Menü

Sport és tanulás? Avagy a sporttevékenység hatása a tanulásra

Sosem tartottam helyesnek a sportmegvonással büntetni a gyereket, holott bennem is megfordult már, hogy „még egy rosszjegy és nincs fociedzés”. Pedig a sport és a tanulás meglepően jó kapcsolatban van egymással. Saját fiaim példájából tudom, hogy nehéz heti 3-4 edzés mellett az iskolában is helyt állni, néha este későn állunk neki a házi feladatoknak, olyankor mindig megfogadom, hogy - könyörgéseik ellenére - elveszek a heti edzésekből, azonban ezt sosem fogom tudni megtenni. Miért?

Bár nagyon nehéz egy edzés vagy verseny után leülni tanulni, felkészülni a következő tanítási napra, mégis a sporttevékenységnek olyan sok pozitív hozadéka van, amelyet – pláne sportoló szülőkként – nem szeretnénk vitatni.

A megoldás az időbeosztásban keresendő, meg kell beszélni mi jelenthet motivációt a tanuláshoz, sporthoz, hogy fér el egymás mellett a két tevékenység, a hobbi és a kötelesség. Célokkal kell dolgozni, s megfelelő tanulási technikákat elsajátítani, mellyel hatékonyabbak lehetünk. kijelenthetjük, hogy szigorúan, előre megtervezett időbeosztás szükséges a sportkarrier és a tanulás összehangolásához, azonban ez nem lehetetlen.

Sportolni sok lemondással jár, és komoly időbeosztást igényel összehangolni a sportot a tanulással, de mindenképp érdemes.

A sok sportbéli elfoglaltság mellett erre kevesebb energia jut minden másra, azonban megéri erre fordítani a szabadidő nagy részét, hiszen pozitív hozadékai megkérdőjelezhetetlenek. Segít növelni a koncentrációt, arról nem is beszélve, hogy rengeteg pozitív példa van a magyar sportvilágban minden sportterületen, hiszen számos híres sportolónk orvos, jogász, mérnök.

Természetesen nem kell mindenkinek doktori címre törekednie, de a tanulás és sport kapcsolatában nem kell feltétlen a kettő közül egyet választani.

Sok időt és energiát kell tudni fordítani az iskolai kötelezettségekre, mert sosem tudhatjuk mit hoz a jövő, lehet egy élsportolónak, egy profi sportolónak is „ne adj’ Isten” olyan sportsérülése, amely miatt fel kell adni a sportot és civil szakmára kell váltania. fontos, hogy több lábon álljunk és a lehetőségeinkkel élni tudjunk.

Mivel a sportkarrier nem biztosít egy életen át tartó megélhetést, a sportolóknak mindenképp szükséges, hogy egy civil végzettséggel gondoskodjanak jövőjükről.

A sport és a tanulás tehát nemcsak, hogy megfér egymás mellett, de ki is egészíti egymást, arról nem is beszélve, hogy a sportolást gyakorló diákok lényegesen kevesebbszer betegszenek meg és maradnak ki az iskolából, mint azon osztálytársaik, akik nem sportolnak. Ez a felnőttek világára is igaz, kevesebben veszik igénybe a munkahelyen a betegszabadságot a sportolók.

Hogyan küzdjük le a vizsgadrukkot?

Mindenki átélte már, senkinek sem ismeretlen a vizsgadrukk érzése: az izgalom, a gombóc a torokban, a gyomorpanasz, az izzadó tenyér, a remegés, az izgulás. Ezzel az állapottal előbb-utóbb mindenki találkozik az élete során, a vizsgadrukk azonban leküzdhető.

Hogyan győzhető le a vizsgadrukk?

Nemrég volt az érettségi, most következik az egyetemi vizsgaidőszak: kemény időszak a diákoknak, bármivel is küzdjenek jelenleg. Adódik a kérdés, hogy milyen tüneteket okozhat a szorongás, az izgalom, és mit tehetünk ellene? A vizsgadrukk voltaképpen nem más, mint szervezetünk stresszreakciója, amely azonban leküzdhető. Megszüntetni nem lehet, de csökkenteni igen.

A soványság internetes kultusza

Az utóbbi időben szerintem mindenki megfigyelte, hogy tombol a diétaláz a különböző közösségi média platformokon, és nem is csak a hírességek miatt. Ki ne ismerné a folyamatos “előtte-utána” fotókat, vagy a “transformation” videókat. Az úgynevezett body positivity kampány a mai közösségi médiában átcsap egy folyamatos fogyás kampányba, és a soványság kultusza alakul ki az emberek körében.

Energiaforrások sportoláskor: gélek, gumicukor, kóla és társai

A gumicukor, csokoládé, kóla gyakori választás sportolók körében, amikor gyors energiaforrásra van szükségük, mások gélekre, energiazselékre, italporokra, gondosan kimért grammnyi adagokra esküsznek. Vajon melyek a leghasznosabb energiaforrások a sportolók számára?

Tudatos tartalomfogyasztás: mire figyeljen a szülő?

Az emberek ma már szinte életkortól függetlenül használják az okostelefonokat és a közösségi oldalakat, amelyek akár ártalmasak is lehetnek, legfőképpen fiatalokra, gyerekekre. Hogyan lehetünk mi magunk is tudatos fogyasztók és mire figyeljünk szülőként?