Menü

A szabadtéri sportok pozitív hatásai

Kutatások során figyelték meg, hogy a kültéren való testedzés bizony nem csak fizikumunkat tartja karban, hanem lelkünknek és mentális egészségünknek is jót tesz, sőt ennek következményeképp még önbizalmunkra is pozitív hatással van.

Szakértők szerint az extra magabiztosságot a nyitott tér miatti szabadság érzésének, a napfény előnyeinek és a természet közelségének köszönhetjük.

Immunerősítés

A kinti környezet az elménknek és izmainknak nyújtott izgalmakon kívül szervezetünk egészére nézve is előnyökkel jár. Felmérések szerint a friss levegő és a természet színei, közelsége mentális állapotunk mellett fizikai jólétünket is befolyásolja, míg a napfénnyel való érintkezés beindítja szervezetünk D-vitamin termelését, amelyről tudjuk, hogy nem csak csontjaink egészségének megőrzésében, de immunrendszerünk működésében is elengedhetetlen szerepet játszik.

Nem kell bérlet!

Erről biztosan nem kell senkit meggyőzni: a szabadtéri sportolás egyik legvonzóbb tulajdonsága, hogy ingyen van. Nem kell havidíjat fizetnünk vagy tagsági igazolványt újítanunk hozzá. A természet mindenkié, csak ki kell lépnünk az ajtón.

Több mozgás, kevesebb fáradtság

A kinti környezet agyunkat stimuláló hatásának köszönhetően nagy a valószínűsége annak, hogy minden egyes testmozgás alkalmával tovább és jobban bírjuk majd a megerőltetést. Egy kutatás során a résztvevőket arra kérték, hogy saját tempójukban sétáljanak: az egyik csoport bent, futópadon, míg a másik a szabadban. Nem nehéz kitalálni, melyik csoport tagjai bírták jobban a testmozgást. A szabadtéren sétáló résztvevők nem csak több ideig, de magasabb intenzitással is gyalogoltak, sőt a kísérlet végén az egyéni felmérésekből az is kiderült, saját érzékelésük alapján kevésbé is fáradtak el.

Több égetett kalória

Természetesen a hosszabb, nagyobb intenzitású edzés hallatán egyenesen következtetünk arra, hogy több kalóriát is égetünk el testmozgásaink alkalmával. Azonban ehhez nem csak saját teljesítményünk, hanem a szabadtéri viszonyok is nagyban hozzájárulnak. Sőt, ha pontosan ugyanolyan sebességgel, ugyanannyi ideig végzünk egy gyakorlatot bent, mint kint, akkor is nagy a valószínűsége, hogy több kalóriát fogunk elégetni a szabadban teljesített mozgással. Ennek oka, hogy testünket teljesen más, és általában többféle stresszhatás éri a szabad ég alatt, mint a légkondicionált falak között.

A napsütés, a szél, a hideg, a meleg és a különféle terepekre adott fizikai válaszok miatt bizony a természet lágy ölén gyorsabban fogjuk égetni a kalóriákat, mint az edzőterem kontrollált közegében.

Kemping a kertben

Szeretnéd átélni egy kemping hangulatát, de nincs rá lehetőséged, hogy elutazz otthonról? Rendezz be a kertedben egy sátrat, és éld át otthonról a szabadban töltött éjszaka autentikus hangulatát, az otthon közelségének előnyeivel fűszerezve!

Feszültséglevezetés? - Mire jó a stressz?

Azt hihetjük, hogy szükségünk van a stresszre, de közben mégis egyfajta negatív tényezőként gondolunk rá. Holott ha épp megfelelő nyomás helyezkedik ránk, az erőforrásainkat is jobban tudjuk beosztani. Nem utolsó sorban, a stresszes légkörben elért sikereink azok, amelyekre szívesen visszagondolunk: ezek a legnagyobb győzelmeink.

Vattacukor szülők – egy családi viselkedésminta

Sokféleképpen módon nevelhetjük gyerekeinket, lehetünk szigorúak, engedékenyek, megalkuvók, igazából bármilyenek. Általában gyereke válogatja, hogy mi a legjobb, de vannak viselkedésminta típusok, amibe általában beleillünk. Nézzük, mit jelent, ha valaki vattacukor szülő típus!

Balesetveszélyes trambulinozás

A trambulin egy ugrálóeszköz, amely kiválóan alkalmas edzéshez és szabadtéri játékhoz, ám használatának megvannak a maga „szabályai”.

Miért jógázzunk rendszeresen? Mit takar a nevető jóga?

A “jóga” szó a szanksztrit “Yuj” szóból származik, ami hozzáadást, egyesülést jelent. Energia, erő és szépség hozzáadása a szellemhez, testhez és lélekhez. A jóga valódi értelme nem más, mint az elme lecsendesítése a nyugalom és az önmegvalósítás eléréséhez.