Menü

Így főzhetünk görög joghurttal

A hagyományos eljárással készülő görög joghurt attól olyan ellenállhatatlanul telt és krémes, hogy átszűrik, azaz eltávolítják a joghurtból a savót. Isteni desszert csak úgy magában, vaníliával ízesítve vagy gyümölcsökkel dúsítva, ám nem csak arra jó, hogy elkanalazgassuk uzsonnára, többféle étel elkészítéséhez is felhasználhatjuk. Mutatjuk, mi mindenre használható.

Egészséges napindító

Natúr joghurt helyett készíthetjük a müzlinket, granolánkat görög joghurttal. Ha chia pudingot szoktunk reggelizni, tej vagy növényi tej helyett görög joghurtba is belekeverhetjük előző este a kis magocskákat. Amerikai palacsinták tésztájához adva is remek, aki pedig a sós reggelit kedveli, tehet belőle az omlett masszájába.

Falatkák

Akár snacknek, akár vendégvárónak készítjük, tejföl helyett görög joghurttal is kikeverhetjük a túrós szendvicskrémeinket, valamint zöldség alapú pástétomokat is lazíthatunk vele. A legegyszerűbb megoldás pedig minden bizonnyal az, ha összekeverjük zöldfűszerekkel és kevés sóval, majd répahasábokkal és angol zellerrel kínáljuk mártogatósként.

Krémleves

Tejszín helyett adhatjuk krémlevesekhez, miután hozzákevertük a folyadékhoz, húzzuk le rögtön a tűzről, forralni már nem szükséges. Hideg gyümölcslevesekhez szintén mennyei, sőt főzelékekhez is kanalazhatjuk.

Pác

Keverjük össze a görög joghurtot tetszőleges fűszerekkel, fűszerkeverékkel, lereszelt fokhagymával és egy kevés citromlével. Csirke-, bárány- és pulykahús pácolásához tökéletes lesz.

Salátaöntet

Citromlével, sóval és olívaolajjal kikeverve bármilyen zöldsalátát feldob. Emellett a laktató tésztasalátában is kiválthatjuk a tejfölt görög joghurttal. Ha vigyázunk az alakunkra, az igencsak hizlaló majonéz helyett is használhatunk mustárral, sóval, citromlével ízesített görög joghurtot. Remek lesz krumpli-, csirke- vagy tonhalsalátához.

Sütés nélküli sütemény

A legegyszerűbb recept, amely sosem okoz csalódást. Őrölt kekszből és olvasztott vajból készítsük el a süti „tésztáját”, majd halmozzunk rá gyümölcsös, vaníliás, tetszőlegesen édesített görög joghurtot. Szükségünk lesz még zselatinra, a legkönnyebb melegítés nélküli expressz zselatint használni. Öntsük a kekszes alapra, simítsuk el, majd küldjük a süteményt pár órára vagy egy éjszakra hűtőbe.

A görög joghurt hagyományosan úgy készül, hogy átszűrik a joghurtot, eltávolítva a savót (az a lé, amely a tej alvadása után megmarad). Az eredmény egy sűrű állagú joghurt lesz, amely a hagyományos joghurthoz viszonyítva kevesebb cukrot és szénhidrátot, viszont több fehérjét tartalmaz. Az azonban nincs szabályozva, hogy a boltok polcaira kerülő termékek nevezhetők-e görög joghurtnak vagy nem. Csak a hagyományos joghurtra van minőségi előírás. Ezért lehetséges az, hogy a gyártók további összetevőket adhatnak hozzá, vagy akár meg is változtathatják a gyártási folyamatot, és mégis feltűntethetik termékeiken a „görög” feliratot.

A görög joghurt kellemesen sűrű és magas fehérjetartalmú a szűrési folyamatnak köszönhetően. Azonban néhány gyártó kihagyja ezt a folyamatot, amelyet más, sűrítő összetevőkkel pótol, mint a módosított kukoricakeményítő, a karragén vagy a guar- gumi, hasonlóan a fehérjefokozókhoz, mint a tejfehérje vagy a tejsavó koncentrátum, hogy utánozza az eredeti recept gazdag textúráját és fehérjetartalmát.

A pótlásra használt összetevők többsége nem káros az egészségre, de az így elkészült termék valójában már nem görög joghurt. Ha figyelmesen elolvasod az összetevőket, könnyű elkerülni azokat a termékeket, amelyek kukoricakeményítőből vagy fehérje koncentrátumból készültek.

Miért fontos a B12 vitamin?

A vitaminok elengedhetetlenek az egészséges testi, szervi és pszichés működésünkhöz, nem lehet eleget hangsúlyozni fontosságukat. Egyik ezek közül a B12 vitamin, aminek sokféle jótékony hatása ismert.

Hideg gyógyteák meleg napokra

Nyáron is érdemes gyógyteákat fogyasztani, hiszen jótékony hatással van az immunrendszerünkre. Hogyha a kánikulában nem szeretnénk forró italt inni, kiváló megoldás lehet egy hidegen fogyasztható gyógytea elkészítése. Ezzel kapcsolatban olvashatsz elkészítési tippeket és teafajtákat ebben a cikkben!

Az érrendszer megerősítése érdekében szedj Q10-et

A Q10 koenzim, közismert nevén CoQ10, egy létfontosságú antioxidáns, amelyet a szervezet természetes módon elő tudja állítani. A bőrápolásban döntő szerepet játszik a fiatalos megjelenésű bőr fenntartásában.

Ételek, amiket jobb kerülni migrénnel küzdőknek

Rengeteg ember küzd a fejfájás valamilyen formájával, megkeserítve mindennapjaikat, ezért van, amire érdemes odafigyelni, ha nem akarunk erősebb fájdalmakat átélni, ilyen az étkezésünk is.

Túlsúlyos gyerekek

Gyakran olvasni szomorú statisztikákról, mely szerint az elhízás mértéke Magyarországon a felnőtt lakosság körében 30 százalék, a túlsúlyosak aránya pedig ennél is több. S ami még döbbenetesebb, hogy gyermekkorban az esetek kevés százalékában áll csak valamilyen betegség az elhízás hátterében, sokkal inkább az életmód az, ami ezért az aggasztó állapotért felelős.