Menü

Hurrá, itt az uborkaszezon

A nyári kánikulában egyébként sem esnek jól a nehéz ételek, ilyenkor mindenki egy kicsit kevesebbet eszik és igyekszünk könnyű, frissítő ételeket és italokat fogyasztani. Főleg, ha köretről van szó, ahol egyébként is nagyon változatos a repertoár.

A legkézenfekvőbb könnyű köret, ami mindenkinek eszébe jut először, az a saláta. Persze nem csak uborkából lehet salátát készíteni, de mivel viszonylag semleges az íze, lédús és kellemesen robogós az állaga, szinte bármi mellé jó választás. Ráadásul nem csak finom hozzávaló, de egészséges és számos jótékony hatása van a szervezetre.

Legnépszerűbb verziója a kígyóuborka. Gyakran találkozunk vele mediterrán fogásokban, egyszerű salátákban, ecetes cukros salátaként, koktélokban ízesítőként, de akár csak díszíteni is tökéletesen lehet vele. De nem csak elfogyasztva egészséges, nézzük csak meg hány kozmetikai és szépségápolási termék összetevője, de akár nyersen egy-egy szelet uborka a szem alatt karikákra is jó hatással van.

Az uborka nagyjából 95%-a víz, illetve rendkívül alacsony a kalóriatartalma, nem véletlen, hogy a diétázók egyik kedvence, mivel bűntudat nélkül ehetünk belőle, ha megéhezünk és akár este sem nehezíti el a gyomrot. Előnyös tulajdonsága még, hogy oldható és oldhatatlan rostokat is, valamint antioxidánsokat is tartalmaz, ezen kívül pedig kis mennyiségben vitaminokat és ásványi anyagokat. Ezeknek köszönhetően támogatja az emésztést és a kiegyensúlyozott táplálkozást, rosttartalmának köszönhetően pedig még a vastag- és végbéldaganatok kialakulásának kockázatát is csökkenti.

Ezeken kívül az uborkának a legalacsonyabb a glikémiás indexe, ami azt jelenti, hogy nem vált ki gyors vércukorszint-emelkedést a fogyasztása, így akár cukorbetegek és inzulinrezisztenciával küzdők is nyugodtan fogyaszthatják. Emellett hozzájárul a csontok egészségéhez K-vitamin tartalma miatt, valamint antioxidáns vegyületeinek köszönhetően a sejtkárosodást és az öregedést is gátolja. Gyulladáscsökkentő hatása is van, amit nem csak belülről, de kívülről is hasznosíthatunk, ugyanis hűsítő hatású a duzzadt, gyulladt bőrfelületen.

Már fentebb említettük, hogy a kozmetikai ipar is előszeretettel használja fel az uborkát különböző szépségápolási termékekben, főként a hidratáló tulajdonsága miatt. A hidratálás pedig nem csak kívülről, de belülről is épp olyan fontos. Nem véletlen, hogy nagy hőségben ösztönösen a lédús dolgokat fogyasztjuk, illetve inkább egy leves esik jól, mint egy nehéz sültes tál.

Kellemes nyári frissítőket is készíthetünk belőle, például, ha házi szörpöt készítünk uborkából, citromból és mentából. Egész egyszerűen dobjuk a vízbe a hozzávalókat, kicsit nyomkodjuk meg majd hagyjuk állni a hűtőben. Citrom helyett limeot is használhatunk, ha kicsit érdekesebb ízre vágyunk.

Mi az a citromkúra és miért egyre népszerűbb?

A citromkúra egyre népszerűbb a diétázók körében, ami nem meglepő, hiszen rendkívül hatékony. Azonban mindennek van egy árnyoldala is.

Rossznak vélt ételek fogyasztása fogyókúra alatt

Talán meglepő lehet, de akad néhány rossznak titulált étel, amelyek fogyasztása fogyókúra alatt sem az ördögtől való. Vessünk néhányra egy pillantást!

Kalóriaszegény ételek a sikeres diétához

Itt a tavasz és szeretnénk újra formába lendülni. Sokan csak az edzést vagy a táplálkozás megreformálását választják eszköznek, de mindkettő fontos.

Valóban léteznek negatív kalóriás ételek?

Aki fogyni szeretne és épp a heti étrendjét állítja össze, annak ez nagyon is kardinális kérdés, hiszen fontos, hogy ismerje azokat az ételeket, amiket a közhiedelem negatív kalóriás ételeknek hív. Valójában ez mit is jelent?

Egészséges uzsonna - Anyatipp

Ahhoz, hogy tartani tudja gyermekünk a napi ritmust az iskolában, megfelelő tápanyagokra van szüksége. Nem kell tartani attól, hogy ha egészségeset akarunk csomagolni, az sokba fog kerülni, megy ez olcsón és okosan is. Anyaként próbálom jól megoldani a feladatot, lássuk, hogyan csinálom én.