Menü

Mi az a moringa és mitől olyan egészséges?

A moringafa magja rengeteg vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, többek közt gyulladáscsökkentő hatású, de segíthet a rák megelőzésében is.

A gyulladást azért kell leküzdeni, mivel számos betegség kialakulásában játszik kiemelkedő szerepet, mellyel szemben szervezetünk folyamatosan harcol, ám megfelelő tápanyagokkal ezt megtámogathatjuk.

Az említett csodanövény India északi részén őshonos, de a világ számos más részén is ismert táplálékkiegészítő. Többféle formában megvásárolható, kapszulában, por állagban, kivonatban forgalmazva, olajként, de teaként is megtalálható, melynek íze enyhén kesernyés.

A növényben 90 létfontosságú tápanyag és 46 féle antioxidáns van, joggal tarthatjuk remek immunerősítőnek, hiszen normalizálja a vérnyomást, s jó hatású az ízületekre. Valóságos energiabombáról van szó! Csak éppenséggel az energiaitalok (és más koffeintartalmú italok: kávé, tea, kóla stb.) ismert káros mellékhatásai nélkül.

A moringa az egyik legtápanyagdúsabb étrendkiegészítő.

A világhálót segítségül hívtam és pontosan megtaláltam a benne rejlő tápanyaglistát, mely szerint egy csésze moringamag tartalmazza a napi C-vitamin szükséglet 235, a napi vasszükséglet 350, a káliumszükséglet 13, a magnéziumszükséglet 28 és a kalciumszükséglet 3 százalékát, továbbá a vitaminok és tápanyagok mellett 19-féle aminosav is található benne.

A moringa gyulladáscsökkentő étrendkiegészítő, sok antioxidánssal, melyek védenek az oxidatív stressztől, segítenek megőrizni a szív egészségét, s nem elhanyagolható az sem, hogy egészséges zsiradékokat és rostokat tartalmaz, melyek csökkentik a koleszterinszintet és segítik az emésztést.

A moringa gazdag A-, a C-, a B1-, a B2-, a B3- és a B6-vitamin forrás, továbbá bővelkedik folátban, magnéziumban, vasban, kalciumban, foszforban és cinkben is. Magas tápanyagtartalma van, az előírtnál nem javasolt nagyobb dózisban használni.

Elkeverhető tejjel, vízzel, fogyaszthatjuk teaként, de a forró vízben veszít értékes tulajdonságaiból, így ez a fogyasztási mód meggondolandó.

Az élsportolók legális doppingszerként fogyasztják, a teljesítménynövelő hatása miatt. Bármely korban fogyasztható, ismert mellékhatása nincs, akár kisbabáknak is adható.

A moringa klorogénsavat is tartalmaz, amely segít stabilizálni az étkezés utáni vércukorszintet, ami a cukorbetegség megelőzésében játszik fontos szerepet, így a fentiek ismeretében, ha megtehetjük, vegyük be az étrendünkbe a moringát.

A legjobb pisztáciás finomságok

A pisztácia nagyon közkedvelt csemege, amit a legtöbben filmnézés közben rágcsálnivalóként fogyasztanak. Kevesen tudják, hogy ez a csonthéjas gyümölcs főételek és desszertek alapanyagaként is kiváló lehet. Markáns, jellegzetes ízének köszönhetően ínycsiklandozó sütemények készülhetnek belőle.

A körte jótékony hatásai

A körte hazánkban a kevésbé népszerű gyümölcsök közé tartozik. Érdemes viszont nagyobb figyelmet szentelni ennek az értékes gyümölcsnek, hiszen rengeteg jótékony hatással van szervezetünkre a rendszeres fogyasztása.

A-vitamin vagy béta-karotin

Nem csak az A-vitamin legfontosabb forrása, de sok betegség is megelőzhető a béta-karotinnal.

Készítsd el a saját házi pestodat!

Ha te is odavagy a bolti verzióért, de szeretnéd kipróbálni, vajon mennyire bonyolult otthon elkészíteni, vagy egyszerűen csak biztosra akarsz menni, milyen összetevőkkel dolgozol, és tudni, hogy amit elfogyasztasz, valóban mit tartalmaz, kattints!

Babérlevél, a népi gyógymód egyik alapköve

Mindenki ismeri a babérlevelet, hiszen a konyhában előszeretettel használjuk fűszerként, főleg ételek savanykás mellékízéért felelős, de vajon hánya tudják, hogy mi mindenre is jó még?