Menü

A sikeres vállalkozás titkai

A legjobbnak vélt ötlet a zsebünkben, elegendő forrás a számlánkon, lelkesedésünk töretlen, belevágunk egy saját vállalkozásba.

Ez általában minden cég indulásánál megvan. Akkor mégis mitől lesz az egyik sikeres a másik pedig rogyadozó, majd idejekorán befulladt? Íme a négy alappillér, amire stabilan lehet támaszkodni. Ha ezek tényleg keményen állnak a helyükön egy cégben, sorban jönnek az eredmények.

Jó vezető

A vállalkozások legtöbbje a tulajdonos szárnyai, irányítása alatt növekszik. Az elején ezzel még nincs is nagy gond, egy kézben tartani mindent roppant praktikus, a vezető ismeri a kezdeti gondokat, gyorsan lereagálja az adódó kritikus helyzeteket. Ám egy idő után az irányítása alatt álló területeken megszaporodnak a feladatok, hiszen ha minden jól megy, pörög a biznisz. Ilyenkor kell tudatosan és átgondoltan behatárolni, hogy mi az, amit mi, mint cégtulajdonosok szakmailag kifogástalanul el tudunk látni, és az időnk be is maximálisan belefér, és melyek azok a területek ahová jól képzett kolléga kerüljön. Ha a pénzügyekkel jól zsonglőrködünk, de a marketinget csak fapadosan ismerjük, vegyünk fel egy friss tudással rendelkező marketingest. De például egy dörzsölt HR-es kolléga is kihúzhat a nehéz helyzetből, ha egyre több alkalmazottunk van. Egy-egy terület, részleg élére a legmegfelelőbb ember üljön, nem akarjunk mindent egy kézben tartani.

Életképes ötlet

Persze, mindenki úgy véli, hogy az ő ötlete zseniális. De vajon tényleg az? Megvan a piaci rés, amit megcéloztunk? Stabilan alátámasztottuk egy kis piackutatással, kielemeztük a konkurenciát? Az egyik legfontosabb lépés a startpisztoly eldördülése előtt, hogy tájékozódjunk az aktuális trendekről az iparágban, amelynek belépünk a kapuján. Nézzük meg, hogy a tervezett régióban mennyi és milyen a konkurencia. Ezt követően erősen határoljuk el a mi termékünket, szolgáltatásunkat, legyen hangsúlyos, hogy mi miben, hogyan vagyunk jobbak vagy újszerűek. Indulás előtt addig finomítsuk, alakítsuk az ötletünket, míg valójában nem lesz egyedi és különleges, amire szüksége van a piacnak, a leendő vevőinknek.

Erős sales

A termékünk, szolgáltatásunk profi a maga módján, a legképzettebb kollégák vesznek körül, mégis döcög az üzlet. Sokak szerint a legfontosabb pillér egy sikeres vállalkozás életében a jó sales munkatárs, vagy részleg. Hiszen lehet bármennyire jó a termék, ha nincs aki hidat képezzen közte és a potenciális vevőink, partnereink között. Aki úgy tör előre, hogy az új érdeklődők felkutatása mellett a meglévő ügyfelekkel is fenntartja a jó viszonyt, finomítja a termékeket, folyamatosan figyeli a vevői igényeket.

A vállalkozói lét alapvető pillére a tanulás. Az ember fejleszt, tesztel, elbukik, tanul a hibából, javít, újratesztel, fejlődik. A kudarcok kezelését azonban meg kell tanulni.

Szerző: Udvari Fanni

Milyen gyümölcsöt ehet, aki cukorbeteg?

Az ajánlások szerint naponta legalább 4-5 adag gyümölcsre van szükség ahhoz, hogy egészségesek legyünk, azonban mi a helyzet azokkal az emberekkel, akik inzulinrezisztenciájuk, cukorbetegségük miatt nem fogyaszthatják ezeket a cukrot tartalmazó, édes finomságokat?

Az öregedés folyamatai

Az öregedés az élethez hozzátartozó biológiai folyamatok összessége, melyre a mai kor embere hajlamos betegségként gondolni, pedig ugyanolyan fiziológiai folyamat, mint az alvás vagy emésztés. Az öregedés elkerülhetetlenül bekövetkezik, annak legfeljebb ütemét és az esztétikai megjelenését lehet megváltoztatni

Az alultápláltság, mint étkezési zavar

Napjaink leggyakrabban előforduló népbetegsége az elhízás, szinte a csapból is az folyik hogyan fogyjunk le, legyünk fittebbek, vagy éppen vékonyabbak. Azonban keveset hallani a legalább ennyire komoly zavarról, az alultápláltságról.

Futás babakocsival

Szülés után nyilván nem az az első dolgunk, hogy elővegyük a futóbabakocsit, azonban pár hét, hónap után eljön az ideje a sportolás megkezdésének is, erre a célra remek találmány a futóbabakocsi. Mire figyeljünk a használatakor?

Ne tabuként kezeljük a halált!

A Magyar Hospice Alapítvány megalakulásával, 30 éve indult el a hazai hospice mozgalom. Jelentős eredményeket hozott a három évtized, ám a társadalom nagy része még mindig félelemmel, tabuként tekint a halálra.