjünk korgó gyomorral bevásárolni.
Folyamatosan mérlegeljük szükségleteinket! Jóllakottan vásároljunk, különben egy halom kajával térünk haza, aminek a fele lejár és kidobjuk.
Ne tévesszen meg bennünket az egyet fizet, kettőt vihet akció, mert ezt az árengedményt más termékek árába fogják beépíteni, de mindenképp mi fizetjük meg.
Nem és nem és nem megyünk gyerekkel vásárolni.

Ha igen, akkor sem! Garantált az anyagi csőd.
Vásárláskor számoljunk utána, hogy az az ár hány grammra vonatkozik, valóban akciós, tényleg annyira megéri, hogy most be kell tárazni belőle?
Nézzünk bele otthon időnként a szemetesbe! Mennyi kenyér és zsemle landol a kukában, lejárt joghurt, vagy penészedett kenyér, sajt, lejárt felvágott, amit nem fogyasztottunk el, csak akkor és ott a boltban úgy éreztük (éhesen persze), hogy ezt, de megkóstolnánk és azt is, meg emezt is.
Minimalizáljuk a kísértést!
Manapság már minden percben reklámok és vásárlása ösztönző üzenetek sokaságával találkozhatunk: hírlevelek, kihagyhatatlan akciók bombáznak minket smsben, emailben, okostelefonunkon. Érdemes kikapcsolni az értesítéseket és letiltani a promóciós hirdetéseket.
A megfontolt vásárlással időt, pénzt és pazarlást spórolhatunk meg magunknak és a környezetet is kíméljük a kevesebb hulladék termelésével. Ha pedig nem éhesen megyünk bevásárolni, kevesebb csoki, cukor, szelet és nasi landol a kosarunkban, aztán a pocakunkban, végül rajtunk pluszkilóként.
Martinka Dia
„Terápiás lustaság”: amikor a semmittevés is önápolás
Az elmúlt években a wellness és az önápolás fogalma egyre inkább kitágult. A meditáció, a jóga, a sport vagy a tudatos táplálkozás mellett most egy új irányzat kezd hódítani: a „terápiás lustaság” (therapeutic laziness).
Az okostelefon hatása a gyerekekre – áldás vagy átok a digitális korszakban?
Az okostelefon mára a mindennapi élet elengedhetetlen részévé vált – nemcsak a felnőttek, hanem egyre inkább a gyerekek körében is. A digitális világ nyújtotta lehetőségek kétségtelenül hatalmasak, ugyanakkor a korlátlan hozzáférés komoly kihívásokat is jelent. De vajon hogyan hat az okostelefon a gyerekek testi, lelki és szociális fejlődésére?
Elfek a polcon, csínyek a lakásban
Sokan ismerik a kis csínytevő manókat, melyek decemberben forgatják fal a lakásunkat, mindennapos jókedvet hozva.
Digitális detox: amikor a csend lesz a legnagyobb luxus
Egyre többen kapcsolnak ki – szó szerint – hogy újra önmagukra találjanak. Reggel az első mozdulat: a telefon után nyúlunk. Ellenőrizzük az értesítéseket, görgetjük a híreket, belenézünk a közösségi médiába, és máris mások életében kalandozunk, mielőtt a sajátunkat egyáltalán elkezdtük volna.
Miért érdemes már ma lefoglalni a jövő évi nyaralást? Avagy mit jelent a „first minute”
Amikor az utazás gondolata megszületik, sokan hajlamosak az utolsó pillanatban dönteni. Azonban egyre többen tartják ésszerű stratégiának, hogy már jóval előre, akár a következő évre is lefoglalják álomnyaralásukat — ez a „first minute” megközelítés számos előnyt kínál.