Menü

A kávé negatív hatásai szervezetünkre

A kávé sok jó és rossz hatását is a benne lévő koffeinnek köszönheti. Ha mértékkel fogyasztjuk a koffeint, akkor javíthatja a kedvünket, segíti az emésztésünket és növeli a mentális és fizikai teljesítményünket is.

Fontos megjegyezni, hogy az egyének koffeinre való reakciója nagyban függ a genetikai adottságoktól, így előfordulhat, hogy ugyanakkora mennyiségű kávé valakire még pozitív, másra pedig már negatív hatást fejt ki. Ha túl sok koffeint viszünk be a szervezetünkbe, akkor a következő negatív hatásokat tapasztalhatjuk:

Szorongás: A koffein egyik hatása, hogy növeli az éberséget. Azonban ha túl sokat fogyasztunk belőle, akkor ez az éberség átcsaphat szorongásba és idegességbe.
Inszomnia: A koffein egyik legtöbbre tartott hatása az, hogy segít ébren maradni. Ha azonban túl sokat fogyasztunk belőle, akkor nehezebben is tudunk elaludni, amikor kellene, illetve az alvás mennyisége és minősége sem lesz optimális.

Függőség: A jó hír az, hogy ha mértékkel fogyasztunk napi szinten kávét, akkor alacsony eséllyel alakul ki függőség. Azok viszont, akik nagy mennyiségű kávét isznak naponta, és ezzel együtt a koffein bevitelük is magas, megfigyelhetik magukon az “elvonási tüneteket”, ha hosszabb időt kell kávé nélkül átvészelniük: fáradtság, fejfájás.
Magas vérnyomás: Nagyon sokszor olvashatjuk, hogy a kávé fogyasztása megemelheti a vérnyomást, pedig ez csak részben igaz. A koffein valóban megemeli a vérnyomást, de ez csak időszakos és leginkább azoknál az embereknél figyelhető meg, akik nem fogyasztanak rendszeresen koffeint tartalmazó italokat.
Növeli a szívroham kockázatát: Napi három csésze kávé fogyasztása növeli a szívroham kockázatát, főként azok esetében, akik hajlamosabbak rosszul kezelni a stresszt vagy a szorongást, és ideges alkatúak.
Reumás panaszokat okozhat: Napi négy vagy több csésze kávé fogyasztása különböző reumatikus panaszokat, például ízületi fájdalmakat idézhet elő.

Terhes nők

A nők, akik terhes, teherbe kíván esni vagy szoptat, hogy korlátozni kell a koffein bevitel kevesebb, mint 200 mg / nap. Sok nőgyógyász úgy véli, hogy a terhesség alatt történő kávéfogyasztást teljesen le kell állítani. Emellett azoknak az embereknek, akik gyomorégéstől, vagy savas refluxtól szenvednek, vagy nagyon kevés mennyiségben kell fogyasztani a kávét, vagy teljesen el kell kerülniük. Mivel a kávé növeli éberségét, legalább 4-6 órával kerülni kell lefekvés előtt. Kávé káros hatásai, ha gyógyszereket szed, kérdezze meg kezelőorvosát, ha ezek közül a gyógyszerek bármelyike ​​kölcsönhatásba lép a kávéval. Egyes gyógyszerek, mint például az efedrin, köztudottan növelik a vérnyomást és a stroke kialakulásának kockázatát, ha kávéval együtt fogyasztják.

Értelemszerűen az sem mindegy, hogy milyen kávé az, amit megiszunk. Próbáljuk meg elkerülni a hangzatos fantázianevekkel rendelkező cukorral telepumpált italokat és válasszunk helyette egyszerűbb, de jóval egészségesebbeket. Végül pedig ne feledjük, hogy a kávé mindenkire más hatással van. Ha tehát a negatív hatásai közül tapasztalunk valamit, próbáljuk meg csökkenteni az adagunkat és figyeljük meg, hogy mi történik.

Miért zsibbad éjjel a lábam?

A kéz-, lábzsibbadás lehetséges okait kutatjuk, mely sajnos egyre gyakoribb panasz, s általában éjszakánként jelentkezik.

Mèhviasz jótékony hatásai

Már az ókori Egyiptomiak is használták rendszeresen eme csodaszert, a méhviaszt. Nem kell mondanom, hogy a fáraók mumifikálásához ez volt az egyik alappillér, hiszen a bevont testeket ezzel lehetett akár több 1000 évig úgy tartósítani, hogy az ne bomoljon le 100%-ban. Használták még továbbá a koporsók légmentes lezárásához is, hiszen, amit egyszer bekentek vele azon a több 1000 év nem igazán fogott.

Testedzés segítséggel: vitaminok, protein, kreatin és társai

A legtöbb minőségi étrend-kiegészítő egy egészséges ember számára az adagolás betartása mellett nem jelent különösebben kockázatot. Azt azonban semmiképpen nem mondhatjuk, hogy mindent, amit a neten találunk biztonsággal beszedhetünk, ezért mindig fontos szakember tanácsát kikérni.

Az elhízás valódi okai

A testsúlyt genetikai tényezők, az anyagcsere sebessége és pszichés eredetű tényezők egyaránt befolyásolják. Az éhség alapvetően elsődleges motiváció, az evés rögzült viselkedésforma, de ami az állatoknál egyszerű szabályozási mechanizmus, az embernél több tényező által meghatározott, bonyolult folyamattá válik, amelynek szociális és kulturális vonatkozásai is vannak.

Ha nem múlik a gyereknél a köhögés…

Téli-télvégi időszakban gyakrabban betegek a gyermekeink, s különösen azok a gyerekek hajlamosak az influenzára, elhúzódó hurutos és/vagy száraz köhögésre, akik közösségbe járnak, azaz bölcsisek, ovisok vagy iskolába járnak, tehát szinte minden csemete.